Auto-Moto
GP Ουγγαρίας: Φέτελ πρώτος και Ράικονεν δεύτερος στον αυριανό αγώνα
Ο Ράικονεν εκκινεί δίπλα του, κυριαρχία Ferrari στο Ουγγαρόρινγκ στη μάχη με το χρονόμετρο. Με τη θερμοκρασία αέρα στους 26 βαθμούς Κελσίου και τη θερμοκρασία οδοστρώματος σε επίπεδα ρεκόρ 56 βαθμούς στο οδόστρωμα ξεκίνησαν οι κατατακτήριες δοκιμές του Ουγγρικού GP.
Νωρίτερα στο FP3 ο Σεμπάστιαν Φέτελ με τη Ferrari ήταν ταχύτερος όλων ακολουθούμενος από το Ράικονεν στο μισό δευτερόλεπτο απόσταση. Ο χρόνος του στο 1:17.017 αποτελεί βελτίωση του ρεκόρ πίστας που κρατούσε από το 2004 ο Μπαρικέλο με Ferrari κατά 1.4sec.
Ο Μάσα ένιωσε να ζαλίζεται ξανά στο FP3 (σ.σ: είχε ίδια συμπτώματα και στο FP2) οπότε από τη Williams αποφάσισαν να τον αντικαταστήσουν για δοκιμές και αγώνα με τον δοκιμαστή Πωλ ντι Ρέστα.
Ο Πωλ ντι Ρέστα με τη Williams πήρε την 19η θέση στις κατατακτήριες δοκιμές.
Ο Νίκο Χούλκενμπεργκ με τη Renault άλλαξε κιβώτιο και θα εκκινήσει 5 θέσεις πιο πίσω από τη σειρά κατάταξής του.
Στο Q1 ο Φέτελ παρέμεινε ταχύτερος όμως η διαφορά του από τους υπόλοιπους ήταν ελάχιστη. Ο Φερστάπεν με τη Red Bull ήταν μόλις 22 χιλιοστά του δευτερολέπτου πιο αργός. Όλοι οι οδηγοί χρησιμοποίησαν την κόκκινη πολύ μαλακή γόμα της Pirelli. Εκτός διαδικασίας πέρα από τις Williams των Στρολ, ντι Ρέστα έμειναν οι Sauber των Βερλάιν, Έρικσον και η Haas του Μάγκνουσεν.
Το ξεκίνημα του Q2 βρήκε το Φέτελ να σπάει το φράγμα του 1:17 με σχετική άνεση. Ο Χάμιλτον διαμαρτύρονταν για κραδασμούς από τα ελαστικά και ήταν 4 δέκατα πιο αργός επίδοση εφάμιλλη με του Ράικονεν. Ο Φερστάπεν τους πέρασε όντας 2 δέκατα πιο αργός από το Φέτελ. Ο Χάμιλτον στη δεύτερη προσπάθεια με χρόνο 1:16.693 ήταν ταχύτερος όλων. Από τη συνέχεια αποκλείστηκαν οι Force India των Πέρεζ, Οκόν, η Toro Rosso του Κβίατ, η Renault του Πάλμερ και η Haas του Γκροζάν. Εντυπωσίασαν οι McLaren – Honda που αμφότερες προκρίθηκαν στο Q3. Αξίζει εδώ να τονιστεί πως το Ουγγαρόρινγκ είναι μια πίστα όπου η μέγιστη ισχύς της υβριδικής μηχανής δεν παίζει τόσο σπουδαίο ρόλο. Ο Χούλκενμπεργκ επίσης εντυπωσίασε σημειώνοντας τον έκτο χρόνο για τη Renault μπροστά από το Ρικιάρντο που έχασε πολύτιμο χρόνο πίστας στο FP3 από ένα ηλεκτρικό πρόβλημα. Στην Toro Rosso δε περίμεναν 10αδα η επίδοση του Σάινθ τους έπιασε εξ απίνης.
Το άνοιγμα του pit lane για την αντίστροφη μέτρηση του 12λεπτου στο Q3 βρήκε το Φέτελ να εντυπωσιάζει με χρόνο 1:16.276. Η επίδοση του Γερμανού φάνταζε αχτύπητη τη στιγμή που ο δεύτερος Μπότας με τη Mercedes υστερούσε 355 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Ο Χάμιλτον στην πρώτη του προσπάθεια γλίστρησε στη στροφή 4 και δεν ολοκλήρωσε. Ο Ράικονεν στη 2η του προσπάθεια κατάφερε να πετύχει χρόνο 1:16.4 και ανέβηκε στη 2η θέση κάνοντας το 1-2 για τη Ferrari. Ο Χάμιλτον περιορίστηκε στην 4η θέση πίσω από το Μπότας ενώ οι Red Bull συμπλήρωσαν την 3η σειρά της εκκίνησης.
Είναι σαφές πως το κοντό μεταξόνιο της SF70Η έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην πίστα του Ουγγαρόρινγκ. Οι συνεχείς αλλαγές κατεύθυνσης σε συνδυασμό με την αεροδυναμική απόδοση και τη μηχανική πρόσφυση παίζουν πιο σημαντικό ρόλο από την υβριδική μηχανή. Γι’ αυτό και οι Ferrari βρέθηκαν τόσο μπροστά.
Συνολικά η τελική κατάταξη ήταν:
Ο αγώνας θα μεταδοθεί αύριο στις 15:00 απευθείας από Ε.Ρ.Τ., COSMOTE.
Τάκης Πουρναράκης – newsauto.gr