Βουλή
Θ. Μωραΐτης: «Να σταματήσουν οι συγχωνεύσεις σχολείων στην Αιτωλ/νία»
Ερώτηση προς το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων κατέθεσε ο βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. -Προοδευτική Συμμαχία, Θάνος Μωραΐτης, μαζί με άλλους πέντε βουλευτές του κόμματος, για τις αθρόες συγχωνεύσεις τμημάτων και τις τεράστιες ελλείψεις σε παράλληλη στήριξη και ειδική αγωγή στο Νομό.
Όπως αναφέρει ο κ. Μωραΐτης, «η Αιτωλοακαρνανία αποτελεί Νομό προ πολλού αφημένο και παρατημένο από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας» και «σε ό,τι αφορά την πνευματική υποβάθμισή του, αποκορύφωμα ήταν το κλείσιμο των πανεπιστημιακών τμημάτων». Συνεχίζοντας, δε, επισημαίνει πως «οι συγχωνεύσεις έχουν ξεκινήσει, με δύο μέχρι τώρα να έχουν πραγματοποιηθεί (στο Δημητρούκειο και στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Βόνιτσας) και να δρομολογούνται άλλες 24», ενώ «τα κενά στη Δευτεροβάθμια Αιτωλοακαρνανίας υπολογίζονται στα 103».
Σχετικά με την Ειδική Αγωγή και την παράλληλη στήριξη, τονίζεται ότι «οι ελλείψεις είναι τεράστιες». Μάλιστα, στην Ερώτηση τονίζεται ότι «τα μόνα Ειδικά Σχολεία στο κομμάτι της Βορειοδυτικής Αιτωλοακαρνανίας, το Ειδικό Νηπιαγωγείο και το Ειδικό Δημοτικό Βόνιτσας» αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα, τα οποία είναι:
«Στο Ειδικό Νηπιαγωγείο υπάρχει μόνο ένας δάσκαλος Ειδικής Αγωγής, ο οποίος φυσικά και δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες των έξι παιδιών. Δεν υπάρχει ειδικό βοηθητικό προσωπικό, ενώ λείπουν βασικές ειδικότητες», ενώ «στο Ειδικό Δημοτικό για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια δεν υπάρχει κοινωνικός λειτουργός και ψυχολόγος, που είναι απαραίτητοι, καθώς κι εργοθεραπευτής. Μία εκπαιδευτικός του Ειδικού Δημοτικού κάποιες φορές βοηθά στο Ειδικό Νηπιαγωγείο, καθώς τα κτίρια είναι δίπλα». Τέλος, σημειώνεται ότι «το Γενικό Σχολείο Βόνιτσας, σχολείο με 300 παιδιά, δεν έχει παράλληλη στήριξη».
«Οι βασικές αυτές ελλείψεις εμποδίζουν τη λειτουργία των Ειδικών Σχολείων του τόπου, ενώ αποτελούν τροχοπέδη στην ομαλή ανάπτυξη των παιδιών. Υποβαθμίζουν, τόσο την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία, όσο και τον τόπο μας, απαξιώνοντας τις αυξημένες ανάγκες αυτών των μαθητών και μαθητριών», αλλά το ίδιο ισχύει «και με τις αθρόες συγχωνεύσεις στις οποίες εκβιαστικά προβαίνει το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων», όπως υπογραμμίζει ο κ. Μωραΐτης.
Ζητώντας λύση στα παραπάνω προβλήματα, ο κ. Μωραΐτης και οι υπόλοιποι βουλευτές ρωτούν την κ. Υπουργό:
- Πόσα κενά εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης, ΕΒΠ, σχολικών νοσηλευτών και ψυχολόγων υπάρχουν αυτήν τη στιγμή στα σχολεία της Αιτωλοακαρνανίας.
- Τι προτίθεται να πράξει για τα στοιχειοθετημένα αυτά κενά στα σχολεία του Νομού.
