Connect with us

Uncategorized

Ομιλία Δ. Κωνσταντόπουλου για το νομοσχέδιο για το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (Βίντεο)

konstantopoulos lozanni sinthiki

Κύριε Πρόεδρε, Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι, Κύριοι Υπουργοί,

Το  παρόν νομοσχέδιο, αποτελεί συνέχεια μιας πολιτικής  που ακολουθεί η παρούσα κυβέρνηση για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Μια πολιτική  fast track με στόχο μόνο αριθμητικά μεγέθη.

Παρατηρούμε, αριθμητική μείωση των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων με μικροπολιτικές και συντεχνιακές λογικές.

Προωθείτε κύριοι της Κυβέρνησης, μια ριζική αναδιάρθρωση, που δεν εντάσσεται σε γενικότερο μακροπρόθεσμο εκπαιδευτικό και αναπτυξιακό σχεδιασμό.

Ενώ απουσιάζουν οι αναγκαίες μελέτες σκοπιμότητας για τη βιωσιμότητα των Σχολών και Τμημάτων.

Κοινή διαπίστωση: Παράκαμψη των θεσμικών οργάνων. Όργανα που η ίδια η κυβέρνηση σύστησε, τα υποβαθμίζει και τα ακυρώνει (ΑΔΙΠ, ΕΣΕΚ, ΕΛΙΔΕΚ).

Απουσιάζει η εφαρμογή ακαδημαϊκών κριτηρίων για τα αντικείμενα λειτουργίας των Τμημάτων.

Απουσιάζει η ουσιαστική σύνδεση με τις ανάγκες της παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας.

Συμπέρασμα λοιπόν ένα: Καμία κοστολόγηση!Προχειρότητα! Καμία άποψη της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για τα Οικονομικά της Εκπαίδευσης!

Το παρόν Νομοσχέδιο μου θυμίζει το σχέδιο «Αθηνά», που με τη ψήφισή του επέφερε τεράστια προβλήματα στα ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Το μόνο που κατάφερε, ήταν η κατάργηση του Πανεπιστημίου Δυτικής Ελλάδας με έδρα το Αγρίνιο, και η υποβάθμιση του ΤΕΙ Μεσολογγίου.

Ένα ΤΕΙ κτιριακά άρτιο, με σύγχρονες υλικοτεχνικές και κτιριακές υποδομές, που θα μπορούσε να φιλοξενήσει διπλάσια τμήματα.

Και αντ’αυτού το Σχέδιο Αθηνά είχε σαν αποτέλεσμα τη μεταφορά Τμημάτων του σε παραπήγματα της Αχαΐας και της Ηλείας.

Γι’αυτό αγαπητοί συνάδελφοι της Νέας Δημοκρατίας χρειάζεται αυτοκριτική.

Και τα επισημαίνω αυτά κ. Υπουργέ γιατί και τότε είχα καταθέσει τις ανησυχίες μου οι οποίες στη συνέχεια επαληθεύτηκαν με την απόφαση της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Πατρών για τη μεταφορά των Τμημάτων του Αγρινίου στην Πάτρα.

Κάτι που αποφεύχθηκε με ερωτήσεις και παρεμβάσεις μας στη Βουλή το 2015.

Σήμερα εν κατακλείδι, είναι απαίτηση και επιτακτική ανάγκη η ίδρυση Πανεπιστημιακής Σχολής με έδρα το Αγρίνιο και η ένταξη σε αυτήν των σημερινών τμημάτων του για την εύρυθμη λειτουργία τους, καθώς και η δημιουργία Σχολής Μεσολογγίου, όπου θα ενταχθούν Τμήματα με ελκυστικά αντικείμενα λειτουργίας στις άρτιες εγκαταστάσεις του.

Κύριε Υπουργέ,

Συζητάμε ένα Νομοσχέδιο που χαρακτηρίζεται από προχειρότητα, δημιουργεί αβεβαιότητα στους φοιτητές και αποφοίτους και θέτει σε κίνδυνο τα επαγγελματικά τους δικαιώματα.

Να αναφερθώ για παράδειγμα στην περίπτωση της Άμφισσας.

Όπου το Τμήμα Αγροτικού Τουρισμού που επρόκειτο να ιδρυθεί με βάση τη διαβούλευση τελικά δεν περιλαμβάνεται στο σχέδιο Νόμου , ενώ ταυτόχρονα καταργείται το Τμήμα Διοίκησης Οικονομίας και Επικοινωνίας Πολιτιστικών και Τουριστικών Μονάδων χωρίς να διασφαλίζεται η ομαλότητα στην ολοκλήρωση των σπουδών των φοιτητών και η ισχύς του πτυχίου τους.

Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι,

Στηρίζουμε και αποτελεί πάγια θέση μας, η μείωση του αριθμού μαθητών ανά εκπαιδευτικό.

Όλοι γνωρίζουμε ότι οι εγγραφές κατ’ έτος μειώνονται σταθερά λόγω της υπογεννητικότητας.

Το δημογραφικό πρόβλημα στη χώρα μας είναι τεράστιο.

