Η CB650R,η γυμνή τετρακύλινδρη της Honda, εξελίσσει το Neo Sports Cafe στυλ της με πιο μοντέρνες σχεδιαστικές “πινελιές”, με δύο νέα χρώματα και χρωματικούς συνδυασμούς, ενώ η CBR650R εξελίσσει το εμπνευσμένο από τους αγώνες στυλ της με νέες γραμμές που ξεκινούν από τον προβολέα και φτάνουν μέχρι το πίσω φωτιστικό σώμα.
Και οι δύο μοτοσικλέτες αποκτούν πλέον την καινούρια οθόνη TFT 5 ιντσών, με συνδεσιμότητα Honda RoadSync και χειρισμό από νέο διακόπτη 4 κατευθύνσεων. Η CB650R και η supersport αδελφή της, CBR650R- είναι οι πρώτες Honda που θα διατίθεται με την προαιρετική επιλογή της τεχνολογίας Honda E-Clutch, η οποία επιτρέπει στον αναβάτη να αλλάζει σχέσεις μέσω του επιλογέα χωρίς χρήση της μανέτας του συμπλέκτη.
Οι επιδόσεις του κινητήρα παραμένουν αμετάβλητες, με μέγιστη ισχύ 95,2 PS και μέγιστη ροπή 63Nm, ενώ υπάρχει διαθέσιμη έκδοση για κατόχους διπλώματος A2. Οι προδιαγραφές του πλαισίου περιλαμβάνουν ανεστραμμένο πιρούνι Showa SFF-BP, ακτινικά τοποθετημένες τετραπίστονες δαγκάνες μπροστά και συνδυασμό ελαστικών 120/70-ZR17 και 180/55-ZR17.
Honda CB650R
Το 2017 οι CB1000R, CB300R και CB125R έφεραν μία ανανεωμένη ταυτότητα στη σειρά γυμνών μοτοσυκλετών, συνδυάζοντας επιρροές από café racer μοντέλα με μία πρωτοποριακή, μινιμαλιστική αισθητική, σύμφωνα με τη σχεδιαστική φιλοσοφία ‘Neo Sports Cafe’. Ένα χρόνο μετά προστέθηκε στην οικογένεια η CB650R, συνδυάζοντας cool στυλ, συναρπαστικές επιδόσεις από τον τετρακύλινδρο κινητήρα και ευκολία χειρισμού χάρη στο ελαφρύ πλαίσιο, μία συνταγή άκρως επιτυχημένη, όπως αποδείχτηκε.
Συνεχίζοντας την ανοδική της πορεία, το 21YM η CB650R δέχθηκε μία σημαντική αναβάθμιση της εμπρός ανάρτησης σε συνδυασμό με μία σειρά από λεπτομερείς βελτιώσεις προς όφελος της άνεσης, της χρηστικότητας και της πρακτικότητας. Κι έτσι φτάσαμε στο 2024, άλλη μία σημαντική χρονιά για την CB650R.
Ο ρετρό μινιμαλισμός της CB650R βρίσκει μία νέα έκφανση. Ο νέος προβολέας, τα καλύμματα του ψυγείου, η σέλα αναβάτη/συνεπιβάτη, η ουρά και το πίσω φωτιστικό σώμα προσδίδουν μια πιο δυναμική ενέργεια, ενώ το ρεζερβουάρ παραμένει ένα ισχυρό σχεδιαστικό στοιχείο επάνω από τον ελκυστικό τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα.
Πέρα από τις συμπαγείς διαστάσεις, το στυλ Neo Sports Café της CB650R αναδεικνύεται περαιτέρω από τις “τραπεζοειδείς” αναλογίες με βασικό χαρακτηριστικό την κοντή, στιβαρή ουρά και το μικρό προβολέα μπροστά. Ο νέος κεκλιμένος προβολέας, όπως και όλος ο φωτισμός, είναι τεχνολογίας LED, ενώ το πίσω φωτιστικό σώμα ενσωματώνεται άψογα στη συνολική σιλουέτα.
Από μπροστά, τα νέα καλύμματα του ψυγείου τονίζουν τη δυναμική, αλλά και λειτουργική σχεδίαση. Το μακρύ ρεζερβουάρ αποτελεί βασικό στοιχείο της σχεδίασης στη συγκεκριμένη οικογένεια μοτοσυκλετών. Οι απαλές γραμμές του, τονίζουν τη στιβαρότητα των μεταλλικών επιφανειών, καθώς και αναδεικνύουν με τον καλύτερο τρόπο τη μηχανολογική αρτιότητα του τετρακύλινδρου κινητήρα. Επίσης, στο ρεζερβουάρ φιλοξενείται ο κεντρικός διακόπτης της μοτοσυκλέτας. Η γωνία 35° του τιμονιού, διευκολύνει τον αναβάτη στους ελιγμούς με χαμηλή ταχύτητα και στην επί τόπου αναστροφή.