- Πότε σκοπεύει να καλύψει τα σοβαρά εκπαιδευτικά κενά στην Αιτωλοακαρνανία, ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας και να εξασφαλιστεί η παροχή ίσων ευκαιριών στη μόρφωση και την Παιδεία σε όλες τις μαθήτριες και τους μαθητές του Νομού.
Ολόκληρη η Ερώτηση του κ. Μωραΐτη:
Αθήνα, 20 Οκτωβρίου 2021
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς την κ. Υπουργό
- Παιδείας και Θρησκευμάτων
Θέμα: «Αθρόες συγχωνεύσεις τμημάτων και τεράστιες ελλείψεις σε παράλληλη στήριξη και ειδική αγωγή στην Αιτωλοακαρνανία»
Εξαιρετικά δύσκολα διεξάγεται η φετινή σχολική χρονιά, κυρίως λόγω των κυβερνητικών επιλογών και προθέσεών του.
Με την ολοκλήρωση και της δεύτερης φάσης προσλήψεων, υπολογίζεται –δίχως να υπάρχει επίσημη ενημέρωση από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων προς τις αρμόδιες Ομοσπονδίες- ότι πανελλαδικά τα κενά αγγίζουν τις 7.000, βάσει του πλέον αισιόδοξου σεναρίου.
Ο Νόμος που ψηφίστηκε τον Αύγουστο (Ν.4823 ΦΕΚ: 136 A’/03.08.2021) τίθεται πλέον σε εφαρμογή. Σε συνδυασμό με τις υπάρχουσες ελλείψεις και παραλείψεις, αλλά και τις δυσκολίες που προκαλεί στην εκπαιδευτική διαδικασία η πανδημική κρίση που βρίσκεται σε εξέλιξη, δυσκολεύουν τη σχολική καθημερινότητα όλων των μαθητών, των μαθητριών, αλλά κι εκπαιδευτικών.
Είναι, επίσης, αναμενόμενο ότι υπ’ αυτές τις συνθήκες υπάρχει ανάγκη μνείας για τα παιδιά που χρήζουν εξειδικευμένης υποστήριξης από εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης ή από σχολικό νοσηλευτή ή από ειδικό βοηθητικό προσωπικό.
Σε αυτό το πλαίσιο, μέσα Αυγούστου του 2021 κα με αφορμή τις επικείμενες, τότε, προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών, εστάλη σχετική επιστολή στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων από περίπου 800 γονείς παιδιών που χρήζουν παράλληλης στήριξης. Στην επιστολή αυτή εξέθεσαν τα προβλήματα και ζήτησαν εκπαιδευτικό προσωπικό, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες των παιδιών τους. Ύστερα από δύο μήνες και ολοκλήρωση και της δεύτερης φάσης των προσλήψεων δεν υπήρξε κάποια ιδιαίτερη πρόνοια για τα παιδιά που χρήζουν εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης ούτε στην επικράτεια ούτε –φυσικά- στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας.
Παρά τον τεράστιο αριθμό εκπαιδευτικών κενών, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων προχωρά σε συγχωνεύσεις αντί προσλήψεων –παρά την «πανηγυρική» ανακοίνωση για τις 11.700 προσλήψεις εκπαιδευτικών- έχοντας αρχίσει να προκαλεί τεράστια προβλήματα στην εκπαιδευτική κοινότητα πανελλαδικά.
Η Αιτωλοακαρνανία αποτελεί Νομό προ πολλού αφημένο και παρατημένο από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Σε ό,τι αφορά την πνευματική υποβάθμιση, δε, αποκορύφωμα ήταν το κλείσιμο των πανεπιστημιακών τμημάτων. Ωστόσο δε σταματά εδώ:
Οι συγχωνεύσεις έχουν ξεκινήσει, με δύο μέχρι τώρα να έχουν πραγματοποιηθεί (στο Δημητρούκειο και στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Βόνιτσας) και να δρομολογούνται άλλες 24.
Τα κενά στη Δευτεροβάθμια Αιτωλοακαρνανίας υπολογίζονται στα 103.
