Είναι πάντα ευχάριστο όταν μας δίνεται η ευκαιρία να “ξεφεύγουμε” μιλώντας με ανθρώπους της αυτοκινητοβιομηχανίας οι οποίοι χειρίζονται τις τύχες και τις αποφάσεις που προσδιορίζουν το άμεσο μέλλον στον τομέα. Σε αυτή εδώ τη συνάντηση που ο υπεύθυνος τύπου της Ελληνικής αντιπροσωπείας, κ. Αργύρης Τούντας μας εξασφάλισε στο πλαίσιο της παρουσίασης της νέας υβριδικής έκδοσης του Avenger, είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τον κ. Έρικ Λαφόρτζ, που από το πόστο του επικεφαλής της Jeep για την Ευρώπη, μας μίλησε όχι μόνο για το όραμα και το DNA των SUV της Jeep αλλά γενικότερα για το “που πάει” το θέμα της αυτοκίνησης και της κινητικότητας παγκοσμίως.
-Τι πρέπει να περιμένουμε από τη Jeep μέσα στην επόμενη δεκαετία;
Η Jeep είναι μια κατασκευάστρια SUV, με δυνατό DNA και ξέρουμε να κάνουμε πολύ καλά αυτά τα αυτοκίνητα. Μην περιμένετε από εμάς να δείτε κάποιο sedan. Μέρος του DNΑ μας είναι οι αυξημένες ικανότητες. Έχουμε εκπρόσωπο σε κάθε κατηγορία και σε κάθε περίπτωση τα αυτοκίνητά μας διακρίνονται για τις ικανότητές τους στα δύσκολα. Όπως συμβαίνει και τώρα με το νέο Avenger.
Το μικρό B-SUV μοντέλο, όπως και τα υπόλοιπά μας, είναι το πιο ικανό για κίνηση σε δύσβατο έδαφος από όλα τα ανταγωνιστικά. Στη στρατηγική της Jeep υπάρχει και η διατήρηση του ύφους και της ξεχωριστής προσωπικότητας, που κάνουν τα μοντέλα της πραγματικά παγκόσμια- είναι τα πιο global μοντέλα ολόκληρου του Ομίλου Stellantis. Έχουμε ισχυρούς δεσμούς με τις ΗΠΑ από όπου προέρχεται η μάρκα αλλά στην πραγματικότητα, τα μοντέλα μας κατασκευάζονται σε πολλά μέρη και έχουν επιρροές ανάλογα με την περιοχή για την οποία προορίζονται.
Θέλουμε πάντα να καλύπτουμε τις ανάγκες των πελατών μας ανάλογα με την περιοχή στην οποία βρισκόμαστε. Το Avenger για παράδειγμα, προορίζεται για την Ευρώπη και δεν έχουμε εμπορικές βλέψεις με αυτό στις ΗΠΑ. Ισχύει και το αντίστροφο, μια και τα μεγάλα SUV που διατίθενται στις ΗΠΑ, δεν θα μπορούσαν να προσαρμοστούν στους στενούς δρόμους ορισμένων ευρωπαϊκών χωρών.
– Οπότε το Avenger που είναι το μικρότερο μοντέλο σας, θα παραμείνει στη βάση της γκάμας ή μπορεί στο μέλλον να δούμε και κάτι ακόμα μικρότερο με τα σήματα της Jeep;
Πιο κάτω από το Avenger “χωράει” μόνο κάποιο μοντέλο μικροκινητικότητας έτσι όπως είναι διαμορφωμένη η αγορά σήμερα. Αν στο μέλλον δούμε πως υπάρχει “χώρος” για κάτι μικρότερο από το Avenger, πιθανότατα θα ανταποκριθούμε αλλά προς το παρόν, δεν έχουμε κάτι στα άμεσα πλάνα μας. Το Avenger είναι το μικρότερο Jeep στην ιστορία της μάρκας, μετά το Willys.
Τώρα αν η αγορά δείξει πως μπορεί να απορροφήσει κάτι μικρότερο, σαν το Ami με τις απαραίτητες ενισχύσεις στις ικανότητές του, μπορεί να το εξετάσουμε καθώς είναι δεδομένο πως τεχνικά έχουμε τη δυνατότητα να το προσφέρουμε. Προς το παρόν είμαστε πολύ περήφανοι για τη δυναμική και τις προοπτικές του Avenger που είναι το “εισαγωγικό” μας μοντέλο. Είναι ξεκάθαρο πως έχουμε προτάσεις προσαρμοσμένες στις ανάγκες που παρουσιάζει κάθε περιοχή του πλανήτη.
