Πολιτική
Δ. Κωνσταντόπουλος: Τέρμα ο εμπαιγμός του Τμήματος Δ.Π.Π.Ν.Τ. Αγρινίου
Κύριε Πρόεδρε, Κυρίες & Κύριοι Συνάδελφοι, Κύριοι Υπουργοί,
Κάθε νομοθετική παρέμβαση στον ευαίσθητο χώρο της εκπαίδευσης απαιτεί σχεδιασμό, διάλογο, διαβούλευση, ζύμωση και σύνθεση.
Απαιτεί ευρύτερες συγκλίσεις και αναζητά τη συναίνεση κυρίως από την εκπαιδευτική κοινότητα.
Άλλωστε η εκπαίδευση ως δημόσιο κοινωνικό αγαθό, απαιτεί τέλος στους αυτοσχεδιασμούς, τέλος στους πειραματισμούς.
Η κα Υπουργός, επικαλέστηκε το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας για την Παιδεία που παρουσιάστηκε το 2018 ως αξιωματική αντιπολίτευση τότε.
Θα μου επιτρέψετε κ. Υπουργοί να έχω μια διαφορετική προσέγγιση.
Μια προσέγγιση που ως αφετηρία έχει κυρίως την ανάγκη για αλλαγή, αποκατάσταση και επιστροφή στην κανονικότητα της εκπαίδευσης από τις παλινωδίες και την αντιμεταρρύθμιση της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και πολύ λιγότερο την συνέπεια στις προγραμματικές σας δεσμεύσεις.
Η ακρόαση των φορέων το απέδειξε με τον καλύτερο τρόπο, αφού το σχέδιο Νόμου έτυχε καθολικής άρνησης από όλους τους εκπροσώπους που κλήθηκαν για έκφραση γνώμης.
Δεν κάνατε δεκτή καμία από τις παρατηρήσεις των φορέων οι οποίοι επί της ουσίας ζητούσαν, να κλείσει η παρένθεση των εκπαιδευτικών απορρυθμίσεων του ΣΥΡΙΖΑ.
Μια παρένθεση, που οδήγησε σε διάλυση και τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Μια παρένθεση με πολιτικές που ήταν αποτέλεσμα ιδεοληπτικών εμμονών και όχι διαλόγου, διαβούλευσης και ζύμωσης όπως είπα και μάλιστα με την εξίσωση μάλιστα της ποιότητας της εκπαίδευσης προς τα κάτω. Για το Νομοσχέδιο μίλησε εκτενέστερα η εισηγήτριά μας κα Κεφαλίδου.
Εγώ να θυμίσω την εποχή 2015-2019
- Την κατάργηση των ΕΑΕΠ
- Την απαξίωση της αριστείας
- Την κατάργηση της Τράπεζας θεμάτων
- Τις τροπολογίες για την ειδική αγωγή για τις οποίες να σας θυμίσω κα Υπουργέ ότι μαζί καταψηφίζαμε τότε τα νομοσχέδια του κ. Γαβρόγλου και του κ. Φίλη, ωστόσο τώρα τα ξεχάσατε και συνεχίζετε το ίδιο λάθος.
Να θυμίσω :
- Την αντισυνταγματική διαδικασία επιλογής στελεχών
- Την αναστολή κάθε διαδικασίας αξιολόγησης τον Ιανουάριο του 2015
- Την πλήρη εγκατάλειψη της δια Βίου Εκπαίδευσης
- Την κατεδάφιση του 4009/2011, του νόμου Διαμαντοπούλου που αποδομήθηκε από τον κ. Αρβανιτόπουλο και στη συνέχεια ήρθε ο ΣΥΡΙΖΑ να τον καταργήσει. Ένας νόμος που είχε ψηφιστεί από τα 4/5 της Βουλής.
Να θυμίσω :
- Τους 20.000 χιλιάδες διορισμούς που ακόμα αναμένονται!!!