Τεράστιες είναι και οι ελλείψεις στην Ειδική Αγωγή και την παράλληλη στήριξη.
Τα μόνα Ειδικά Σχολεία στο κομμάτι της Βορειοδυτικής Αιτωλοακαρνανίας, το Ειδικό Νηπιαγωγείο και το Ειδικό Δημοτικό Βόνιτσας, αντιμετωπίζουν τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό:
Στο Ειδικό Νηπιαγωγείο υπάρχει μόνο ένας δάσκαλος Ειδικής Αγωγής, ο οποίος φυσικά και δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες των έξι παιδιών. Δεν υπάρχει ειδικό βοηθητικό προσωπικό, ενώ λείπουν βασικές ειδικότητες.
Στο Ειδικό Δημοτικό για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια δεν υπάρχει κοινωνικός λειτουργός και ψυχολόγος, που είναι απαραίτητοι, καθώς κι εργοθεραπευτής. Μία εκπαιδευτικός του Ειδικού Δημοτικού κάποιες φορές βοηθά στο Ειδικό Νηπιαγωγείο, καθώς τα κτίρια είναι δίπλα.
Τέλος, σημειώνεται ότι το Γενικό Σχολείο Βόνιτσας, σχολείο με 300 παιδιά, δεν έχει παράλληλη στήριξη.
Γίνεται κατανοητό, λοιπόν, ότι οι βασικές αυτές ελλείψεις εμποδίζουν τη λειτουργία των Ειδικών Σχολείων του τόπου, ενώ αποτελούν τροχοπέδη στην ομαλή ανάπτυξη των παιδιών. Υποβαθμίζουν, τόσο την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία, όσο και τον τόπο μας, απαξιώνοντας τις αυξημένες ανάγκες αυτών των μαθητών και μαθητριών.
Το ίδιο συμβαίνει και με τις αθρόες συγχωνεύσεις στις οποίες εκβιαστικά προβαίνει το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Επειδή είναι απαράδεκτο να εξωθούνται, λόγω ελλείψεων και αδυναμιών του συστήματος, οι οικογένειες και τα παιδιά αυτά είτε στα ιδιωτικά σχολεία και εκπαιδευτήρια είτε στο περιθώριο -εφόσον δεν έχουν τα ίδια μέσα.
Επειδή το δημόσιο και δωρεάν σχολείο είναι δικαίωμα όλων ανεξαιρέτως των παιδιών, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Επειδή ο Νομός Αιτωλοακαρνανίας εγκαταλείπεται μέρα με τη μέρα από την κυβέρνηση και ειδικά στο θέμα της Παιδείας και της εκπαίδευσης έχει δεχθεί ανεπανόρθωτο πλήγμα από την ακαδημαϊκή του συρρίκνωση.
Επειδή τα εκπαιδευτικά κενά, ο εξαιρετικός συνωστισμός στις σχολικές αίθουσες και η παροχή μηδενικής διευκόλυνσης στις ευπαθείς ομάδες εκπαιδευτικών, απειλούν, τόσο τη δημόσια υγεία σε ολόκληρο το Νομό, αλλά απαξιώνουν και το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Ερωτάται η κ. Υπουργός:
- Πόσα κενά εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης, ΕΒΠ, σχολικών νοσηλευτών και ψυχολόγων υπάρχουν αυτήν τη στιγμή στα σχολεία της Αιτωλοακαρνανίας;
- Τι προτίθεται να πράξει για τα στοιχειοθετημένα αυτά κενά στα σχολεία του Νομού;
- Πότε σκοπεύει να καλύψει τα σοβαρά εκπαιδευτικά κενά στην Αιτωλοακαρνανία, ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας και να εξασφαλιστεί η παροχή ίσων ευκαιριών στη μόρφωση και την Παιδεία σε όλες τις μαθήτριες και τους μαθητές του Νομού;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Μωραΐτης Θάνος
Βαρδάκης Σωκράτης
Κασιμάτη Νίνα
Μάλαμα Κυριακή
Πούλου- Παναγιού Γιώτα
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος