Connect with us

Κοινωνία

Τα μεγάλα οδικά έργα της Δυτικής Ελλάδας

odika erga dytiki ellada

Μεγάλα έργα που θα διευκολύνουν την πρόσβαση, αλλά και θα δώσουν ώθηση στην τουριστική ανάπτυξη και στις εμπορευματικές μεταφορές, δρομολογούνται στη Δυτική Ελλάδα.

Από τα μεγαλύτερα έργα που υλοποιούνται σήμερα είναι ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος, ο οποίος θα είναι έτοιμος σε 36 με 38 μήνες, καθώς ένα μεγάλο κομμάτι θα μπορεί τμηματικά να παραδοθεί και νωρίτερα από τους 40 μήνες της συμβατικής υποχρέωσης.

Το έργο αφορά την αναβάθμιση ενός τμήματος 13 χιλιομέτρων (Μιντιλόγλι – Κάτω Αχαΐα) και την κατασκευή ενός νέου αυτοκινητόδρομου μήκους 61 χιλιομέτρων. Συνολικά πρόκειται για ένα νέο τμήμα αυτοκινητόδρομου της Ολυμπίας Οδού συνολικού μήκους 75 χλμ.

Όταν θα παραδοθεί σε λειτουργία, προβλέπονται δύο μετωπικοί σταθμοί διοδίων σε Κάτω Αχαΐα και Χανάκια και δύο πλευρικοί σταθμοί σε Κάτω Αχαΐα και Αμαλιάδα.

Με τον νέο αυτοκινητόδρομο, ο χρόνος ταξιδιού από την Πάτρα έως τον Πύργο μειώνεται κατά περίπου 40 λεπτά. Συνεπώς, το συνολικό ταξίδι Αθήνα- Πύργος θα γίνεται πλέον σε 2 ώρες και 45 λεπτά.

Ειδικά για την εξυπηρέτηση της Βιομηχανικής Περιοχής Πάτρας (ΒΙΠΕ) ολοκληρώνεται μια περιφερειακή αρτηρία 25 χλμ. δίχως χρέωση, που ξεκινά από την περιοχή του Ρίου (18 χλμ. Περιμετρικής) και φτάνει έως τον κόμβο ΒΙΠΕ Πάτρας (τα πρώτα 7 χλμ. του νέου αυτοκινητόδρομου).

Άκτιο – Αμβρακία

Επίσης, άλλο ένα μεγάλο έργο, ο οδικός άξονας Άκτιο-Αμβρακία, προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2023, ενώ μέσα στο καλοκαίρι παραδόθηκε στην κυκλοφορία, 12 χρόνια μετά την έναρξη των πρώτων έργων στον αυτοκινητόδρομο, η Παράκαμψη Αμφιλοχίας, μήκους 17 χιλιομέτρων.

Η παράδοση της παράκαμψης Αμφιλοχίας αποτελεί το πιο κρίσιμο τμήμα του άξονα, καθώς περνά από δύσβατα ορεινά σημεία. Με τη λειτουργία του νέου τμήματος επιτυγχάνονται δύο πράγματα. Από τη μια η απόσταση Αμβρακία-Άκτιο μειώνεται και παράλληλα θα αποσυμφορηθεί η πόλη της Αμφιλοχίας. Οι οδηγοί θα κερδίζουν περίπου 15 χιλιόμετρα οδήγησης σε σχέση με την υφιστάμενη διαδρομή Αμβρακία – Αμφιλοχία – Δρυμός.

Με την παράδοση της παράκαμψης Αμφιλοχίας, από τα 48,5 χιλιόμετρα του αυτοκινητόδρομου Άκτιο-Αμβρακία λειτουργούν συνολικά 31, καθώς 14 χλμ. από το Άκτιο μέχρι τη Βόνιτσα λειτουργούν από το 2019. Τελευταίο τμήμα όπου συνεχίζονται οι εργασίες κατασκευής είναι το τμήμα Βόνιτσα-Δρυμός και ένα μικρό τμήμα στην περιοχή του Ακτίου. Στόχος είναι μέχρι το επόμενο καλοκαίρι να έχει παραδοθεί και αυτό το τμήμα και, έτσι, να τεθεί σε πλήρη λειτουργία όλος ο αυτοκινητόδρομος.

Στην τελική ευθεία μπαίνει και η οδική σύνδεση της Λευκάδας με το Άκτιο και τον Δυτικό Άξονα, με προϋπολογισμό 48 εκατ. ευρώ, που θα παραδοθεί το καλοκαίρι του 2023.

