Auto-Moto
GP Μονακό: Pole Position ο Raikkonen, Νικητής αγώνα ο Vettel!
Ο Sebastian Vettel ηγήθηκε του 1-2 της Scuderia Ferrari στο Grand Prix του Μονακό. Σε έναν αγώνα χωρίς μάχες στην κορυφή, πέρασε τον teammate του στα pit stop και πήρε μία πολύ σημαντική νίκη, την ώρα που ο διώκτης του στη βαθμολογία, Lewis Hamilton, ήταν έβδομος.
Σ’ έναν αγώνα που θα ξεχαστεί γρήγορα καθώς δεν δόθηκε καμία μάχη ο Φέτελ πέρασε λόγω τακτικής τη Ferrari του Ράικονεν, πήρε την 3η του φετινή νίκη και αύξησε τη διαφορά του από το Χάμιλτον (7ος) στους 25 βαθμούς.
Με υπέροχο καιρό, λιακάδα, θερμοκρασία αέρα στους 26 βαθμούς Κελσίου και θερμοκρασία οδοστρώματος στους 50 βαθμούς Κελσίου διεξήχθη σήμερα ο αγώνας του Πριγκιπάτου. Πριν την εκκίνηση κρατήθηκε ενός λεπτού σιγή για τα θύματα του Μάντσεστερ, μη ξεχνάμε πέρα όλων των άλλων ότι η καρδιά της F1 είναι βρετανική.
Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Ράικονεν να εκκινεί καλά και να διατηρεί την 1η θέση. Δεν άλλαξε τίποτα και πίσω του με τους Φέτελ, Μπότας, Φερστάπεν, Ρικιάρντο ν’ ακολουθούν. Ο Τζένσον Μπάτον που εκκινούσε από τα πιτ λόγω ποινής ήταν ο πρώτος που άλλαξε ελαστικά. Έβαλε από τον 1ο κιόλας γύρο την πολύ μαλακή γόμα στοχεύοντας να πάει ως το τέλος. Βγαίνοντας από τα πιτ παραλίγο να ακουμπήσει με το Βερλάιν. Ο οδηγός της Sauber πήρε ποινή 5 δευτερολέπτων για επικίνδυνο ξεκίνημα στα πιτ. Ο Μπάτον στην εκκίνηση άκουσε τις ευχές του Αλόνσο απευθείας από Ινδιανάπολη για τον αγώνα στο Μονακό. Ο Αλόνσο αγωνίζεται σήμερα στο θρυλικό αγώνα των 500 μιλίων με McLaren – Honda και ο Μπάτον τον αντικατέστησε. Ο Αλόνσο του είπε: “Τζένσον φίλε μου ξέρω ότι ήθελες να με ακούσεις πριν εκκινήσεις. Πρόσεχε το μονοθέσιο μου”. Ο Μπάτον απάντησε: “Θα αφήσω τη μυρωδιά μου στη θέση σου”.
Το πέρασμα των γύρων δεν άλλαξε κάτι σημαντικά. Ο Ράικονεν είχε μια σταθερή διαφορά 2 δευτερολέπτων από το Φέτελ ενώ ο Μπότας είχε μείνει πιο πίσω. Μετά τον 15ο γύρο ο ρυθμός του Ράικονεν άρχισε να πέφτει λίγο με αποτέλεσμα οι Φέτελ και Μπότας να αρχίσουν να πλησιάζουν. Ειδικά ο Μπότας άρχισε να μειώνει σημαντικά τη διαφορά του από τις Ferrari. O Χάμιλτον ρωτούσε τους μηχανικούς αν το μονοθέσιο είχε κάποιο πρόβλημα: “Η πρόσφυση είναι λίγη, δεν κρατάει καθόλου”.
Στον 27ο γύρο ο Ράικονεν έφτασε το Μπάτον που ήταν τελευταίος. Το προσπέρασμα δεν είναι εύκολο με τα φετινά φαρδύτερα μονοθέσια αλλά με τη χρήση της μπλε σημαίας πραγματοποιήθηκε.
