Η Citroen διαθέτει πλέον και στην Ελλάδα μια νέα υβριδική έκδοση για το SUV C5 Aircross, ισχύος 136 ίππων. Βασισμένο στην πιο πρόσφατη συμπαγή και ελαφριά υβριδική τεχνολογία, αυτό το νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης διαθέτει μια μπαταρία 48V που επαναφορτίζεται κατά τη διάρκεια της οδήγησης, έναν βενζινοκινητήρα PureTech 136 ίππων σε συνδυασμό με ένα νέο «εξηλεκτρισμένο» κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη ë-DCS6 και έναν ηλεκτροκινητήρα 21kW.
Εκπέμποντας μόνο 127g CO2/km σύμφωνα με τον μικτό κύκλο WLTP, το C5 Aircross Hybrid 136 εκπέμπει 9% λιγότερο CO2 από την μη εξηλεκτρισμένη βενζινοκίνητη έκδοση και αντίστοιχα 12% λιγότερο CO2 από την έκδοση diesel. Το C5 Aircross Hybrid 136 έρχεται να συμπληρώσει με τον καλύτερο τρόπο την εξηλεκτρισμένη γκάμα του C5 Aircross, στην οποία εξέχουσα θέση έχει το Plug-in Hybrid των 225 ίππων.
Η τεχνολογία 48V Hybrid παρέχει τη δυνατότητα υβριδικής κίνησης, ή ακόμα και αμιγούς ηλεκτρικής, με μηδενικές εκπομπές ρύπων, βελτιωμένη οδηγική άνεση και περιορισμό των εκπομπών ρύπων και της κατανάλωσης. Την «καρδιά» του υβριδικού συστήματος αποτελεί ο νέας γενιάς 1.2 PureTech κινητήρας βενζίνης, που είναι ειδικά εξελιγμένος για αυτό το κινητήριο σύνολο.
Το 40% των εξαρτημάτων του είναι νέο, με τον 3κύλινδρο κινητήρα των 1.199 κ.εκ. να αποδίδει 136 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 230 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Η επιλογή υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας και καδένας χρονισμού συμβάλλει στην απόδοση και τη στιβαρότητα του νέου συστήματος μετάδοσης κίνησης. Το σύστημα έχει προδιαγραφές Euro 6,4 και καθώς λειτουργεί σύμφωνα με τον κύκλο Miller, ο κινητήρας έχει βελτιωμένη θερμική απόδοση.
Ο ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη μπορεί να αναπτύξει μέγιστη ισχύ 21kW (28hp) και ροπή 55 Nm. Επιτρέπει στο C5 Aircross να κινείται με 100% ηλεκτρική ισχύ σε συνθήκες χαμηλής απαίτησης ροπής, σε χαμηλές ταχύτητες, κατά τους ελιγμούς ή την επιβράδυνση και βοηθά τον βενζινοκινητήρα κατά την εκκίνηση. Κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης, λειτουργεί ως γεννήτρια για τη φόρτιση της μπαταρίας, γεγονός που μειώνει ταυτόχρονα τη φθορά των φρένων.
Μια μίζα ιμάντα, που τροφοδοτείται από το ενσωματωμένο σύστημα 48V, επιτρέπει στον βενζινοκινητήρα να ξεκινά γρήγορα και με άμεση απόκριση. Το νέο ηλεκτροκίνητο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη –ë-DCS6– έρχεται με εξατάχυτο σύστημα διπλού συμπλέκτη αδιάκοπης ροπής και είναι ειδικά σχεδιασμένο για υβριδικά συστήματα. Οι αλλαγές ταχυτήτων είναι αισθητά πιο ομαλές και η οδήγηση είναι πιο άνετη.
Ο ηλεκτροκινητήρας, ο μετατροπέας και η ECU είναι όλα ενσωματωμένα σε ένα συμπαγές πακέτο, βελτιστοποιώντας το χώρο κάτω από το καπό. Μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48V, με διαθέσιμη χωρητικότητα 432Wh, είναι εγκατεστημένη κάτω από το αριστερό μπροστινό κάθισμα, χωρίς να επηρεάζει το μέγεθος του χώρου αποσκευών ή τον εσωτερικό χώρο στην καμπίνα των επιβατών.
