Slider
Nτοκιμαντέρ του Γυμνασίου Νεάπολης για το έργο της ΕΛΕΠΑΠ Αγρινίου
Το Μουσείο Κινηματογράφου – Ταινιοθήκη του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης διοργανώνει μια σειρά οπτικοακουστικών δράσεων στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Euforia – European Films for Innovative Audience Development. Οι δράσεις αυτές φέρουν τον τίτλο Κινηματογραφικές διαδρομές και υλοποιούνται σε συνεργασία με την Ταινιοθήκη Laterna Magica της Ουγγαρίας και το πανεπιστήμιο Spoleczna Akademia Nauk της Πολωνίας. Οι μαθητές με μια κάμερα στο χέρι αναζητούν τους μετασχηματισμούς που υπέστη ή υπόκειται ακόμη το αστικό τοπίο μέσω των ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων
Βασική επιδίωξη της συνέργειας αυτής είναι να δημιουργηθούν οι μηχανισμοί που θα συμβάλλουν τόσο στην από κοινού ενίσχυση της κινηματογραφικής παιδείας όσο και στη διαμόρφωση μας ενιαίας κινηματογραφικής ευρωπαϊκής πολιτικής στο επίκεντρο της οποίας θα τεθεί κυρίως το νεανικό κοινό.
Ο ΣΤΟΧΟΣ
Οι ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις υποστηρίζουν δράσεις που έχουν σχεδιαστεί για να μειώσουν τα οικονομικά, περιβαλλοντικά και κοινωνικά προβλήματα σε αστικές περιοχές, με ειδική εστίαση στη βιώσιμη αστική ανάπτυξη. Με ποιο τρόπο ωστόσο, ο σχεδιασμός και η υλοποίηση των παραπάνω δράσεων αναδιαμορφώνουν το αστικό τοπίο;
Ξεκινώντας από το παραπάνω ερώτημα, επιδιώκουμε να δημιουργήσουμε ένα ντοκιμαντέρ μικρούς μήκους (7’ – 10’) στη διάρκεια του οποίου οι μαθητές να μελετήσουν:
- Αν τα δημόσια αυτά έργα επεμβαίνουν, εισβάλλουν ή/και εντάσσονται στην καθημερινότητα,
- αν συμβάλλουν στην αισθητική αναβάθμιση της πόλης αλλά και στη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων πολιτιστικών υπηρεσιών κάτοικων και επισκεπτών,
- αν ενισχύουν ή πλήττουν την τοπική οικονομία; Αν δημιουργούν θέσεις εργασίας;
- αν δίνουν τη δυνατότητα σε επιστήμονες και ειδικευμένους τεχνίτες να ασχοληθούν με την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς ή αν ενισχύουν την επιστημονική γνώση και την τεχνογνωσία;
- αν και με ποιο τρόπο διαφοροποιούν την αλληλεπίδραση του πολίτη με τον περιβάλλοντα χώρο και αν επηρεάζουν στο ίδιο βαθμό όλους τους πολίτες;
- αν τέλος οι υποδομές αυτές συμβάλλουν στην διαμόρφωση μιας ενιαίας ευρωπαϊκής πολιτιστικής και αναπτυξιακής πολιτικής;
Η ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
Συγκεκριμένα, θα σχηματιστούν 21 συνολικά ομάδες μαθητών/εκπαιδευτικών και από τις τρεις χώρες. Καθεμία θα δημιουργήσει το δικό της ντοκιμαντέρ, αφού συνεργαστούν με έμπειρους σκηνοθέτες και τεχνικούς.
Ο πρωταρχικός στόχος είναι οι μαθητές να συνειδητοποιήσουν την αφηγηματική δύναμη της κάμερας και να εξοικειωθούν με όλα τα στάδια της κινηματογραφικής παραγωγής παίρνοντας ενεργό ρόλο σε αυτά. Με την καθοδήγηση, συνεπώς, των ειδικών και των εκπαιδευτικών τους, οι μαθητές θα πάρουν μέρος θα συμμετέχουν δυναμικά σε όλη τη παραγωγική διαδικασία.
Η άμεση εμπλοκή τους θεωρούμε ότι θα αποτελέσει το έναυσμα ώστε να συνειδητοποιήσουν ότι η παραγωγή ενός ντοκιμαντέρ δεν είναι μόνο μια πράξη καταγραφής, αλλά πολύ περισσότερο μια πράξη μεταμόρφωσης.
θα πραγματοποιηθεί η προβολή των ντοκιμαντέρ ταυτόχρονα και στις 3 χώρες συμμετοχής μια συγκεκριμένη ημερομηνία ενώ μόλις ολοκληρωθούν θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα Film Vault. Τέλος, στη διάρκεια του 59ου ΦΚΘ, στο τμήμα Νεανική Οθόνη θα πραγματοποιηθεί ειδικό αφιέρωμα για το Student Film Project , με τίτλο Ντοκιμαντέρ από τα παιδιά όπου θα απονεμηθεί βραβείο για καλύτερο ντοκιμαντέρ.
Το Γυμνάσιο Νεάπολης Αγρινίου συμμετέχει στο παραπάνω Project και επέλεξε να παρουσιάσει το σημαντικό έργο της ΕΛΕΠΑΠ με αφορμή την κατασκευή του νέου κτιρίου της στο Αγρίνιο που έγινε με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.
Οι μαθητές του Γυμνασίου μαζί με τους υπεύθυνους καθηγητές τους κο Γιώργο Παπασωτήρη και κα Θεοδώρα Καραγεώργου πραγματοποίησαν μια σειρά συναντήσεων με την ΕΛΕΠΑΠ στη διάρκεια των οποίων ενημερώθηκαν για το έργο, ξεναγήθηκαν στους χώρους της και γνωρίστηκαν με το θεραπευτικό προσωπικό και τα παιδιά. Στη συνέχεια συνεργείο από το Μουσείο Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης με σκηνοθέτη τον κο Παναγιώτη Κουντουρά ήρθε στους χώρους μας για το γύρισμα του ντοκυμαντέρ. Έγιναν συνεντεύξεις σε πρόσωπα της ΕΛΕΠΑΠ που επέλεξαν οι μαθητές καθώς τραβήχτηκαν και πλάνα από τους χώρους των θεραπειών. Στο δεύτερο μέρος του project έγινε ξενάγηση στο νέο κτίριο της ΕΛΕΠΑΠ από τον πρόεδρο κο Επαμεινώνδα Τάνταρο, τραβήχτηκαν επίσης πλάνα των νέων χώρων και έγινε ενημέρωση των νέων θεραπευτικών προγραμμάτων που θα εφαρμοστούν.
Ευχαριστούμε θερμά τους καθηγητές και τους μαθητές που επέλεξαν την ΕΛΕΠΑΠ για την τόσο σημαντική παρουσίαση τους καθώς και τους συνεργάτες του Μουσείου Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
Ελπίζουμε και ευχόμαστε η εμπειρία αυτή των παιδιών να έγινε αφορμή για περαιτέρω εξέλιξη και ανταλλαγή απόψεων και να ανοίξει δρόμους επικοινωνίας με μαθητές άλλων χωρών.