Πρόκειται ίσως για το δυσκολότερο τμήμα του νέου άξονα καθώς κινείται σχεδόν εξ’ ολοκλήρου σε ορεινό ανάγλυφο. Πλέον ο χρόνος κυλά αντίστροφα για να μπορέσει να προχωρήσει με ταχείς ρυθμούς στα υπολειπόμενα έργα.
Τα έργα που εκτελεί η Μυτιληναίος ξεκίνησαν με την υπογραφή της σύμβασης στις 30 Νοεμβρίου 2020. Η μεγάλη τεχνική εταιρεία παρέδωσε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τον περασμένο Ιούλιο το τμήμα της περίφημης “παράκαμψης Αμφιλοχίας” μήκους 17 χιλιομέτρων ενώ το 2019 είχαν παραδοθεί τα πρώτα 14 χιλιόμετρα.
Υπεγράφη η πρώτη συμπληρωματική σύμβαση
Το έργο είναι προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ ενώ υπάρχει και η προαίρεση 10 εκατ. ευρώ για την σύνδεση της Αμβρακίας Οδού με την Ιόνια Οδό. Στις αρχές Αυγούστου προχώρησε η υπογραφή της πρώτης συμπληρωματικής σύμβασης του έργου.
Ουσιαστικά συμπεριλαμβάνει τις συμπληρωματικές εργασίες, που δεν περιλαμβάνονται στο αρχικό συμβατικό αντικείμενο, αλλά κατέστησαν αναγκαίες λόγω απρόβλεπτων περιστάσεων που παρουσιάστηκαν μετά την δημοπράτηση του έργου και οι οποίες δεν μπορούσαν να είναι γνωστές η να προβλεφθούν κατά την σύνταξη των τευχών δημοπράτησης του έργου και οι εργασίες αυτές δεν μπορούν να διαχωριστούν τεχνικά και οικονομικά από την αρχική σύμβαση.
Κατά βάση περιλαμβάνονται εργασίες αποκατάστασης-σταθεροποίησης των ημιτελών ορυγμάτων της πρώτης φάσης κατασκευής του έργου και τα οποία εμφάνισαν εδαφικές θραύσεις στα περίπου 2,5 χρόνια που μεσολάβησαν από την λήξη των πρώτων έργων μέχρι την έναρξη της τρέχουσας εργολαβίας.
Παράλληλα συμπεριελήφθησαν οι υπολειπόμενες εργασίες των τεσσάρων εργολαβιών του οδικού άξονα Άκτιο-Αμβρακία (Α Φάση κατασκευής) μεταξύ αυτών εντάχθηκε και το υπολειπόμενο αντικείμενο της 1ης εργολαβίας.
Το μεγάλο έργο της Αμβρακίας Οδού
Με την τρέχουσα εργολαβία ολοκληρώνεται μια κατασκευή ετών που ξεκίνησε το 2010 για τον αυτοκινητόδρομο που ενώνει το Ακτιο με την Αμβρακία. Τα διασπασμένα σε τέσσερα τμήματα έργα συνάντησαν μεγάλα προβλήματα και έπεσαν πάνω στην οικονομική κρίση η οποία συμπαρέσυρε το έργο και τις εταιρείες που το είχαν αναλάβει.
Ο 48,5 χιλιομέτρων άξονας είχε μείνει ημιτελής και το 2018 προκηρύχθηκε νέος διαγωνισμός για την κατασκευή των υπολειπομένων εργασιών συνολικού μήκους περί τα 32,2 km, που δεν ολοκληρώθηκαν, στο πλαίσιο των αρχικών συμβάσεων και συγκεκριμένα:
- τμήμα από Χ.Θ 0+000 έως Χ.Θ 1+300 το σύνολο των εργασιών,
- τμήμα από Χ.Θ 17+600 έως Χ.Θ 48+497 ολοκλήρωση υπολειπομένων εργασιών.
Ο νέος άξονας έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου και διαθέτει 2 λωρίδες +ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας. Διαθέτει ανισόπεδους κόμβους και αυξάνει γεωμετρικά τα επίπεδα οδικής ασφάλειας. Ο υφιστάμενος δρόμος είναι διαβόητος για τα συνεχή τροχαία που στοιχίζουν ανθρώπινες ζωές κάθε χρόνο.
Με την αποπεράτωση και λειτουργία του συνόλου του νέου αυτοκινητόδρομου η διαδρομή Λευκάδα-Αθήνα θα μειωθεί σε περίπου 3 ώρες και 20 λεπτά ενώ θα μειωθούν αντίστοιχα και οι αποστάσεις προς Άκτιο, Πρέβεζα, Ηγουμενίτσα.
Παράλληλα με την παράδοση των έργων για τη διπλή οδική σύνδεση Λευκάδας μέχρι τα τέλη του 2023, ολοκληρώνεται το πλέγμα των νέων οδικών αξόνων στην περιοχή της Δυτικής Αιτωλοακαρνανίας.