Από τη στιγμή που η ανανεωμένη MG “πάτησε πόδι” εκ νέου στη χώρα μας, είχαμε μια σειρά από καινούργια δεδομένα που έπρεπε να μεταβολίσουμε προκειμένου να αντιληφθούμε το μέγεθος της “επίθεσης” που έχει εξαπολύσει η Κινέζικη προσέγγιση στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Έχοντας βάλει νωρίτερα στο χέρι την πιο “κολακευτική” εκδοχή του SUV μοντέλου με τον turbo χιλιάρη κινητήρα, τώρα ήρθε η ώρα να δούμε την εισαγωγική εκδοχή του μοντέλου που υπόσχεται “πολλά με λίγα”.
Έτσι λοιπόν είμαστε μπροστά στο αυτοκίνητο του 18.950 ευρώ- εντάξει, σχεδόν. Θα εξηγηθούμε. Το βασικό στοιχείο που ορίζει την τιμή εκκίνησης στο αυτοκίνητο που βλέπετε στις φωτογραφίες, είναι ο κινητήρας. Μιλάμε για ένα ατμοσφαιρικό σύνολο απόδοσης 106 ίππων, που έχει να αντιμετωπίσει ένα απόβαρο της τάξης των 1.231 κιλών, όπου δεν χρειάζεται να είσαι ο Τζέρεμι Κλάρξον για να καταλάβεις πως οι υψηλές επιδόσεις δεν θα είναι μεταξύ των προτερημάτων του μοντέλου.
Πάμε όμως να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Το MG ZS είναι το βασικό “μαζικό όπλο” της αναγεννημένης εταιρείας, η οποία αναζητά σε κάθε αγορά που παρουσιάζεται, να κάνει όγκους πωλήσεων. Έχουμε λοιπόν μπροστά μας ένα πολύ καλά κατασκευασμένο μοντέλο, με ποιοτικά υλικά και πολύ ευχάριστη σχεδίαση μέσα και έξω, που προσφέρεται σε τιμή ανταγωνιστική προτάσεων της μικρής κατηγορίας- όχι των SUV.
Πίσω από το τιμόνι του ZS, ξεπερνάς εύκολα τις όποιες προκαταλήψεις, μια και αυτό που αντικρίζεις είναι απόλυτα πειστικό. Ψηφιακές οθόνες για όργανα και infotainment που δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από κάθε mainstream ανταγωνιστική πρόταση στην κατηγορία των B-SUV όπου ανήκει το μοντέλο- και μάλιστα στα όρια, “ακουμπώντας” την αμέσως μεγαλύτερη που και αυτό παίζει το ρόλο του στη διαμόρφωση της συνολικής εικόνας.
Τα ποιοτικά υλικά είναι παντού γύρω σου και σε αντίθεση με τις περισσότερες ανταγωνιστικές προτάσεις, δεν σταματούν μέχρι “εκεί που βλέπει η πεθερά” αλλά καλύπτουν και επιφάνειες που δεν είναι σε τόσο τακτική επαφή με τα χέρια και όχι μόνο των επιβαινόντων. Με άλλα λόγια, το cost saving που ευαγγελίζονται οι ανταγωνιστές, εδώ μοιάζει να έχει επιτευχθεί χωρίς προφανή τεχνάσματα αλλά μένοντας πάντα στην ουσία του πράγματος.
Εξοπλιστικά, το βασικό MG ZS δεν έχει χτυπητές ελλείψεις, με την έννοια πως μπορεί να μην έχει κάμερα οπισθοπορείας αλλά έχει όλο το πλέγμα των ηλεκτρονικών βοηθημάτων για τον οδηγό, ολόιδιο με εκείνο που εντοπίζεις σε κάθε σύγχρονο ανταγωνιστή. Με τη διαφορά πως εδώ, είναι λίγο πιο άνετος, μια και οι διαστάσεις του ZS είναι λίγο πιο πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας των B-SUV (είπαμε, “ακουμπά” στα C-SUV).