Επομένως η μείωση του μαθητικού δυναμικού είναι αναπόφευκτη και κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τον πληθυσμό της χώρας ο οποίος γηράσκει.

Απαιτείται λοιπόν στήριξη της οικογένειας, στήριξη των τρίτεκνων και πολύτεκνων.
Όχι αύριο! Σήμερα!

Η μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα θα πρέπει όμως να συνδυασθεί με τη μέριμνα για τη σχολική στέγη.

Κύριε Υπουργέ,

Μιλήσατε για 15.000 διορισμούς. Ουδείς λέει όχι.
Οι λειτουργικές ανάγκες των σχολείων όλων των βαθμίδων  κατ’ έτος είναι πολύ περισσότερες.

Αν αυτό το συνδέσετε με την παραμονή στην υπηρεσία των εκπαιδευτικών μέχρι τα 67 έτη ή τα 40 χρόνια υπηρεσίας, αντιλαμβάνεται κανείς τα λειτουργικά κενά που κάθε χρόνο θα αυξάνονται.

Κύριε Υπουργέ,

Μήπως ήρθε η ώρα,να μιλήσουμε σε αυτή την αίθουσα για το συνταξιοδοτικό των εκπαιδευτικών;

Μήπως πρέπει να ανανεώσουμε το εκπαιδευτικό μας προσωπικό με κίνητρα εξόδου;

Όπως τα 35 πλήρη έτη υπηρεσίας στην εκπαίδευση;

Μήπως πρέπει να επαναξιολογηθεί η διαδικασία των μετατάξεων, δίνοντας τη δυνατότητα για μετάταξη σε όσους το επιθυμούν;

Έρχομαι στην τροπολογία για τη «Διατροφική αγωγή» στο ολοήμερο. Τη βλέπω θετικά και άλλωστε θα συμβάλλει στην καταπολέμηση της παχυσαρκίας στα παιδιά.

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

Η τροπολογία για τις προσλήψεις, δημιουργεί ζητήματα και δε δίνει λύσεις. Καταδικάζω τον βίαιο τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίστηκαν οι διαδηλωτές εκπαιδευτικούς.

Δεν αρμόζει στο λειτούργημά τους, στην προσφορά τους στα παιδιά μας, στους αγώνες τους για τη Δημοκρατία στον τόπο μας.

Ναι λέμε στις προσλήψεις, είναι όμως άδικο το σύστημα το οποίο προτείνετε.

Για εμάς υπάρχει μια αδιαπραγμάτευτη αρχή. 

Η προσμέτρηση του συνόλου της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών και η επιτυχία στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.

Δε μπορεί η Πολιτεία να αδικεί αναδρομικά τους εκπαιδευτικούς. Οι εκπαιδευτικοί που έχουν ήδη υποστεί τις συνέπειες της αδιοριστίας, που έχουν βρεθεί στις εσχατιές της χώρας μας για να μαζέψουν μόρια προϋπηρεσίας. Εκπαιδευτικοί που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα για μεταπτυχιακές σπουδές. Εκπαιδευτικοί που πλέον είναι στην ηλικία των 50 ετών και εργάζονται ανά την ελληνική επικράτεια ως αναπληρωτές επί 15 έτη.

Και σήμερα τους καταδικάζετε σε αδιοριστία λόγω του πλαφόν που βάζετε στην προϋπηρεσία και λόγω της έλλειψης μεταπτυχιακών και διδακτορικών.

Γι’αυτό και πρέπει να υπάρξει ένα μεταβατικό στάδιο.

Όλοι στην Επιτροπή συμφωνήσαμε για την ανάγκη αύξησης της μοριοδότησης του βασικού πτυχίου.

Κύριε Υπουργέ,

Με τη ρύθμιση που φέρνετε δεν υπάρχει ουσιαστική μέριμνα για  τις ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες, για τους πολύτεκνους και τους τρίτεκνους. 

Και ταυτόχρονα καταργείται η αυξημένη μοριοδότηση στα δυσπρόσιτα σχολεία, μοριοδότηση η οποία δόθηκε επί Υπουργίας Ανδρέα Λοβέρδου και εξασφαλίζει τη λειτουργία των σχολείων στα μικρά νησιά και τα απομακρυσμένα χωριά.

Επιπρόσθετα, να αναφέρω την παραβίαση του Ν.4440/2016 ως προς την μοριοδότηση εκπαιδευτικών ΑμεΑ και την ενοποίησητης προϋπηρεσίας γενικής και ειδικής.

Κλείνοντας θα ήθελα να κάνω μια αναφορά στα διετή προγράμματα κατάρτισης των αποφοίτων ΕΠΑΛ στα ΑΕΙ, ώστε να αποκτήσουν επαγγελματικά δικαιώματα.
Το ψηφίσαμε το καλοκαίρι του 2018.

Είναι ώρα όμως να δούμε και τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχν ΤΕΙ που είναι σε ομηρία.

Κύριοι Υπουργοί, λόγω της προχειρότητας, της έλλειψης διαλόγου και της ελάχιστης διαβούλευσης, καταψηφίζουμε το παρόν νομοσχέδιο.

Advertisement

Τελευταία νέα →

AgrinioTimes ©2014