Δέκα χρόνια μετά την κυκλοφορία της στην αγορά η Porsche Macan υποδέχεται τη δεύτερη γενιά μοντέλων της, που αυτήν τη φορά είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Χάρη στον προοδευτικό, διαχρονικό σχεδιασμό τους, τις χαρακτηριστικές επιδόσεις Porsche, τη μεγάλη αυτονομία και την εξαιρετική πρακτικότητα στην καθημερινή χρήση, η νέα Macan 4 και η νέα Macan Turbo αναμένεται να ικανοποιήσουν στο έπακρο τις απαιτήσεις των πελατών της Porsche που επιλέγουν ένα SUV.
Η Porsche χρησιμοποιεί κατ’ αποκλειστικότητα την τελευταία γενιά κινητήρων μόνιμου μαγνήτη PSM στον μπροστινό και πίσω άξονα για εξαιρετική αποδοτικότητα και απόλυτη σταθερότητα στην παραγωγή ισχύος. Οι αριθμοί επιβεβαιώνουν από μόνοι τους την κορυφαία ηλεκτρική απόδοση: Σε συνδυασμό με το σύστημα Launch Control, η Macan 4 αποδίδει ισχύ overboost έως 408 ίππους, ενώ η Macan Turbo εντυπωσιάζει με τους 639 ίππους της.
Η μέγιστη ροπή είναι 650 και 1.130 Nm, αντίστοιχα, διασφαλίζοντας εξαιρετικές οδηγικές επιδόσεις. Η Macan 4 επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα μέσα σε 5,1 δευτερόλεπτα, ενώ η Macan Turbo σε μόλις 3,3 δευτερόλεπτα. Οι τελικές ταχύτητες των δύο μοντέλων είναι 220 και 260 χλμ./ώρα αντίστοιχα. Οι ηλεκτροκινητήρες τροφοδοτούνται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου στο κάτω μέρος του αμαξώματος.
Η μικτή χωρητικότητα της μπαταρίας είναι 100 kWh, από τα οποία μπορούν να αξιοποιηθούν ενεργά έως και οι 95 kWh. Η μπαταρία υψηλής τάσης είναι κεντρικό στοιχείο στην καινοτόμο τεχνολογία Premium Platform Electric (PPE) με αρχιτεκτονική στα 800 V, την οποία η Porsche χρησιμοποιεί για πρώτη φορά στη νέα Macan. Η ισχύς φόρτισης DC φτάνει τα 270 kW, με την μπαταρία να φορτίζεται από το 10 στο 80% μέσα σε περίπου 21 λεπτά της ώρας.
Σε σταθμούς 400 V, ένας διακόπτης υψηλής τάσης στο εσωτερικό της μπαταρίας ενεργοποιεί τη λειτουργία «bank charging» χωρίζοντας την μπαταρία 800 V σε δύο μπαταρίες, η καθεμία με ονομαστική τάση 400 V. Έτσι επιτυγχάνεται εξαιρετικά αποδοτική φόρτιση, με έως και 135 kW, χωρίς να απαιτείται πρόσθετος ενισχυτής υψηλής τάσης. Η οικιακή φόρτιση AC αγγίζει τα 11 kW.
Η ανάκτηση ενέργειας από τους ηλεκτροκινητήρες φτάνει έως και 240 kW κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Το ενσωματωμένο σύστημα ισχύος Integrated Power Box (IPB) βελτιώνει ακόμη περισσότερο την αποδοτικότητα των νέων μοντέλων Macan, ενώ παράλληλα μειώνει το βάρος και εξοικονομεί χώρο. Το καινοτόμο και μικρών διαστάσεων σύστημα IPB συνδυάζει τρία στοιχεία – τον φορτιστή AC επί του οχήματος, τον θερμαντήρα υψηλής τάσης και τον μετατροπέα DC/DC.
Η συνδυασμένη αυτονομία κατά WLTP αγγίζει τα 613 km για τη Macan 4 και τα 591 km για τη Macan Turbo. Χάρη στις πιο έντονες αναλογίες και το σχεδιαστικό DNA της Porsche η νέα Macan εντυπωσιάζει με τη δυναμική και επιβλητική της εμφάνιση. Η ήπια κλίση του καπό και οι έντονες γραμμές των φτερών προσδίδουν στη βασική έκδοση του SUV, με μήκος 4.784 χιλ., πλάτος 1.938 χιλ. και ύψος 1.622 χιλ., δυναμική εμφάνιση ακόμη και όταν είναι σε στάση.
Η νέα Macan διατίθεται με τροχούς έως 22 ιντσών με ελαστικά διαφορετικών διαστάσεων μπροστά και πίσω. Το μεταξόνιο, με μήκος κατά 86 mm μεγαλύτερο από το προηγούμενο μοντέλο (2.893 χιλ.), αντισταθμίζεται από μικρότερου μήκους προβόλους μπροστά και πίσω. Οι προβολείς χωρίζονται σε δύο μέρη: η επίπεδη άνω μονάδα φώτων με φώτα ημέρας τεσσάρων σημείων είναι ενσωματωμένη στα φτερά και αναδεικνύει το πλάτος του αυτοκινήτου, τη στιγμή που η κεντρική μονάδα προβολέων με προαιρετική τεχνολογία Matrix LED έχει τοποθετηθεί λίγο πιο χαμηλά στο μπροστινό μέρος του οχήματος.
Η χαρακτηριστική αεροδυναμική γραμμή της Porsche «σβήνει» αρμονικά στο επίπεδο πίσω παράθυρο. Σε συνδυασμό με τις πόρτες χωρίς πλαίσιο και τα χαρακτηριστικά πλαϊνά, το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο με εξαιρετικά κομψό, σπορ σχεδιασμό. Οι ώμοι του αυτοκινήτου είναι τονισμένοι προσδίδοντας στο πίσω μέρος του εντυπωσιακά «μυώδη» εμφάνιση.
Το λογότυπο της Porsche είναι πλέον τοποθετημένο κεντρικά στο πίσω μέρος με εμβληματικό 3D φωτισμό. Η Porsche συνδυάζει το σχεδιαστικό DNA της με στοιχεία αεροδυναμικής ειδικά βελτιστοποιημένα για μεγαλύτερη αυτονομία. Χάρη στην τεχνολογία Porsche Active Aerodynamics (PAA) με στοιχεία ενεργητικής και παθητικής αεροδυναμικής και συντελεστή οπισθέλκουσας 0,25, η νέα Macan είναι ένα από τα πλέον αεροδυναμικά SUV στην αγορά.
Από το 2014, η Porsche έχει παραδώσει περισσότερες από 800.000 Macan παγκοσμίως. Αυτή η μεγάλη επιτυχία αναμφίβολα θα συνεχιστεί με τον αμιγώς ηλεκτρικό διάδοχό της, που παράγεται με ουδέτερες καθαρές εκπομπές άνθρακα στο εργοστάσιο της Porsche στη Λειψία. Τα νέα μοντέλα αναμένεται να παραδοθούν στους πρώτους πελάτες κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους που διανύουμε.
Οι τιμές, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και ειδικού ανά χώρα εξοπλισμού, ξεκινούν στη Γερμανία από 83.993 ευρώ για τη Macan 4 και 114.576 ευρώ για τη Macan Turbo.
Πηγή: Sport24.gr