Το σχήμα της σέλας αναβάτη και συνεπιβάτη έχει προσαρμοστεί στο νέο σχήμα του πίσω τμήματος της μοτοσυκλέτας. Το ύψος της σέλας παραμένει στα 810mm, ενώ κάτω από τη σέλα υπάρχει μία θύρα USB Type-C.
Η νέα, έγχρωμη οθόνη TFT 5 ιντσών έχει σχεδιαστεί για να είναι ευανάγνωστη ακόμα και τις ημέρες με έντονη ηλιοφάνεια και διαθέτει συνδεσιμότητα Honda RoadSync (*που δεν διατίθεται προς το παρόν στη χώρα μας). Ο χειρισμός της γίνεται από έναν εύχρηστο, φωτιζόμενο διακόπτη 4 κατευθύνσεων στο αριστερό γκριπ. Έτσι ο αναβάτης μπορεί πλέον να απολαμβάνει πλοήγηση από την οθόνη, πλέον των άλλων smartphone λειτουργιών.
Ο 16-βάλβιδος κινητήρας των 649 κ.εκ, με διπλό εκκεντροφόρο επικεφαλής (DOHC) παραμένει ίδιος για το 24YM. Είναι ρυθμισμένος για να προσφέρει την πιο αυθεντική, πιο απολαυστική εμπειρία τετρακύλινδρης μοτοσυκλέτας μεσαίας κατηγορίας, με την κλασική ευστροφία σε όλο το εύρος στροφών και τη δύναμη ακόμα πιο κοντά στην κόκκινη περιοχή, κάτι για το οποίο φημίζονται οι εν σειρά τετρακύλινδροι κινητήρες της Honda. Η μέγιστη ισχύς των 95,2 PS (70kW) αποδίδεται στις 12.000 rpm και η μέγιστη ροπή των 63Nm στις 9.500 σαλ. Για τους κατόχους διπλώματος οδήγησης κατηγορίας Α2, είναι διαθέσιμη μία έκδοση που περιορίζει την ισχύ του κινητήρα στα 47,6 Ps (35kW).
Ο κινητήρας χρησιμοποιεί μία συμπαγή εσωτερική δομή, ενσωματωμένο κιβώτιο έξι σχέσεων και διάταξη συστήματος εκκίνησης, με τους κυλίνδρους κεκλιμένους προς τα εμπρός κατά 30°. Ένας μονόδρομος συμπλέκτης ολίσθησης/υποβοήθησης (assist/slipper) καθιστά πιο ομαλά τα ανεβάσματα ενώ διαχειρίζεται το μπλοκάρισμα του πίσω τροχού στα έντονα φρεναρίσματα και απότομα κατεβάσματα σχέσεων. Το σύστημα Honda Selectable Torque Control (HSTC) διαχειρίζεται την πρόσφυση του πίσω τροχού και μπορεί να απενεργοποιηθεί κατ’ επιλογήν του αναβάτη.
Με δυνητική κατανάλωση καυσίμου στα 20,4km/l (WMTC mode), επιτυγχάνεται αυτονομία πάνω από 300km από το ρεζερβουάρ των 15,4L. Η συμμόρφωση με το πρότυπο EURO5 απαίτησε μετατροπές στην ECU και στον καταλύτη, καθώς και την προσθήκη ενός αισθητήρα παλμών στροφαλοφόρου.
Το πλαίσιο παραμένει αυτούσιο, υποστηρίζοντας ένα τέλειο πακέτο για οδήγηση εντός πόλης και σε επαρχιακούς δρόμους. Ένα ατσάλινο πλαίσιο, τύπου ‘διαμάντι’ παρέχει την απαραίτητη ακαμψία, ενώ το εμπρός ανεστραμμένο πιρούνι Showa SFF-BP 41 χλστ. και το πίσω αμορτισέρ της Showa προσφέρουν υψηλής ποιότητας συμπεριφορά της ανάρτησης. Τετραπίστονες, ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες μπροστά επενεργούν σε πλευστούς δίσκους 310mm και τροχοί από χυτό αλουμίνιο φοράνε ελαστικά 120/70-ZR17 μπροστά και 180/55-ZR17 πίσω.