Στον 33ο γύρο ο Μπότας άνοιξε το χορό των πιτ στοπ από το γκρουπ των πρωτοπόρων. Αμέσως στη Ferrari αντέδρασαν σ’ αυτό τραβώντας στα πιτ και το Ράικονεν. Αμφότεροι έβαλαν την πολύ μαλακή γόμα. Ο Ράικονεν διατηρήθηκε μπροστά από το συμπατριώτη του αλλά και από το Σάινθ που δεν είχε κάνει ακόμη αλλαγή και βρίσκονταν στην 4η θέση. Στους επόμενους γύρους φάνηκε πως ο Ράικονεν με τα φρέσκα ελαστικά ήταν γρήγορος. Όμως ο Φέτελ με ρεκόρ ταχύτερου γύρου προσπαθούσε να φτιάξει διαφορά ικανή να τον φέρει πρώτο μετά τη δική του αλλαγή ελαστικών. Τα κατάφερε και μπήκε στον 40στο γύρο, άλλαξε λάστιχα και πέρασε επικεφαλής του αγώνα. Ο Ράικονεν ήταν πίσω του και κάπου εκεί η μάχη για την 1η θέση έλαβε τέλος.
Ακριβώς με τον τρόπο που πέρασε ο Φέτελ το Ράικονεν, πέρασε ο Ρικιάρντο τους Μπότας και Φερστάπεν (σ.σ: έκανε και λάθος σε ένα σημείο) οπότε ανέβηκε στην 3η θέση. Πιο πίσω ο Χάμιλτον που δεν είχε ακόμη αλλάξει ελαστικά είχε ανέβει στην 6η θέση. Όταν έκανε τελικά την αλλαγή έπεσε 7ος πίσω από το Σάινθ με την Toro Rosso.
Ο αγώνας συνέχισε να εξελίσσεται χωρίς μάχες για θέση με τα μονοθέσια να γυρίζουν ανούσια γύρω γύρω στους διάσημους δρόμους του Πριγκιπάτου. Στον 61ο γύρο ο Βερλάιν έχασε τον έλεγχο της Sauber όταν ακούμπησε με την McLaren του Μπάτον. Ο πίσω δεξιά τροχός του Βερλάιν έχει ανέβει πάνω στην εμπρός αριστερά ρόδα της McLaren.
Eτσι η Sauber ανατράπηκε και βρέθηκε να στέκεται με το πλάι στη μπαριέρα πριν την είσοδο του τούνελ. Ο οδηγός δεν έπαθε τίποτα. Το αυτοκίνητο ασφαλείας οριοθέτησε το ρυθμό του αγώνα μέχρι να απομακρυνθεί η Sauber από το συγκεκριμένο σημείο. Από τη σύγκρουση εγκατέλειψε και ο Μπάτον με σπασμένη ανάρτηση.
Όταν ο αλυτάρχης έδωσε εντολή να προσπεράσουν οι πιο αργοί συνδυασμοί το αυτοκίνητο ασφαλείας για να πάρουν τη θέση τους στο πίσω μέρος της σειράς, ο Έρικσον έχασε τον έλεγχο στην 1η στροφή και χτύπησε στον τοίχο. Η επαφή δεν ήταν δυνατή ήταν όμως αρκετή για να βρεθεί και η 2η Sauber εκτός αγώνα.
Όταν ο αγώνας ξαναβρήκε ρυθμό απέμεναν 12 γύροι για το πέσιμο της καρό σημαίας. Παρότι το αυτοκίνητο ασφαλείας μηδένισε τις διαφορές και όλοι βρέθηκαν να εκκινούν χωρίς αποστάσεις δεν έγινε τίποτα στους τελευταίους γύρους. Οι θέσεις διατηρήθηκαν καθώς τα νέα φαρδύτερα μονοθέσια έχουν καταστήσει ακόμη πιο δύσκολα τα προσπεράσματα στο Μονακό.
O Φέτελ πανηγύρισε τη νίκη αυτή, 3η του φετινή και 2η στο Πριγκιπάτο καθώς αύξησε τη διαφορά από το Χάμιλτον στους 25 βαθμούς. Για τη Ferrari ήταν η 1η τους νίκη μετά το 2001. Επόμενος αγώνας το Καναδικό GP στις 11/6. Αντίστοιχα η Ferrari πέρασε μπροστά στη βαθμολογία των κατασκευαστών καθώς τα κόκκινα μονοθέσια πήραν 43 βαθμούς ενώ αντίστοιχα τα Mercedes μόλις 18. Έτσι τώρα η Ferrari προηγείται με 196 βαθμούς και η Mercedes ακολουθεί 179 βαθμούς.
Συνολικά η τελική κατάταξη ήταν:
Τάκης Πουρναράκης – newsauto.gr