Connect with us

Uncategorized

Ομιλία Δ. Κωνσταντόπουλου για την Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

konstantopoulos lozanni sinthiki

Το παρόν νομοσχέδιο είχε προαναγγελθεί σχεδόν εδώ και ένα χρόνο.

Γι’αυτό και αναμενόταν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Αναμενόταν ως μια ρύθμιση στο χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, καλλιεργώντας μεγάλες προσδοκίες σε φοιτητές, επιστημονικό και διδακτικό προσωπικό, αλλά και σε χιλιάδες οικογένειες.

Μια ρύθμιση που ακούγεται ευχάριστα , σε όλους τους εμπλεκόμενους στο χώρο της εκπαίδευσης.

Το παρόν νομοσχέδιο, παρότι δόθηκε χρόνος για να συζητηθεί σε βάθος, δεν μπόρεσε να ξεδιαλύνει τα επαγγελματικά δικαιώματα , που είναι το ζητούμενο για τους πτυχιούχους των ΤΕΙ.

Αυτό που χρειάζεται κ. Υπουργέ, είναι διασύνδεση των ΤΕΙ με την αυριανή επαγγελματική αποκατάσταση των πτυχιούχων.

Επίσης, το αντικείμενο λειτουργίας των Τμημάτων και το πρόγραμμα σπουδών , να καθοριστούν με σαφή κριτήρια αξιολόγησης και ακαδημαϊκότητας.

Ιστορικά, γνωρίζουμε όλοι, ότι η μετεξέλιξη των ΚΑΤΕΕ σε ΤΕΙ με τον ν. 1404/83 και η αναβάθμιση των ΤΕΙ σε ΑΤΕΙ με τον νόμο του Πέτρου Ευθυμίου 2916/2001 είναι έργο των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Σήμερα, απαιτείται μια ολοκληρωμένη πρόταση, επιστημονικά – επαγγελματικά τεκμηριωμένη για το παρόν και το μέλλον του εγχειρήματος.

Γνωρίζουμε όλοι, ότι το επιστημονικό διδακτικό προσωπικό των ΑΤΕΙ αλλά και το παραγόμενο αποτέλεσμα των φοιτητών πτυχιούχων των Τμημάτων είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο.

Δε τους χαρίζουμε τίποτα. Το δικαιούνται.

Έχουν αναπτύξει πρότυπες εκπαιδευτικές δραστηριότητες με προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών υψηλής ποιότητας .

Έχουν αναπτύξει νησίδες ερευνητικής αριστείας, με ερευνητικά εργαστήρια και μονάδες.

Έχουν προωθήσει δίκτυα με διεθνείς οργανισμούς, επιστημονικές ενώσεις και Ινστιτούτα της αλλοδαπής.

Όμως όλο αυτό το εγχείρημα, με τις ασάφειες που έχουν προκύψει σχετικά :

–        με τις συγχωνεύσεις των τμημάτων,

–       τη διαδικασία επιλογής των καθηγητών,

–       την κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων,

–       την ισοτιμία των πτυχιούχων του σήμερα και του χθες

 δημιουργεί πολλά ερωτηματικά και σοβαρές επιφυλάξεις.

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Ο εισηγητής μας ανέπτυξε το σκεπτικό μας για την ίδρυση του πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής .

Θα ήθελα ωστόσο να κάνω κάποιες επισημάνσεις σε επιμέρους άρθρα.

Διαπιστώνω ότι η ηγεσία του Υπ. Παιδείας μετά τις επιφυλάξεις που διατυπώθηκαν -και ήταν και δικές μας σκέψεις- απέσυρε το άρθρο 19.

Με την ίδια ευαισθησία, αναμένω ο Υπουργός να κάνει αποδεκτή την τροπολογία με αριθμό 1490/154, που κατέθεσα και αφορά τις μετεγγραφές αδελφών προπτυχιακών  φοιτητών , για τις τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες.

κ. Υπουργέ,

Είναι μια ελάχιστη στήριξη στο θεσμό της οικογένειας και στην αντιμετώπιση του δημογραφικού.

Θεωρώ κ. Υπουργέ ότι πρέπει να γίνει τώρα αποδεκτή και όχι να παραπεμφθεί στη συνολική ρύθμιση για τις μετεγγραφές ,οδηγώντας τις οικογένειες αυτές στην απόγνωση.

Κύριε Υπουργέ,

Το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί εδώ και αρκετό καιρό στο ΙΝΕΔΕΒΙΜ και στον ΕΟΠΠΕΠ έχει λάβει διαστάσεις.

Αντικαταστήσατε τη διοίκηση του ΙΝΕΔΙΒΙΜ με συνοπτικές διαδικασίες .

Στον ΕΟΠΠΕΠ κ. Υπουργέ έρχεστε με νέα τροπολογία να επικυρώσετε την επιλογή της Διευθύνοντος Συμβούλου θεραπεύοντας προηγούμενη τροπολογία που ήταν ημιτελής.