Η 24YM CB650R θα διατίθεται στουςνέους χρωματικούς συνδυασμούς Matt Laurel Green Metallic με λεπτομέρειες σε Matt Vulcan Silver Metallic και Pearl Smokey Gray, με λεπτομέρειες σε Matt Crypton Silver Metallic. Παραμένουν, επίσης, τα χρώματα Candy Chromosphere Red με λεπτομέρειες στο νέο Matt Crypton Silver Metallic, καθώς και το Matt Gunpowder Black Metallic με λεπτομέρειες στο νέο Matt Crypton Silver Metallic. Και συνδυάζεται με τη γκάμα γνήσιων αξεσουάρ Honda, με τα πακέτα Style Pack, Sport Pack και Comfort Pack.
Honda CBR650R
Η CBR650F της Honda με το ολόσωμο φέρινγκ, που παρουσιάστηκε το 2014 μαζί με τη γυμνή CB650F, προσέφερε ανταγωνιστικές επιδόσεις στην κατηγορία των τετρακύλινδρων μοτοσυκλετών μεσαίου κυβισμού, κυρίως στο σπορ άκρο της κατηγορίας των ‘sports touring’ μοτοσυκλετών. Πέντε χρόνια αργότερα, η CBR650F μεταμορφώθηκε σε CBR650R, με την αναβάθμιση από ‘F’ σε ‘R’ να υποδηλώνει την ενσωμάτωση ακόμα πιο σπορ χαρακτηριστικών, με σκοπό να προσφέρει μία χρηστική και απολαυστική εμπειρία για τον αναβάτη στο δρόμο.
Στην πορεία της μεταμόρφωσής της, η CBR650R έγινε, σκόπιμα, ένα σπάνιο είδος: μία τετρακύλινδρη σπορ μοτοσυκλέτα που υπόσχεται εφάμιλλη απόλαυση, πάθος και αδρεναλίνη με τα μοντέλα της σειράς RR, παραμένοντας όμως αρκετά πρακτική – και με λογικό λειτουργικό κόστος – στοιχεία που την καθιστούν βιώσιμη επιλογή ως μέσον καθημερινής μετακίνησης, πέραν της διασκέδασης που μπορεί να προσφέρει το Σαββατοκύριακο.
Πρόκειται για μία κατεύθυνση που έτυχε θετικής αποδοχής. Συνεχίζοντας να βελτιώνεται με λεπτομερείς αναβαθμίσεις με γνώμονα τις απαιτήσεις του αναβάτη και με σημαντικές αλλαγές στην εμπρός ανάρτηση, το 21YM η CBR650R ήταν η πρώτη σε πωλήσεις σπορ μοτοσυκλέτα στην Ευρώπη. Για το 24YM, το κομψό στυλ της CBR650R ανανεώνεται, ενώ ο νέος προβολέας, το φέρινγκ, η σέλα αναβάτη/συνεπιβάτη, το πίσω τμήμα και το πίσω φωτιστικό σώμα ενισχύουν τη σπορ αύρα που αποπνέει.
Με τον τετρακύλινδρο κινητήρα της σε κοινή θέα, το νέο ‘περιτύλιγμα’ της CBR650R συνδυάζει τους διπλούς LED προβολείς με τα μυώδη χαρακτηριστικά και τις λεπτές γραμμές του άνω και κάτω φέρινγκ. Η δυναμική θέση οδήγησης δημιουργείται τόσο από τη θέση των clip-on κάτω από την πάνω τιμονόπλακα, όσο και από τα μετατοπισμένα προς τα πίσω μαρσπιέ.
Η νέα σέλα είναι επίσης πιο συμπαγής μειώνοντας οπτικά το μήκος του πίσω τμήματος της μοτοσυκλέτας. Το σχήμα της σέλας αναβάτη και συνεπιβάτη έχει προσαρμοστεί στο νέο σχήμα του πίσω τμήματος της μοτοσυκλέτας. Το ύψος της σέλας παραμένει στα 810mm, ενώ κάτω από τη σέλα υπάρχει μία θύρα USB Type-C.
