Βουλή
Δ. Κωνσταντόπουλος: Ντροπή να μιλάει για βρώμικο ’89 ο κ. Κουβέλης και η παρέα του (Βίντεο)
Ομιλία στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Δικαιοσύνης
Δείτε το βίντεο
Κύριε Πρόεδρε,
Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι,
Ξεκινώ με τα εθνικά ζητήματα, που για όλους μας είναι το μείζον
Για να προκάνουμε τα γεγονότα, όπως έλεγε και ο αείμνηστος Χαρίλαος Φλωράκης, θα πρέπει χθες να πάμε σε σύγκληση συμβουλίου πολιτικών αρχηγών όπως έχουμε ζητήσει επανειλημμένως διά της Προέδρου μας κας Φώφης Γεννηματά, για εθνική συνεννόηση ώστε να αποφασιστεί επιτέλους εθνική γραμμή στα όσα η Τουρκία καθημερινά προτάσσει και απαιτεί.
Διότι, ζούμε ένα παραλήρημα της Τουρκίας με το ψευδεπίγραφο σύμφωνο με τη Λιβύη.
Είναι σαφές για όλους μας ότι τα εθνικά κυριαρχικά μας δικαιώματα είναι αδιαπραγμάτευτα.
Άμεση λήψη απόφασης, οριοθέτηση της ΑΟΖ και χρήση του δικαιώματός μας για επέκταση της υφαλοκρηπίδας στα 12 μίλια.
Αγαπητοί συνάδελφοι,
Συζητάμε σήμερα στην Ολομέλεια, το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Δικαιοσύνης με πυρήνα, τη Νομοθεσία που διέπει το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Το Ελεγκτικό Συνέδριο, ανώτατο δικαστήριο της χώρας μας, επιτελεί έναν σπουδαίο ρόλο, που εκτείνεται τόσο στις δικαστικές του αρμοδιότητες όσο και στον έλεγχο των δημόσιων δαπανών.
Είναι το Ελεγκτικό Συνέδριο, αγαπητοί συνάδελφοι, που εξασφαλίζει τη διαφάνεια, τη λογοδοσία, την αμεροληψία στα δημόσια οικονομικά.
Ωστόσο σήμερα, υπάρχει κατακερματισμός των ρυθμίσεων για το Ελεγκτικό Συνέδριο σε διάφορα νομοθετήματα.
Είναι επομένως αναγκαίο να υπάρξει σήμερα εξορθολογισμός του θεσμικού του πλαισίου.
Αγαπητοί συνάδελφοι,
Η αναμόρφωση και ο εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας του Ελεγκτικού Συνεδρίου και η κωδικοποίηση των διατάξεων που περιέχει το Νομοσχέδιο, έχουν γίνει αντικείμενο επεξεργασίας από τη Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή αλλά και από την Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Οι ρυθμίσεις έχουν λοιπόν αποκρυσταλλωθεί νομοτεχνικά ώστε να καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες του Δικαστηρίου.
Αναφέρθηκε δε, αναλυτικά σε αυτές η εισηγήτριά μας κα Νάντια Γιαννακοπούλου όπου κατέθεσε συγκεκριμένες προτάσεις.
Κάντε τες δεκτές.
Ωστόσο, θα σταθώ σε συγκεκριμένες παρατηρήσεις :
Ο προσυμβατικός έλεγχος στις συμβάσεις έργων και προμηθειών κατεβαίνει σύμφωνα με το Νομοσχέδιο στις 300.000 ευρώ από τις 500.000 ευρώ που είναι σήμερα.
Θετική ρύθμιση.
Εδώ θα μπορούσατε ωστόσο, να εξετάσετε και την περαιτέρω μείωση του ορίου αυτού, με δεδομένο μάλιστα ότι έχει καταργηθεί ο προληπτικός έλεγχος δαπανών.
Προβλέπεται επίσης, η συγκρότηση ειδικών τμημάτων στα πολιτικά και τα διοικητικά δικαστήρια της χώρας.
Στόχος η επιτάχυνση της απονομής της δικαιοσύνης.
