Auto-Moto
GP Ρωσίας: Έκανε το απίστευτο ο Μπότας – Στο βάθρο Φέτελ και Ράικονεν
Σ’ έναν έντονο αγώνα όπου κανείς δεν προσπέρασε κανέναν, ο Μπότας πήρε κεφάλι στην εκκίνηση και διατηρήθηκε εκεί ως την καρό σημαία παρά την πίεση του Φέτελ.
Τελικά όλα κρίθηκαν στην εκκίνηση στο Ρώσικο GP. Ο Βάλτερι Μπότας από την 3η θέση πετάχτηκε καλύτερα πέρασε τα Ferrari και διατηρήθηκε μπροστά από το Φέτελ στα φρένα για την 2η στροφή. Από κει και πέρα ο Φινλανδός έκανε ένα πολύ μετρημένο, αλάνθαστο αγώνα και έφτασε στην 1η νίκη της καριέρας του στον 4ο αγώνα του για λογαριασμό της Mercedes.
Πριν το σβήσιμο των κόκκινων φώτων εγκατέλειψε ο Αλόνσο με πρόβλημα στην υβριδική μηχανή. Αυτό υποχρέωσε τον αλυτάρχη να δώσει έναν επιπλέον γύρο σχηματισμού. Έτσι οι αγωνιστικοί γύροι μειώθηκαν από τους 53 στους 52. To σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε τις Ferrari να κάνουν κακή εκκίνηση. Ειδικά ο Ράικονεν έπεσε στην αρχή 4ος πίσω και από το Χάμιλτον. Ο Μπότας βρέθηκε επικεφαλής μπροστά από το Φέτελ. Ο Ράικονεν αμέσως πήρε πίσω τη θέση από το Χάμιλτον.
Πίσω τους τράκαραν οι Γκροζάν – Πάλμερ και εγκατέλειψαν. Αντίστοιχα υπήρχε επαφή Χούλκενμπεργκ, Στρόλ αμφότεροι συνέχισαν όμως. Στον 10ο γύρο έμεινε από υπερθέρμανση στο πίσω δεξιά φρένο ο Ρικιάρντο με τη Red Bull. Συνολικά οι Ταύροι ήταν εκτός ρυθμού και ανταγωνισμού σήμερα. Οι διαφορές ανάμεσα στους πρώτους τέσσερις άρχισαν ν’ ανοίγουν και ο Μπότας μπήκε πρώτος για αλλαγή ελαστικών στον 28ο γύρο. Έβαλε όπως ήταν αναμενόμενο την πολύ μαλακή γόμα της Pirelli και μ’ αυτή διένυσε τους 24 γύρους που απέμεναν ως το πέσιμο της καρό σημαίας. Θα περίμενε κανείς στη Ferrari να βάλουν στον αμέσως επόμενο γύρο στα πιτ το Φέτελ. Δεν το έκαναν. Έβαλαν το Ράικονεν στον 30στό γύρο, στον 31ο μπήκε ο Χάμιλτον και ο Φέτελ στον 35ο. Ο Γερμανός κατάφερε να κρατηθεί με τη πάρα πολύ μαλακή γόμα χωρίς να χάσει ιδιαίτερα σε χρόνο. Όταν μπήκε ο Μπότας η διαφορά ήταν στα 3 sec όταν βγήκε ο Φέτελ ήταν στα 4.7sec και απέμεναν 17 γύροι για το πέσιμο της καρό σημαίας.
Ο Φέτελ πίεσε, ο Μπότας αντιδρούσε η διαφορά μειώθηκε αργά και τελικά φτάσαμε στους τελευταίους 4 γύρους για να πέσει κάτω από το 1 sec ώστε να έχει ο Φέτελ, DRS. Ο Μπότας όμως ήταν αλάνθαστος και δεν έδωσε το δικαίωμα στο Φέτελ να βρεθεί σε απόσταση βολής και να επιχειρήσει κάτι. Λεπτομέρειες όπως ένα χαμένο δευτερόλεπτο στα πιτ ή μερικά δέκατα μέχρι να κάνει στην άκρη ο Μάσα δεν αλλάζουν τη συνολική εικόνα. Το πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε το Φινλανδό να πανηγυρίζει έξαλλα την πρώτη του νίκη. Αντίστοιχα ο Ράικονεν βρέθηκε για πρώτη φορά φέτος στο βάθρο. Πολύ γκρίνια από το Χάμιλτον που δεν μπορούσε να κινηθεί στο ρυθμό των τριών πρώτων. Ο Βρετανός έκανε έναν μέτριο αγώνα και έτσι είδε τη διαφορά στη βαθμολογία από τον πρωτοπόρο Φέτελ να ανοίγει άλλους 6 βαθμούς.
Ο Φέτελ προηγείται με 86 βαθμούς και ακολουθεί ο Χάμιλτον με 73 βαθμούς, ο Μπότας με 63 και ο Ράικονεν με 49 βαθμούς. Αντίστοιχα στο πρωτάθλημα κατασκευαστών η Mercedes προηγείται με 136 βαθμούς και ακολουθεί η Ferrari με έναν βαθμό λιγότερο (135 βαθμούς).
Συνολικά σήμερα ήταν ένας αγώνας στον οποίο έχασε ο Φέτελ και κέρδισε ο Μπότας. Ο Φινλανδός πήρε κεφάλι στην εκκίνηση και κρατήθηκε παρά την πίεση του Γερμανού. Πιθανόν αν στη Ferrari είχαν επιχειρήσει να τραβήξουν νωρίτερα το Φέτελ στα πιτ από το Μπότας το αποτέλεσμα να ήταν διαφορετικό. Με υποθέσεις όμως δεν κερδίζονται αγώνες. Επίσης καθότι αυτό που μετράει είναι το πρωτάθλημα, αφήνουμε ερωτηματικά για το πόσο έπρεπε να ρισκάρει ο Φέτελ να περάσει το Μπότας για να πάρει τη νίκη. Η δεύτερη θέση του έδωσε +6 βαθμούς από το Χάμιλτον. Αν χτυπούσαν στην προσπάθεια για τη νίκη και έβγαιναν εκτός Μπότας – Φέτελ αυτό θα κόστιζε 18+6=24 βαθμούς στη μάχη του τίτλου. Μια μάχη που όλα δείχνουν ότι θα κριθεί στις λεπτομέρειες.
Συνολικά η τελική κατάταξη διαμορφώθηκε ως εξής:
Τάκης Πουρναράκης – newsauto.gr