Οι πίσω κάθονται άνετα ακόμα και αν είναι τρεις κανονικών διαστάσεων και οι “παραχωρήσεις” κατά το γνωστό δημοσιογραφικό κλισέ, είναι οι ελάχιστες δυνατές. Το ίδιο ισχύει και για το χώρο των αποσκευών, που προς έκπληξη του ανταγωνισμού, είναι υπενδεδυμένος με ποιοτική μοκέτα σε κάθε του εκατοστό και στα 448 λίτρα του μπορεί να χωρέσει όλα όσα χρειάζονται οι επιβάτες για την εκδρομή τους.
Μια εκδρομή που θα κάνουν σε τουριστικό ρυθμό, προφανώς χωρίς “βλέψεις” για επιδόσεις και ιδιαίτερα δυναμικές προσπεράσεις, καθώς είπαμε, τα 106 άλογα δεν είναι εδώ για να βάλουν φωτιά στην άσφαλτο. Προσφέρουν επάρκεια ισχύος για να κινηθείς χωρίς να κινδυνεύεις, με τη συνδρομή και του κιβωτίου των ταχυτήτων με τις πέντε σχέσεις και τη νορμάλ κλιμάκωση.
Η ανάρτηση είναι καλά ρυθμισμένη για τον προορισμό του αυτοκινήτου, προσφέροντας εξαιρετικά δεδομένα άνεσης στους επιβάτες. Αποτελούμενη από γόνατα εμπρός και ημιάκαμπτο πίσω, δεν κρύβει εκπλήξεις μα ούτε και περιμένει κανείς πως θα “βάζει τα γυαλιά” σε διάταξη με πολλαπλούς συνδέσμους. Επί του πρακτέου όμως, είναι παραπάνω από αξιοπρεπής, λειτουργώντας πάντα προς όφελος του συνόλου, άνεσης και ασφάλειας.
Οπότε έχουμε στα χέρια μας ένα σύνολο που περνάει όλες τις εξετάσεις με αρκετά καλό βαθμό και στο “μάθημα” των επιδόσεων, “πιάνει τη βάση”- γεγονός που αντικειμενικά, το καθιστά ικανό να σταθεί ως μια αξιοπρεπέστατη πρόταση αγοράς απέναντι σε ανταγωνισμό. Το αντικειμενικό χαρακτηριστικό του ZS είναι πως δίνει την ευκαιρία σε πολύ κόσμο να αποκτήσει “πολύ αυτοκίνητο” με λογικό budget, οπότε και υπό αυτό το πρίσμα, εύκολα μπορεί να πει κανείς πως η πρόταση της MG δεν έχει αντίπαλο.
Ειδικά αν συνυπολογίσουμε και το γεγονός πως η ελληνική αντιπροσωπεία “πριμοδοτεί” κάθε μοντέλο της με 7 χρόνια εγγύηση ή 150.000 χιλιόμετρα. Η ισορροπημένη εικόνα του του μοντέλου συμπληρώνεται ιδανικά και προσκαλεί τον κόσμο στις εκθέσεις της MG, όπου τα ενδιαφέροντα κομμάτια δεν σταματούν στις εκδόσεις του ZS και όσοι “ψάχνονται” μπορούν να εντοπίσουν πραγματικά “διαμάντια” για να καλύψουν τις ανάγκες τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά – MG ZS 1.5 VT-i
Κινητήρας: 4κύλινδρος, 1.499 κ.εκ.
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 106/ 6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 141/ 3.000
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (σε δευτερόλεπτα): 10,9”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 175
Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ. Εργοστ.): 6,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 149
Βάρος (κιλά): 1.231
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ σε χιλιοστά): 4.323×1.809×1.653
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 448
Τιμή: από 18.950 ευρώ
Πηγή: Sport24.gr