Ενδεικτικά αναφέρω, ότι στα ειδικά τμήματα των πολιτικών δικαστηρίων θα υπάγονται υποθέσεις ενέργειας, υποθέσεις ηλεκτρονικών υπηρεσιών και προστασίας προσωπικών δεδομένων.
Και εδώ ανακύπτουν κάποια ερωτήματα :
Πώς επελέγησαν τα αντικείμενα αυτά;
Με ποια κριτήρια – με ποια διαβούλευση;
Πώς κρίνετε ποια υπόθεση είναι πιο σημαντική έναντι άλλης και τι απαντάμε στους πολίτες που περιμένουν χρόνια να εκδικαστούν οι υποθέσεις τους;
Επίσης, έχει διασφαλισθεί η στελέχωση των Τμημάτων αυτών με δικαστές και δικαστικούς υπαλλήλους, ώστε να μην οδηγηθούμε σε ελλείψεις στα ήδη λειτουργούντα Τμήματα και Υπηρεσίες;
Τέλος, ως προς τη δημιουργία γραφείου συλλογής στατιστικών στοιχείων :
Να τονίσω ότι βασική αρχή αποτελεί για εμάς η καταπολέμηση της γραφειοκρατίας η ενίσχυση της αποτελεσματικότητας του κρατικού μηχανισμού, η ταχεία απονομή της Δικαιοσύνης.
Δεν είμαστε αρνητικοί στη συλλογή και ανάλυση στατιστικών στοιχείων που θα συμβάλλουν στην καλύτερη λειτουργία των Δικαστηρίων μας και εντέλει θα διευκολύνουν την πρόσβαση του πολίτη στη Δικαιοσύνη.
Αναμένουμε ωστόσο να δούμε, πώς θα λειτουργήσει αυτό το Γραφείο στην πράξη ώστε να εκπληρώσει τους σκοπούς του όπως περιγράφονται στο Νομοσχέδιο.
Κλείνω την αναφορά μου στο Ελεγκτικό Συνέδριο με το βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι πολίτες που προσφεύγουν σε αυτό.
Και αυτό είναι η μη συμμόρφωση της Διοίκησης στις αποφάσεις του Δικαστηρίου.
Αγαπητοί συνάδελφοι, οι τροποποιήσεις της νομοθεσίας δεν θα είναι ποτέ αρκετές, αν δεν δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις και τις δικλείδες ώστε να διασφαλισθεί η πραγματική εκτέλεση και εφαρμογή των αποφάσεων του Ελεγκτικού Συνεδρίου από το Δημόσιο.
Και περνάω στην Τροπολογία του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Επέρχονται αλλαγές με φωτογραφικές αναφορές και διατάξεις.
Ως προς το κώλυμα συμμετοχής λόγω της εμπλοκής σε ποινικά αδικήματα, τίθεται πλέον ως προϋπόθεση το αμετάκλητο της καταδικαστικής απόφασης ή της παραπομπής σε δίκη κι όχι η τελεσιδικία.
Εδώ μπορώ να πω ότι πρόκειται για ρύθμιση που συναρτάται με το τεκμήριο αθωότητας. Φέρατε νομοτεχνική.
Ωστόσο, η ουσία του κωλύματος διατηρείται απλά από την τελεσιδικία πάμε στο αμετάκλητο.
Αυτή είναι η πραγματικότητα.
Όσον αφορά τους διαιτητές, το κώλυμα περιορίζεται στους εν ενεργεία διαιτητές και όχι πλέον στους παλαίμαχους.
Οξύμωρο είναι όμως, ότι δεν υφίσταται αντίστοιχη πρόβλεψη για τους αθλητές, οι οποίοι πρέπει να περιμένουν ένα έτος από την τελευταία συμμετοχή τους σε επίσημο αγώνα προκειμένου να συμμετάσχουν σε αθλητικό σωματείο.
Και ερωτώ, είναι δίκαιο για τους αθλητές;
Περαιτέρω, με την τροπολογία καταργούνται ως αναχρονιστικά τα κωλύματα που αφορούν τους εμπόρους αθλητικών ειδών και τους ιδιοκτήτες αδειών πρακτορείου προγνωστικών αγώνων.
Ωστόσο, τα συγκεκριμένα κωλύματα στόχευαν στη διαφύλαξη της διαφάνειας και την αποτροπή δημιουργίας κάθετων οικονομικών σχέσεων στον αθλητισμό.