Η διπλή σύνδεση της Λευκάδας είναι σημαντικό οδικό έργο για την ευρύτερη περιοχή, καθώς θα συνδέσει το νησί με το αεροδρόμιο του Ακτίου (από όπου προσγειώνονται δεκάδες τουριστικές πτήσεις από όλη την Ευρώπη) αλλά και με την Ιόνια και Αμβρακία Οδό.

Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα

Bήματα μπροστά για ακόμα δύο μεγάλα έργα της Δυτικής Ελλάδας κάνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Πρόκειται για το οδικό τμήμα Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, καθώς και για το έργο οδικής σύνδεσης Αγρινίου με την Ιόνια Οδό.

Για το πρώτο έργο τις μελέτες έχει αναλάβει η Ολυμπία Οδός, ενώ, με βάση τις μελέτες που θα εκπονηθούν, θα κριθούν και τα έργα που θα χρειαστεί να γίνουν προκειμένου να καθοριστεί και το τελικό κόστος. Στη συνέχεια θα αναζητηθεί ευρωπαϊκή χρηματοδότηση με συμμετοχή και της Ολυμπίας Οδού, όπως έγινε και στο τμήμα Πάτρα-Πύργος.

Υπενθυμίζεται ότι το τμήμα Πάτρα – Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα είχε απενταχθεί από τη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού το 2013, προκειμένου να γίνει επανεκκίνηση των εργασιών κατασκευής του τμήματος Κόρινθος-Πάτρα, οι οποίες είχαν διακοπεί εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Επανεντάχθηκε στη σύμβαση παραχώρησης τον περασμένο Δεκέμβριο, μετά την έγκριση από την Ευρωπαϊκή Ένωση των χρηματοδοτικών δαπανών για την κατασκευή του Πάτρα-Πύργος με επέκταση της σύμβασης της “Ολυμπίας Οδού”.

Μέσω του εν λόγω οδικού δικτύου επίσης συνδέονται τα λιμάνια της Καλαμάτας, Κυπαρισσίας, Κυλλήνης και Κατάκολου, όπως και τα αεροδρόμια Καλαμάτας και Αράξου, ενώ με την υλοποίησή του θα ολοκληρωθεί το διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών στην Πελοπόννησο. Το σήμα για την επανέναρξη του έργου και την επικαιροποίηση της μελέτης από τον παραχωρησιούχο δόθηκε σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε υπό τον πρωθυπουργό, το καλοκαίρι. “Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης εξετάστηκαν οι προοπτικές υλοποίησης του έργου και δόθηκαν οι απαραίτητες κατευθύνσεις προκειμένου να ξεκινήσουν άμεσα οι αναγκαίες μελέτες από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τελικό στόχο τη χρηματοδότησή του το επόμενο διάστημα”, αναφερόταν στην ανακοίνωση του γραφείου του πρωθυπουργού.

Αγρίνιο – Ιόνια Οδός

Παράλληλα, το υπουργείο προχωρά στην πρόσληψη τεχνικού συμβούλου για το έργο “Μελέτη οδικής σύνδεσης πόλης Αγρινίου με την Ιόνια Οδό και Περ/κης Οδού Αγρινίου”.

Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στη Βουλή για το συγκεκριμένο έργο είχε με σαφήνεια συνδέσει τις μελέτες με τη χρηματοδότηση του έργου, το οποίο έχει εκτιμώμενο προϋπολογισμό περί τα 80 εκατ. ευρώ.

“Ό,τι μελέτες υπάρχουν δεν έχουν επικαιροποιηθεί”, είχε πει ο υπουργός, προσθέτοντας ότι “στις μελέτες περιλαμβάνεται η μελέτη κόστους-οφέλους, κάτι που είναι πολύ σημαντικό αν θέλουμε να πάρουμε χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση, η κυκλοφοριακή έρευνα, καθώς και η έρευνα προέλευσης και προορισμού”. “Αυτά”, εξήγησε ο κ. Καραμανλής, “θα μας δώσουν μία πολύ σαφή εικόνα για το κατά πόσο το έργο είναι χρηματοδοτήσιμο και ποια τεχνικά χαρακτηριστικά πρέπει να έχουμε για τον συγκεκριμένο οδικό άξονα, έτσι ώστε να πετύχουμε χρηματοδότηση από τα χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης”.

Με το έργο της οδικής σύνδεσης της πόλης του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό θα μειωθούν οι χρόνοι μετακίνησης, ενώ η σύνδεση προβλέπεται μέσω του κόμβου Αγγελοκάστρου με διέλευση νότια του υφιστάμενου στρατιωτικού αεροδρομίου, με κατάληξη στη νέα δυτική περιφερειακή οδό της πόλη του Αγρινίου.

Ελένη Μπότα, capital.gr

Advertisement

Τελευταία νέα →

AgrinioTimes ©2014