Εγκεφαλογράφημα
Η μοναδική Γέφυρα-πλοίο στην Ελλάδα που ενώνει την Αιτωλ/νία με τη Λευκάδα (Photos)
Ελληνικής κατασκευής είναι η μοναδική πλωτή Γέφυρα που υπάρχει στη χώρα μας και εξυπηρετεί αγόγγυστα αναρίθμητα οχήματα.
Την ώρα που γίνονται προσπάθειες για την ωρίμανση του έργου που αφορά στην υποθαλάσσια σήραγγα στη Λευκάδα, η σύνδεση του οδικού δικτύου με το νησί του Ιονίου γίνεται μέσω της μοναδικής πλωτής γέφυρας της Ελλάδας.
Πρόκειται, ουσιαστικά, για μια μεταλλική αρθρωτή γέφυρα που είναι περιστρεφόμενη και πλαγιοδετεί για την απελευθέρωση του στενού, αβαθούς δίαυλου, διακόπτοντας την οδική κυκλοφορία.
Η γέφυρα-πλοίο, υπό την ονομασία «Αγία Μαύρα» βρίσκεται στη θέση «Κάστρο» και κατασκευάστηκε κατόπιν απόφασης του νομαρχιακού συμβουλίου του νησιού, μια απόφαση που εγκρίθηκε την Άνοιξη του 1985.
Η κατασκευή της Αγίας Μαύρας ανατέθηκε στα ναυπηγεία της Ελευσίνας και διήρκησε λιγότερο από ένα χρόνο με το συνολικό κόστος, μαζί με το ποσό που χρειάστηκε για τα απαραίτητα λιμενικά έργα έφτασε τότε στο ύψος των 180.000.000 δραχμών, ένα ποσό λίγο πάνω από τα τέσσερα εκατ. ευρώ με σημερινές τιμές.
Η πλωτή γέφυρα της Λευκάδας έχει μήκος 71 μέτρα και το βάρος της φτάνει στους 390 τόνους. Το μήκος για το κύριο τμήμα της είναι 50 μέτρα ενώ στις άκρες της φέρει δύο καταπέλτες μήκος 10,5 μέτρων, οι οποίοι σηκώνονται για να περάσουν βάρκες και πλοιάρια χωρίς κατάρτι και φυσικά όταν χρειαστεί να κινηθεί η γέφυρα για να εξυπηρετήσει τα μεγαλύτερα πλοία. Το ύψος που έχουν οι καταπέλτες από την επιφάνεια της θάλασσας είναι δύο μέτρα.
Το πλάτος του οδοστρώματος της Αγίας Μαύρας φτάνει στα εννέα μέτρα και για τη διέλευση των πεζών φέρει και πεζοδρόμια με το συνολικό πλάτος να φτάνει στα 11,39 μέτρα. Η πλωτή γέφυρα έχει τη δυνατότητα να κινείται και να περιστρέφεται αυτόνομα χωρίς την υποβοήθηση από κάποιο άλλο πλοίο χάρη στο ειδικό προωστήριο σύστημα που φέρει με την καμπίνα για τον καπετάνιο-χειριστή της να βρίσκεται στη μέση της γέφυρας, ενώ από εκεί ελέγχονται και τα υπόλοιπα συστήματα της. Κάθε τέσσερα χρόνια η γέφυρα μεταφέρεται στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος για τις απαραίτητες διαδικασίες συντήρησης της και εκείνη την περίοδο τα αυτοκίνητα εξυπηρετούνται από «παντόφλα» που παίρνει τη θέση της και φέρει μπουκαπόρτες και στα δύο άκρα της.
Η πλωτή γέφυρα της Λευκάδας μπορεί να εξυπηρετήσει έως και 600 οχήματα ανά ώρα, ένα νούμερο δεκαπλάσιο σε σχέση με τον αριθμό των οχημάτων που μπορούσαν να εξυπηρετηθούν πριν από την κατασκευή και λειτουργία της (με αλυσιδοκίνητες σχεδίες), ενώ μπορεί να δεχτεί βάρος οχημάτων έως και 60 τόνους.
Διαβάστε επίσης: Θέρμο: Άρση της διακοπής της κυκλοφορίας στη Γέφυρα Πόρου