Με τη ρύθμιση που έρχεται λοιπόν, δημιουργείται κίνδυνος ιδιωτικοποίησης και εμπορευματοποίησης του αθλητισμού.
Εδώ τι λέτε;
Οι αντιδράσεις πολλές και διαφωνούμε.
Να σημειώσω, ότι θα μπορούσε να προβλεφθεί εξαίρεση μόνο για τους Ολυμπιονίκες μας.
Ταυτόχρονα, με την αρχική μορφή της τροπολογίας αποσυνδέσατε το κώλυμα λόγω συμμετοχής στον ΟΠΑΠ και άλλες στοιχηματικές εταιρίες, από συγκεκριμένα ποσοστά.
Τώρα με τις νομοτεχνικές, επαναφέρετε το 15%.
Πρέπει να μας προσδιορίσετε τι εννοείτε.
Τέλος, με το άρθρο 2 της τροπολογίας, αίρεται το κώλυμα για τους εργαζομένους σε αθλητικές ενώσεις και ομοσπονδίες, οι οποίοι επιθυμούν να ανακηρυχθούν υποψήφιοι για τη Διοίκηση αθλητικής ένωσης εφόσον υποβάλλουν παραίτηση από τη θέση τους σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Ωστόσο, δεν υπάρχει αντίστοιχη πρόβλεψη για το προσωπικό των αθλητικών σωματείων που σύμφωνα με το άρθρο 3 του αθλητικού νόμου πρέπει να αναμένουν 1 έτος από τη λήξη της εργασιακής τους σχέσης για να γίνουν μέλη του σωματείου.
Άρα δύο μέτρα και δύο σταθμά.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Στηρίζουμε τις ανοιχτές διαδικασίες χωρίς αποκλεισμούς.
Δεν είναι δυνατόν αθλητές μας να περιορίζονται από τη συμμετοχή τους σε εκλογικές διαδικασίες για γραφειοκρατικούς και μη ουσιαστικούς λόγους.
Άλλωστε, ο χώρος του αθλητισμού δεν είναι πεδίο προσωπικών επιδιώξεων και κομματικού παρεμβατισμού.
Επιβάλλεται αξιοπιστία, αξιοπρέπεια, αξιοκρατία.
Ισονομία και ισοπολιτεία.
Κάθε αλλαγή στο θεσμικό πλαίσιο, πρέπει να γίνεται με πλήρη επίγνωση των ιδιαιτεροτήτων του χώρου και της διεθνούς αθλητικής έννομης τάξης.
Και τούτο, με διάλογο και διαβούλευση.
Κι όχι με αιφνιδιασμούς.
κ. Υπουργέ, όπως έρχεται η τροπολογία, με «τσουβάλιασμα» ρυθμίσεων, ακόμα κι εκεί που συμφωνούμε δε μπορούμε να την ψηφίσουμε.
Αγαπητοί συνάδελφοι,
Το Κίνημα Αλλαγής στηρίζει τον εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας για τη βέλτιστη απονομή της Δικαιοσύνης, προς όφελος των πολιτών, όπως αρμόζει σε μια ευνομούμενη Πολιτεία.
Κλείνοντας, δεν μπορώ ωστόσο να μη σχολιάσω τις εξελίξεις που βιώνουμε τις τελευταίες μέρες στο χώρο της Δικαιοσύνης με τις υπόγειες διαδρομές και εικόνες που δεν τιμούν τον κοινοβουλευτικό βίο.
Εικόνες που έλαβαν χώρα επί της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
Ένα έχω να πω:
Ντροπή να μιλάει για βρώμικο ’89 ο κ. Κουβέλης και η παρέα του. Ένας από τους στρούκτορες της πολεμικής κατά του Ανδρέα Παπανδρέου το ‘89.
Βγάλτε λοιπόν τα συμπεράσματά σας.
Το ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ – ΠΑ.ΣΟ.Κ. με την αυτονομία του, καθημερινώς δικαιώνεται.
Και σας το λέει αυτό κάποιος που και Κεντροαριστερός είναι και Κεντροαριστερά βλέπει.