Επιπλέον, χάρη σε έναν μετατροπέα τάσης, μέρος της ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από το ηλεκτρικό σύστημα 48V μετατρέπεται σε ισχύ 12V για την τροφοδοσία του ενσωματωμένου εξοπλισμού του αυτοκινήτου. Με αυτόν τον τρόπο, δύο ξεχωριστά ηλεκτρικά δίκτυα μπορούν να λειτουργούν παράλληλα. Με αυτό το νέο υβριδικό σύστημα κίνησης, η Citroen προσφέρει μια νέα εξηλεκτρισμένη επιλογή που παρέχει την άνεση της αμιγούς ηλεκτρικής οδήγησης, εξοικονομεί καύσιμα και μειώνει τις εκπομπές CO2.
Το C5 Aircross Hybrid 136 μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για περιορισμένη απόσταση στην πόλη, σε σύντομες διαδρομές, ή κατά τους ελιγμούς. Η υβριδική τεχνολογία 48V βελτιστοποιεί τις επιδόσεις και την κατανάλωση καυσίμου του C5 Aircross, με μέση εξοικονόμηση καυσίμου 15%, σε σύγκριση με τις αυτόματες βενζινοκίνητες εκδόσεις PureTech 130 EAT8.
Η αποδοτικότητα είναι ακόμη μεγαλύτερη όταν το όχημα κινείται σε αστικό περιβάλλον, με μέση εξοικονόμηση καυσίμου σχεδόν 20%. Το υβριδικό σύστημα κίνησης 48V έχει επίσης θετικό αντίκτυπο στις εκπομπές CO2, με μείωση έως και 9% (13g) σε σύγκριση με τη βενζινοκίνητη έκδοση 130 YOU. Το C5 Aircross Hybrid 136 επιτυγχάνει 127g CO2/km σύμφωνα με τον μικτό κύκλο WLTP.
Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει επιπλέον 9kW (περίπου 12hp), βοηθώντας στην επιτάχυνση. Καθώς η μπαταρία επαναφορτίζεται αυτόματα όταν το αυτοκίνητο επιβραδύνει, το νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης κάνει την καθημερινή μετακίνηση πιο άνετη και θα ικανοποιήσει στο έπακρο τους οδηγούς που θέλουν να βιώσουν την εμπειρία της ηλεκτροκίνησης, χωρίς να χρειάζεται επαναφόρτιση.
Το C5 Aircross Hybrid 136 ë-DCS6 διατηρεί στο ακέραιο την άνεση και τα χαρακτηριστικά του C5 Aircross (με την ανάρτηση και τα καθίσματα Citroen Advanced Comfort, την μοναδική ευρυχωρία και χρηστικότητα), μαζί με όλες τις επιλογές εξατομίκευσης που προσδοκούν οι υποψήφιοι αγοραστές και φυσικά με τα αντίστοιχα υψηλά επίπεδα εξοπλισμού.
Για μεγαλύτερη ευκολία στη χρήση, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει αναβαθμιστεί με μια ειδική οθόνη, όπου ο οδηγός έχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για την υβριδική οδήγηση, ακριβώς μπροστά στα μάτια του. Ως προς το επίπεδο εξοπλισμού, το C5 Aircross Hybrid 136 ë-DCS6 είναι διαθέσιμο στις εκδόσεις YOU!, YOU! CONNECT, PLUS, MAX και στην ειδική έκδοση Ε-SERIES και μέχρι τις 29 Φεβρουαρίου προσφέρεται με ειδικές εκπτώσεις, μέσω του προγράμματος Citroen Winter Sales.
Επιπλέον, όπως και όλα τα μοντέλα της Citroen, το C5 Aircross Hybrid 136 ë-DCS6 συνοδεύεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση, ενώ περισσότερες πληροφορίες τόσο για το μοντέλο, όσο και για το πρόγραμμα Citroen Winter Sales είναι διαθέσιμες στο δίκτυο των επίσημων διανομέων της Citroen.Η νέα υβριδική έκδοση του μοντέλου, είναι διαθέσιμη άμεσα στο δίκτυο της Citroen και σε ότι αφορά την τιμή της, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να περιμένουν ένα όφελος της τάξης των 3.000 ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη “συμβατική” με τον κινητήρα των 1,2 λίτρων και τους 130 ίππους.
Πηγή: Sport24.gr