– Υπάρχει κάποιος “χρυσός κανόνας” αναφορικά με το συσχετισμό του μεγέθους της μπαταρίας που χρησιμοποιεί κάθε αυτοκίνητο ανάλογα με το μέγεθος και το τελικό κόστος που φτάνει στη λιανική αγορά;
Στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα η τεχνολογία είναι διαρκώς αναπτυσσόμενη. Το μέγεθος της μπαταρίας και η χωρητικότητά της σε kWh, έχει άμεση σχέση με την αυτονομία που θέλουμε να προσφέρουμε σε κάθε μοντέλο ξεχωριστά. Στο μέλλον, σίγουρα θα έχουμε μικρότερες και φθηνότερες μπαταρίες που θα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε σε μικρότερα αυτοκίνητα προσφέροντας σημαντικά μεγαλύτερη αυτονομία με μια φόρτιση.
Προτεραιότητα στην απόφαση του συνδυασμού μπαταρίας- μοντέλου, έχει σε αυτή τη φάση της εξέλιξης η αυτονομία που μπορούμε να προσφέρουμε στον καταναλωτή. Αυτός είναι εν πολλοίς και ο λόγος για τον οποίο σε πολλές περιπτώσεις μοντέλων προσφέρουμε υβριδικές προτάσεις για να μπορούν οι καταναλωτές να απολαμβάνουν την οικονομία και τα γενικότερα οφέλη της ηλεκτροκίνησης, περιορίζοντας κατά πολύ το “άγχος της αυτονομίας” που είναι ένας παράγοντας ανασταλτικός για την αποδοχή των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
– Πόσο απέχουμε από την υιοθέτηση της κινητικότητας με τη μορφή της συνδρομής, προκειμένου να μη χρειάζεται κάποιος να αγοράσει ένα αυτοκίνητο και απλά να πληρώνει ένα μηνιαίο ή ετήσιο τίμημα προκειμένου να έχει το αυτοκίνητο που επιθυμεί ανάλογα με την περίσταση;
Ήδη έχουμε σε πρώιμο στάδιο αυτή τη διαδικασία να εξελίσσεται. Είναι ήδη ορατή η ανάγκη αυτή που όσο περνάει ο καιρός βρίσκει όλο και περισσότερους “φίλους”. Μέχρι πρόσφατα, η απόκτηση ενός αυτοκινήτου ήταν ένας πολύ θετικός στόχος για τον καταναλωτή που ήθελε να βλέπει πως αγοράζει ένα αυτοκίνητο και το έχει ως ιδιοκτησία. Αυτό μοιάζει να αλλάζει. Οι νεότερες γενιές καταναλωτών έχουν περάσει σε ένα ποσοστό σε αυτή τη λογική απόκτησης μέσου για τις μετακινήσεις της.
Το να έχεις πρόσβαση σε διαφορετικά είδη αυτοκινήτου ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες μέσα σε ένα ημερολογιακό έτος, είναι μια πραγματικότητα που εξελίσσεται. Με αργό ρυθμό αλλά εξελίσσεται. Σίγουρα είναι μέρος του “μέλλοντος”. Στο στάδιο που είμαστε τώρα, μια τέτοια διαδικασία προϋποθέτει την ύπαρξη ενός μεγάλου στόλου διαθέσιμων μοντέλων για να καλύπτονται αυτές οι ανάγκες.
Πρέπει να σας πω πως ήδη σε κάποιες χώρες, αυτού του είδους οι παροχές, έχουν μεγάλη απήχηση. Για παράδειγμα στην Ιταλία, το car sharing είναι πολύ διαδεδομένο και λειτουργούν 3-4 εταιρείες με αυτοκίνητα της μικρής κατηγορίας (B-Segment). Βγαίνεις στο δρόμο, βρίσκεις το αυτοκίνητο που χρειάζεσαι για μισή- μία ώρα και το αφήνεις στον προορισμό σου για να το πάρει ο επόμενος. Η εξέλιξη αυτού του είδους της παροχής κινητικότητας, μπορεί να μας φέρει και σε άλλες μορφές “υπενοικίασης”.
Κάτι ανάλογο με αυτό που γίνεται με τα Airbnb διαθέσιμα σπίτια. Μπορεί στο μέλλον να δούμε και τέτοιες μορφές επιχειρηματικότητας να αναπτύσσονται γύρω από την αυτοκίνηση. Παρακολουθούμε τις εξελίξεις και φροντίζουμε να είμαστε πάντα “κοντά” ώστε να μπορούμε να ανταποκριθούμε, έχοντας πάντα το DNA της Jeep ως γνώμονα για την προσαρμογή μας στις ανάλογες ανάγκες των καιρών.
Πηγή: Sport24.gr