Η κύρια έρευνα του δυστυχήματος είναι σε εξέλιξη. Από την πρώτη στιγμή, οι αστυνομικοί έλαβαν καταθέσεις και συνέλαβαν τον πιλότο του ελικοπτέρου και τους φροντιστές. Ωστόσο, όλοι αφέθηκαν ελεύθεροι από τον αρμόδιο εισαγγελέα, καθώς διατάχθηκε προκαταρκτική έρευνα για την πλήρη διαλεύκανση του δυστυχήματος, που έχει λάβει μεγάλη έκταση στα βρετανικά μέσα ενημέρωσης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στην κατοχή των Αρχών υπάρχει μια σημαντική μαρτυρία πιλότου ελικοπτέρου άλλης εταιρείας, ο οποίος την ώρα του δυστυχήματος ήταν στο πιλοτήριο προκειμένου να πραγματοποιήσει νυχτερινή πτήση και είδε ολόκληρη τη σκηνή. Ο συγκεκριμένος άνθρωπος είδε τον άτυχο νεαρό να φεύγει από τη συνοδεία και την παρέα του, να κατευθύνεται προς το ελικόπτερο και να σκύβει προκειμένου να περάσει το ουραίο τμήμα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τον ακαριαίο θάνατό του από τα χτυπήματα του μικρού έλικα.
Παράλληλα, ο πιλότος του άλλου ελικοπτέρου φέρεται να υποστηρίζει πως δίπλα στο άψυχο κορμί του 22χρονου Βρετανού διέκρινε μια συσκευή κινητού τηλεφώνου. Η συγκεκριμένη μαρτυρία ρίχνει φως στο θολό τοπίο για το τι συνέβη το μοιραίο βράδυ στο ελικοδρόμιο των Σπάτων.
Μοιραία δευτερόλεπτα
Η Realnews φέρνει στο φως της δημοσιότητας πληροφορίες για την πρώτη κατάθεση που έδωσαν ο πιλότος του μοιραίου ελικοπτέρου και ο φροντιστής συνοδός, ο οποίος ήταν ο άνθρωπος που οδήγησε τους επιβάτες στον χώρο αναμονής. Συγκεκριμένα, ο πιλότος φέρεται να κατέθεσε για τη στιγμή του δυστυχήματος πως εκείνη την ώρα ήταν στο πιλοτήριο και ολοκλήρωνε τις διαδικασίες, αφού πρώτα οι τέσσερις νεαροί επιβάτες είχαν αποβιβαστεί με ασφάλεια και οδηγούνταν από το προσωπικό προς την αίθουσα υποδοχής.
Ο ίδιος φέρεται να υποστηρίζει πως δεν είδε την κίνηση του άτυχου 22χρονου προς το ελικόπτερο. Απλά άκουσε έναν θόρυβο στον πίσω έλικα του ελικοπτέρου και, όταν γύρισε να δει τι είχε συμβεί, ήρθε αντιμέτωπος με το θέαμα του νεαρού, ο οποίος άφησε επιτόπου την τελευταία του πνοή.
Ο φροντιστής
Από την πλευρά του, ο φροντιστής εδάφους, στην κατάθεση που έδωσε στους αστυνομικούς, φέρεται να υποστηρίζει πως ο ίδιος -μαζί με έναν άλλο συνάδελφό του- φρόντισε ώστε να κατέβουν με ασφάλεια οι επιβαίνοντες και αμέσως τους οδήγησαν προς την αίθουσα υποδοχής, καθώς έξω τους περίμενε μια λιμουζίνα προκειμένου να τους μεταφέρει στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Ο ίδιος αναφέρει πως ξαφνικά, ενώ είχαν ήδη διανύσει παραπάνω από δέκα μέτρα απόσταση από το ελικόπτερο, είδε τον νεαρό να επιστρέφει στο σημείο με γοργό βηματισμό. Τότε ο ίδιος φέρεται να αρχίζει να του φωνάζει «σταμάτα, σταμάτα», χωρίς ωστόσο ο νεαρός να υπακούσει στην οδηγία του. Συνεχίζοντας στην κατάθεσή του, ο φροντιστής ισχυρίζεται πως είδε ξαφνικά τον νεαρό να σκύβει προκειμένου να περάσει κάτω από το ουραίο τμήμα και μάλιστα στην πλευρά που ήδη δούλευε ο πίσω μικρός ρότορας του ελικοπτέρου, με αποτέλεσμα να βρει τραγικό θάνατο.
Ερωτήματα
Ωστόσο, το ερώτημα γιατί ο 22χρονος Βρετανός Τζακ Φέντον απομακρύνθηκε από την παρέα του για να επιστρέψει στο ελικόπτερο, παραμένει αναπάντητο. Η αρχική εκδοχή που τον ήθελε να επιστρέφει προκειμένου να βγάλει κάποια αναμνηστική φωτογραφία δίπλα στο ελικόπτερο μάλλον απομακρύνεται από το «κάδρο» των ερευνών. Αντιθέτως, σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες, το ενδεχόμενο το θύμα να είχε ξεχάσει το κινητό του τηλέφωνο και να επέστρεψε προκειμένου να το πάρει από την καμπίνα του ελικοπτέρου δείχνει πιο πιθανό, πλην όμως και εδώ υπάρχει ένα σοβαρό ερώτημα.
Γιατί έσκυψε για να περάσει κάτω από το ουραίο τμήμα, αφού η πόρτα, όπως όλα δείχνουν, ήταν ανοιχτή στην καμπίνα από την πλευρά που ο ίδιος είχε κινηθεί στο αρχικό στάδιο της αποβίβασης; Από την έρευνα που είναι σε εξέλιξη θα διευκρινιστεί αν κατά την αποβίβαση των επιβατών τηρήθηκαν όλα τα μέτρα ασφαλείας και κυρίως το γιατί εκείνη την ώρα ήταν ακόμα σε περιστροφή και λειτουργία οι ρότορες του ελικοπτέρου.
Πρόκειται για σημαντικά ερωτήματα, στα οποία οι απαντήσεις θα δοθούν κυρίως από τις νέες καταθέσεις που θα λάβουν οι αστυνομικοί από το σύνολο των ατόμων που εκείνη την ώρα βρίσκονταν στο σημείο του τραγικού δυστυχήματος, αλλά και από τους υπευθύνους της εταιρείας στην οποία ανήκει το πτητικό μέσο. Κυρίως, όμως, θα απαντηθούν από την πραγματογνωμοσύνη που ήδη διενεργούν πιστοποιημένοι εμπειρογνώμονες αεροπορικών δυστυχημάτων και συμβάντων και, βέβαια, από ένα βίντεο που έχουν στα χέρια τους οι Αρχές από τις εγκαταστάσεις του ελικοδρομίου.
RealNews