Όλα αυτά έχουν να κάνουν με τον ΣΥΡΙΖΑ. Κι έρχομαι σε σας κα Υπουργέ.
Κυρία Υπουργέ,
Επιχειρείται πιλοτικά η δοκιμαστική προσθήκη νέων θεματικών κύκλων στο Νηπιαγωγείο και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού.
Κρούετε θύρες ανοιχτές.
Και αυτό το λέω, γιατί οι ενότητες αυτές είναι ενταγμένες εδώ και χρόνια στις σχολικές μονάδες.
Ενταγμένες είτε στο πλαίσιο της ευέλικτης ζώνης, είτε στο πλαίσιο των προγραμμάτων αγωγής υγείας, πολιτιστικής και περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.
Το ενδεχόμενο περικοπής και άλλων ωρών διδασκαλίας από τον δάσκαλο της τάξης, σε συνδυασμό με τη μείωση του ωραρίου των σχολείων από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, η οποία διατηρείται από την κυβέρνηση της ΝΔ οδηγούν σε περικοπή πολλών θέσεων εργασίας και επιτείνουν την αδιοριστία των εκπαιδευτικών όλων των κλάδων.
Εάν η πολιτική ηγεσία του Υπ. Παιδείας επιθυμούσε πραγματικά την ενίσχυση της διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας και της πληροφορικής, δεν έχει παρά να εφαρμόσει το πρόγραμμα των σχολείων ΕΑΕΠ που κατήργησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
Ένα πρόγραμμα που εμείς το Κίνημα Αλλαγής επιμένουμε ότι πρέπει να οδηγεί σε Κρατικό Πιστοποιητικό, το οποίο και θα αποκτάται εντός του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος.
Κυρίες & Κύριοι Συνάδελφοι,
Πολύς λόγος για την αξιολόγηση, πολλές δεκαετίες τώρα.
Νόμοι και Π.Δ στα συρτάρια.
Γιατί;
Γιατί δεν συνδέεται
- με την επιμόρφωση,
- με τις υποστηρικτικές δομές του εκπαιδευτικού έργου,
- με την οικονομική αυτοτέλεια της σχολικής μονάδας,
- με την διοικητική της αυτοδυναμία
- και τελικά με το πολυπόθητο αυτοδιοίκητο του συλλόγου διδασκόντων.
Και σε αυτό το σχέδιο Νόμου προσεγγίζετε την αξιολόγηση με τη λογική του Π.Δ 152 και με την ενίσχυση του ν.4547/2018. Άρα βαδίζετε στον ίδιο δρόμο που χάραξε ο ΣΥΡΙΖΑ.
Προσπάθειες αποτυχημένες και καταδικασμένες από την εκπαιδευτική κοινότητα με μνήμες και γεγονότα απαράδεκτα.
Σε κανένα σημείο του Νομοσχεδίου, δεν γίνονται αναφορές και δεν αποσαφηνίζονται η έννοια, ο σκοπός, τα χαρακτηριστικά, η λογική και η φιλοσοφία που διέπουν τον χαρακτήρα της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας.
Υπάρχει σαφέστατο έλλειμμα επιστημονικής θεμελίωσης.
Υπάρχει ουσιαστικός κίνδυνος να εξελιχθεί η διαδικασία αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας σε γραφειοκρατικό γεγονός.
Γεγονός που συρρικνώνει και “αφυδατώνει” την ανατροφοδότηση του περιεχομένου της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο σχολείο.
Κυρία Υπουργέ,
Κάθε σχολική μονάδα από το σχολικό έτος 2020-2021 οφείλει να έχει εγκεκριμένο εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας.
Η νέα διάταξη για τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας, δεν είναι βέβαια τόσο νέα, αφού είχε περιληφθεί το 2011 στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Αναδιάρθρωση των περιφερειακών υπηρεσιών διοίκησης της εκπαίδευσης”.
