Σε έναν αμείλικτο αγώνα γοήτρου με την Tesla και το Model S Plaid για τον ταχύτερο γύρο στην παλιά πίστα του Νίρμπουργκρινγκ, η Porsche αποκάλυψε το νέο της πανίσχυρο “χαρτί”: την κορυφαία έκδοση της Taycan, που ονομάζεται Turbo GT παρότι δεν έχει ούτε Turbo ούτε καν κινητήρα βενζίνης, που αποδίδει τετραψήφιο αριθμό ίππων για τα λίγα δευτερόλεπτα του overboost στο υποβλητικό “Attack Mode”.
Η νέα Taycan Turbo GT Weissach ήδη απέδειξε ότι είναι η ταχύτερη Porsche που έχει βγει ποτέ στην μαζική παραγωγή, σπάζοντας (με χρόνο 1:27.87) το ρεκόρ ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην πίστα της Λαγκούνα Σέκα, στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ.
Και πριν από δύο μήνες το πρωτότυπο δοκιμών της Turgo GT κατέβασε το ρεκόρ στα 20,8 χιλιόμετρα του παλιού Νίρμπουργκρινγκ στα 7:07.55 λεπτά, καταρρίπτοντας ξανά το ρεκόρ του Model S Plaid μεταξύ των ταχύτερων ηλεκτρικών του πλανήτη.
Δύο δέκατα του δευτερολέπτου ταχύτερη στο 0-100 km/h από την Turbo S, η Turbo GT αποδίδει σε φυσιολογικές συνθήκες 777 ίππους. Το κουμπί του overboost προσθέτει άλλους 95 hp για 10 δευτερόλεπτα, ενώ το Attack Mode προσφέρει επιπλέον 165 hp. Βεβαίως, η Porsche προειδοποιεί ότι η ενέργοποίηση της έξτρα ισχύος -ακόμα τα paddles πίσω από το τιμόνι- είναι μόνο για την πίστα.
Η πλήρη ισχύς των 1.092 ίππων -και 1.340 Nm ροπής!- βγαίνει στην επιφάνεια για 2 δευτερόλεπτα, με την ενεργοποίηση του Launch control για την εκκίνηση. Η επιτάχυνση 0-100 km/h κανονικά έρχεται σε 2,2 δευτερόλεπτα, αλλά κερδίζει ένα δέκατο με το πακέτο Weissach που περιλαμβάνει μια σειρά από ελαφρύτερα εξαρτήματα και αφαιρεί περιττό εξοπλισμό – όπως τα πίσω καθίσματα.
Όμως, έτσι κι αλλιώς η Taycan Turbo GT είναι κατά 75 κιλά ελαφρύτερη από την Turbo S, μιας και αποτελείται από μια σειρά εξαρτημάτων χαμηλού βάρους: οι μεσαίες κολόνες, οι καθρέπτες και τα μαρσπιέ είναι από ανθρακονήματα, ενώ έχουν αφαιρεθεί πολλές από τις ηλεκτρικές ευκολίες όπως το αυτόματο κλείσιμο των θυρών ή το αναλογικό ρολόι στο κέντρο του ταμπλό.
Επιπλέον, τα κεραμικά φρένα και οι τροχοί των 21 ιντσών είναι ελαφρύτερα σε σχέση με την Turbo S, και οι τελευταίοι φορούν τα supersport ελαστικά Pirelli P Zero Trofeo R. Τον έλεγχο των τροχών ασκεί το ηλεκτρονικό σύστημα απόσβεσης Porsche Active Ride, ενώ στην πρόσφυση επίσης συμβάλλει -στο πακέτο Weissach- και η αεροδυναμική: το ανασχεδιασμένο splitter (εμπρός πτέρυγα), η ενεργή πίσω πτέρυγα, το κάλυμμα του δαπέδου και ο νέος διαχύτης.
Για πρώτη φορά στην έκδοση Turbo GT η Taycan αποκτά ανθρακονημάτινα καθίσματα, με επενδύσεις Race-tex δέρματος και με το έμβλημα της κορυφαίας αυτής έκδοσης ραμμένο στα προσκέφαλα. Όσο για τη μπαταρία της, με χρηστική χωρητικότητα 97 kWh εξασφαλίζει αυτονομία 556 χιλιομέτρων, και μπορεί να φορτίσει με έως και 320 kW – που σημαίνει ότι χρειάζεται μόλις 18 λεπτά για να γεμίσει σε ποσοστό 10-80% σε ιδανικές συνθήκες.
Σύμφωνα με την ελληνική αντιπροσωπεία της Porsche, η τιμή της νέας, κορυφαίας Taycan Turbo GT στη χώρα μας είναι 253.250 ευρώ.
Πηγή: Sport24.gr