Πολιτική
Ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Αιτωλ/νίας για το νομοσχέδιο που αφορά στην εκπαίδευση
Το Υπουργείο Παιδείας, επιδεικνύοντας για άλλη μια φορά τα «δημοκρατικά» αντανακλαστικά του εν μέσω πανδημίας, με το σύνολο του εκπαιδευτικού (κι όχι μόνο) κόσμου κλεισμένο στα σπίτια του και χωρίς καμιά διαβούλευση, κατεβάζει για ψήφιση πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση.
Νομοσχέδιο που περιλαμβάνει διατάξεις αντιδραστικές, βαθιά νεοφιλελεύθερες που θα γυρίσουν την εκπαίδευση στον καιρό των μνημονίων και ακόμη πιο πίσω, με αναχρονιστικές διατάξεις βγαλμένες από το «πειθαρχικό» οπλοστάσιο προ του 1980. Ουσιαστικά, επαναφέρει τις πιο συντηρητικές ρυθμίσεις που τόση ζημιά επισώρευσαν στην εκπαίδευση πριν καταργηθούν από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.
Επιδιώκουν την αλλαγή της φιλοσοφίας του νηπιαγωγείου δίνοντάς του χαρακτηριστικά Γυμνασίου με εκτεταμένη εισαγωγή ξεχωριστών διδακτικών αντικειμένων (!), αγνοώντας την ίδια την έννοια της Προσχολικής Αγωγής.
Αυξάνουν τον ανώτερο αριθμό μαθητών από 22 σε 26 και μάλιστα εν μέσω πανδημίας σε απόλυτη αντίθεση με κάθε παιδαγωγική θεωρητική αρχή και εμπειρία. Αντί να καλύψουν τις ανάγκες της εκπαίδευσης, τις εξαλείφουν μειώνοντας τμήματα και απαιτήσεις εκπαιδευτικού προσωπικού.
Θεσπίζουν ηλικιακό όριο εγγραφής στα ΕΠΑ.Λ. τα 17 έτη αποκλείοντας από τη δημόσια εκπαίδευση το 1/3 των μαθητών επιδιώκοντας να δημιουργήσουν πελατεία στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια. Μόνο στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας αναμένεται να μείνουν έξω από τη Δημόσια Εκπαίδευση πάνω από 350 μαθητές! Είναι η δεύτερη επιχείρηση διάλυσης των ΕΠΑ.Λ. Για όσους δεν θυμούνται (ή κάνουν πως δεν θυμούνται) η πρώτη προσπάθεια, το 2013, με υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης τον κύριο Κυριάκο Μητσοτάκη, κατάργησε 3 τομείς και 15 ειδικότητες, έδιωξε 20.000 μαθητές από το σχολείο και έθεσε σε διαθεσιμότητα 2.000 εκπαιδευτικούς. Την πρώτη φορά το έγκλημα διήρκεσε 1,5 χρόνο. Η κυβέρνηση του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. αποκατέστησε τη δικαιοσύνη και έστησε και πάλι την Επαγγελματική Εκπαίδευση στα πόδια της με το πρόγραμμα «μια νέα αρχή για τα ΕΠΑ.Λ.», την εναλλακτική ενισχυτική διδασκαλία, τη στελέχωση με ψυχολόγους κ.α. με τους μαθητές των ΕΠΑ.Λ. να αυξάνονται κατά 16% από το 2016 έως το 2019.
Μετατρέπουν το σχολείο (Γυμνάσιο και Λύκειο) σε ένα απέραντο εξεταστικό κέντρο, αυξάνοντας τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα σε όλες τις τάξεις, θεσμοθετώντας πανελλαδικού τύπου εξετάσεις μέσα από τράπεζα θεμάτων, καθιστώντας την εκπαίδευση πιο εντατική και πιο ανταγωνιστική, με αύξηση της μαθητικής διαρροής και των ταξικών φραγμών.
Εφαρμόζοντας “παιδαγωγική από το …μέλλον” επαναφέρουν τις αποβολές, καθώς και την καταγραφή της διαγωγής των μαθητών..
Επιδιώκουν να θεσμοθετήσουν τον εκπαιδευτικό «εμπιστοσύνης», απαξιώνοντας τους εκπαιδευτικούς της τάξης που θα λογίζονται ως εκπαιδευτικοί χαμηλής εμπιστοσύνης! Τους ενοχλεί να αντιμετωπίζει ο σύλλογος διδασκόντων συλλογικά και δημοκρατικά τα όποια προβλήματα προκύπτουν.
Επαναφέρουν την τιμωρητική προσωπική αξιολόγηση στο πνεύμα του κατάπτυστου Π.Δ. 152 της συγκυβέρνησης Ν.Δ. – ΠΑ.ΣΟ.Κ. που είχε καταργήσει ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και προχωράνε και στην εξωτερική αξιολόγηση-κατηγοριοποίηση των σχολείων εμπλέκοντας μάλιστα και τους δήμους ως αξιολογητές!
Το ενδιαφέρον τους εστιάζεται στα πρότυπα σχολεία και όχι στην «πρότυπη» εκπαίδευση για όλα τα παιδιά χωρίς διακρίσεις, αποκλεισμούς και ταξικούς φραγμούς.
Για τους αναπληρωτές, που περιμένουν τον διορισμό τους από το φθινόπωρο του 2019, επιλέγουν την τιμωρία τριετούς αποκλεισμού, όταν δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία.
Η εισαγωγή βαθμολογικών κριτηρίων στις μετεγγραφές είναι απαράδεκτη, αφού η αναγκαιότητα των μετεγγραφών έχει να κάνει με κοινωνικούς λόγους.
Με τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες σε άτυπη αργία, την εκπαιδευτική κοινότητα «Εξ αποστάσεως» και τη κοινωνία σε καραντίνα η κ. Κεραμέως νομίζει πως δικαιούται να κατεβάζει ένα τόσο κρίσιμο νομοσχέδιο χωρίς δημοκρατική διαβούλευση και αντιπαράθεση. Την ίδια στιγμή έχει αφήσει την «τηλεδιδασκαλία» στην τύχη της με χιλιάδες μαθητές αποκλεισμένους από αυτή καθώς δεν περισσεύουν χρήματα για τη στοιχειώδη υποδομή από τα εκατομμύρια που δαπανώνται σε ΜΜΕ για να διαφημίσουν το «Μένουμε Σπίτι» και σε Κ.Ε.Κ. ημετέρων.
Καλούμε την εκπαιδευτική κοινότητα, από το νηπιαγωγείο μέχρι το πανεπιστήμιο μαζί με τους γονείς, να αντιδράσουν δυναμικά ώστε να μην κατατεθεί τελικά το νομοσχέδιο.
Τομέας Παιδείας Ν.Ε.Α. ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Αιτωλοακαρνανίας