Υπάρχει όμως μία σημαντική διαφορά:
Σε εκείνο το σχέδιο νόμου η εφαρμογή του κανονισμού επαφίονταν στην αρμοδιότητα του Συλλόγου Διδασκόντων και του Διευθυντή του Σχολείου, ενώ τώρα με τις νέες διατάξεις η έγκρισή του γίνεται αποκλειστικά με απόφαση του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου και του Διευθυντή Εκπαίδευσης.
Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τη συμμετοχή των συλλόγων γονέων και της τοπικής αυτοδιοίκησης, στη σύνταξη του κανονισμού αποδεικνύει τη σαφή υποτίμηση του ρόλου του Συλλόγου Διδασκόντων, αλλά και τη θέληση του Υπουργείου για ασφυκτικό διοικητικό έλεγχο της εκπαίδευσης.
Κυρίες & Κύριοι Συνάδελφοι,
Έγινε πολύ συζήτηση στη διαβούλευση για τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα.
Κύριοι Υπουργοί παραμένετε αμετακίνητοι στη θέση σας, η οποία όμως, όπως επισήμαναν και οι φορείς κατά την ακρόαση οδηγεί σε περαιτέρω υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, ασφυκτικά πληθωρικά τμήματα, υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών, περισσότερες υπεραριθμίες, λιγότερες προσλήψεις αναπληρωτών και απώλεια θέσεων εργασίας.
Έρχομαι στην αναγραφή της διαγωγής που αποτελεί οπισθοδρόμηση και θα έλεγα ότι δεν σας ταιριάζει ούτε σας εκφράζει. Απορώ γιατί το προτείνετε.
Γιατί σε λίγο, το μόνο που θα λείπει θα είναι ο Επιθεωρητής.
Κυρίες & Κύριοι Συνάδελφοι,
Το Κίνημα Αλλαγής έχει αποτυπώσει με σαφήνεια τις θέσεις του για το Σχολείο που θέλουμε.
Για μια δημόσια εκπαίδευση ισχυρή, Σύγχρονη, Ποιοτική. Εμείς πιστεύουμε σε έναν πραγματικό, ουσιαστικό, επιστημονικά τεκμηριωμένο διάλογο για την εκπαίδευση και την παιδεία της πατρίδας μας.
Με προτάσεις καινοτόμες προς όφελος των μαθητών και των φοιτητών, αλλά και με σεβασμό των λειτουργών της εκπαίδευσης .
Ολοκληρώνοντας αγαπητοί συνάδελφοι,
Θα ήθελα να αναφερθώ σε ένα θέμα που έχω επανειλημμένως θέσει και μιλάω για την κατάργηση του Τμήματος Διαχείρισης Πολιτισμικού Περιβάλλοντος και Νέων Τεχνολογιών με έδρα το Αγρίνιο.
Ένα Τμήμα που καταργήθηκε εν μία νυκτί από τον κ. Γαβρόγλου, ενώ είχε 300 ενεργούς φοιτητές 700 αποφοίτους, 17 μέλη ΔΕΠ ενεργό μεταπτυχιακό πρόγραμμα και είχε πιστοποιηθεί από την ΑΔΙΠ μόλις 3 μήνες νωρίτερα!
κ. Υπουργέ, κ. Διγαλάκη, εσείς ο ίδιος κατά τη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησής μου για το θέμα τον Ιανουάριο 2020 είπατε ότι αναιτιολογήτως καταργήθηκε.
Η Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πατρών, η κα Κυριαζοπούλου, περιμέναμε να στείλει την εισήγηση για επαναλειτουργία και επανίδρυση του Τμήματος, κάτι το οποίο δεν έκανε.
Το Τμήμα πρέπει να μπει στο φετινό μηχανογραφικό!
Περιμένω κ. Διγαλάκη την απάντησή σας όπως και την απάντηση της κας Υπουργού.
Τέρμα ο εμπαιγμός με το εν λόγω Τμήμα και τους φοιτητές.