Σας έχω υποβάλλει σχετική ερώτηση για  τη λειτουργία του Οργανισμού ,σύμφωνα με όσα εγγράφως έχουν υποβάλλει για ενημέρωσή σας , οι εκπρόσωποι συνδικαλιστικών φορέων και οι εκπρόσωποι των εργαζομένων του Οργανισμού.

Θεωρώ σκόπιμο να αποσυρθεί η τροπολογία.

κ. Υπουργέ,

Έρχομαι στα διετή:

Τη ρύθμιση για τα διετή κέντρα επαγγελματικής εκπαίδευσης, την οποία ψηφίσαμε το καλοκαίρι στο νομοσχέδιο για την ανώτατη εκπαίδευση, τη βρίσκω θετική.

Διότι έτσι αποκτούν τα παιδιά αυτά επαγγελματικά προσόντα.

Σας προτείνω να δώσετε τη δυνατότητα στους σπουδαστές αυτούς , να συνεχίσουν  σε προπτυχιακές σπουδές με κατατακτήριες ή με ποσόστωση.

Επίσης κ. Υπουργέ, στο πλαίσιο ενίσχυσης της ακαδημαϊκότητας του πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, καταθέσαμε την τροπολογία με αριθμό 1489/53 και προτείναμε την ίδρυση ενός αυτοδύναμου τμήματος Διοίκησης Οργανισμών Υγείας και Κοινωνικής Προστασίας .

Το συγκεκριμένο αίτημα έχει τεκμηριωθεί πλήρως από την ακαδημαϊκή κοινότητα.

Το αποδεχθήκατε καταρχήν στην Επιτροπή.

Σας καλούμε λοιπόν να την κάνετε αποδεκτή , αν θεωρείτε ότι το αίτημα είναι νόμιμο και ενισχύει τον κοινωνικό ρόλο του Πανεπιστημίου.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Να θυμίσω, το ζήτημα πρόσληψης των αναπληρωτών και το ζήτημα της προσχολικής αγωγής , στα νομοσχέδια για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση και την έρευνα αντίστοιχα, δημιούργησαν εντάσεις.

Σήμερα, το άρθρο 33 γίνεται κυρίαρχο στη συζήτησή μας.

Η εξαγγελία για την εφαρμογή της διετούς προσχολικής αγωγής προ διετίας, επανέρχεται εκ νέου σήμερα με τον ίδιο τον Υπουργό όμως να καταθέτει τις επιφυλάξεις και τους φόβους του για την εφαρμογή της.

Η θέση μας είναι σαφής.

Περιγράφεται στο αρ. 3 του ν. 1566/1985 .

Αποτυπώνεται στην τεκμηριωμένη  επιστημονική άποψη , ότι η φοίτηση στα νηπιαγωγεία αφορά παιδιά 4 και 5 ετών.

Δηλαδή νήπια και προνήπια.

Σε καμία περίπτωση δεν αφορά βρέφη.

Ο παιδικός σταθμός αποτελεί δομή φύλαξης, φροντίδας και μέριμνας, η οποία υπάγεται στο Υπουργείο Εσωτερικών.

Τα επαγγελματικά δικαιώματα των βρεφονηπιοκόμων , ορίζονται στην ηλικία 0-4 και των νηπιαγωγών στην ηλικία 4-6.

Αυτό για μενα είναι ξεκάθαρο και προσωπικά αδιαπραγμάτευτο.

Είναι γεγονός ότι η υποβάθμιση της λειτουργίας του ολοήμερου νηπιαγωγείου από το 2015 και μετά έχει δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στους εργαζόμενους γονείς.

Η πραγματικότητα είναι μία και αυτή πρέπει να θεραπεύσουμε.

36.000 παιδιά περίπου απορρίφθηκαν από τις δομές των παιδικών σταθμών και 8.000 προνήπια αποκλείστηκαν από τα νηπιαγωγεία.

Επομένως, Υπουργείο Παιδείας και Τοπική Αυτοδιοίκηση σε συνεργασία οφείλουν την επόμενη σχολική χρονιά να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις εγγραφής όλων των παιδιών ηλικίας 0-4 και 4-6 στους παιδικούς σταθμούς και τα νηπιαγωγεία .

κ. Υπουργέ,

Η υποχρεωτικότητα της δίχρονης προσχολικής αγωγής δεν αμφισβητείται.

Προσφέρεται από τη δομή εκπαίδευσης που είναι το νηπιαγωγείο και από τους νηπιαγωγούς του κλάδου ΠΕ 60.

Αυτό αποτελεί σταθερή θέση της Δημοκρατικής Συμπαράταξης.

κ. Υπουργέ αυτό που επιχειρείτε όμως με το συγκεκριμένο άρθρο, είναι μία επανάληψη του ν. 1566/1985.

Δεν χαρίζουμε σε κανέναν

Τις μεγάλες τομές του ΠΑΣΟΚ στο χώρο της εκπαίδευσης.

Σεβόμαστε τους αγώνες των εκπαιδευτικών.

Τιμάμε την προσφορά τους διαχρονικά.

Advertisement

Τελευταία νέα →

AgrinioTimes ©2014