Διαθέτοντας premium χαρακτηριστικά, η ολοκαίνουργια έγχρωμη οθόνη TFT 5 ιντσών χρησιμοποιεί ειδική τεχνολογία κατασκευής προκειμένου να βελτιώσει την ευκρίνεια στο έντονο ηλιακό φως. Το κενό μεταξύ του εξωτερικού γυάλινου καλύμματος και της οθόνης TFT σφραγίζεται με ρητίνη, με αυτό τον τρόπο η αντανάκλαση μειώνεται και η ευκρίνεια βελτιώνεται. Η εμφάνιση της οθόνης μπορεί να αλλάξει ανάλογα με τις προτιμήσεις του αναβάτη, μεταξύ των μοτίβων οθόνης ‘Bar’, ‘Circle’ και ‘Simple’ ενώ προσφέρει επίσης τη συνδεσιμότητα smartphone Honda RoadSync.
Το ατσάλινο πλαίσιο τύπου ‘διαμάντι’ χρησιμοποιεί πρεσαριστές πλάκες έδρασης του ψαλιδιού και δύο ελλειπτικές δοκούς με ειδικά μελετημένη ακαμψία (αυξημένη στην κεφαλή του τιμονιού και μειωμένη κατά μήκος των δοκών), ώστε να εξασφαλίζει ισορροπημένη συμπεριφορά με υψηλά επίπεδα πληροφόρησης για τον αναβάτη. Το βάρος της μοτοσυκλέτας είναι 209kg, πλήρες υγρών (211kg για την έκδοση με E-Clutch), ενώ το ανεστραμμένο πιρούνι Separate Function Big Piston (SFF-BP) 41χλστ. της Showa προσφέρει απόσβεση και πληροφόρηση υψηλής ποιότητας.
Τετραπίστονες, ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες μπροστά, επενεργούν σε πλευστούς δίσκους 310mm και συνδυάζονται με μονοπίστονη πίσω δαγκάνα και δίσκο 240mm. Το ABS είναι δικάναλο. Τροχοί από χυτό αλουμίνιο φέρουν ελαστικά 120/70-ZR17 μπροστά και 180/55-ZR17 πίσω.
Ο 16-βάλβιδος κινητήρας των 649 κ.εκ, με διπλό εκκεντροφόρο επικεφαλής (DOHC), παραμένει ίδιος για το 24YM. Είναι ρυθμισμένος για να προσφέρει την πιο αυθεντική, πιο απολαυστική εμπειρία τετρακύλινδρης μοτοσυκλέτας μεσαίας κατηγορίας, με την κλασική ευστροφία σε όλο το εύρος στροφών και τη δύναμη ακόμα και ψηλά στην κόκκινη περιοχή, κάτι για το οποίο φημίζονται οι εν σειρά τετρακύλινδροι κινητήρες της Honda. Η μέγιστη ισχύς των 95,2 PS (70kW) αποδίδεται στις 12.000 rpm και η μέγιστη ροπή των 63Nm στις 9.500 σαλ. Για τους κατόχους διπλώματος οδήγησης κατηγορίας Α2, είναι διαθέσιμη μία έκδοση που περιορίζει την ισχύ του κινητήρα στα 47,6 PS (35kW).
Ένας μονόδρομος συμπλέκτης ολίσθησης/υποβοήθησης (assist/slipper) καθιστά πιο ομαλά τα ανεβάσματα ενώ διαχειρίζεται το μπλοκάρισμα του πίσω τροχού στα έντονα φρεναρίσματα και απότομα κατεβάσματα σχέσεων. Το σύστημα Honda Selectable Torque Control (HSTC) διαχειρίζεται την πρόσφυση του πίσω τροχού και μπορεί να απενεργοποιηθεί κατ’ επιλογήν του αναβάτη.
Με δυνητική κατανάλωση καυσίμου στα 20,4km/l (WMTC mode), επιτυγχάνεται αυτονομία πάνω από 300km από το ρεζερβουάρ των 15,4L. Η συμμόρφωση με το πρότυπο EURO5 απαίτησε μετατροπές στην ECU και στον καταλύτη, καθώς και την προσθήκη ενός αισθητήρα παλμών στροφαλοφόρου.
Την ίδια στιγμή, το Honda E-Clutch δανείζεται στοιχεία τεχνολογίας και επιδόσεων από τα quickshifters, τους χειροκίνητους συμπλέκτες και το Κιβώτιο Διπλού Συμπλέκτη – Dual Clutch Transmission (DCT) της Honda, αποτελώντας ένα μοναδικό υβρίδιο αυτών των δοκιμασμένων λύσεων. Ανοίγει νέους ορίζοντες στους φίλους των δύο τροχών, για αναβάτες ανεξαρτήτως ηλικίας, δεξιοτήτων και επιπέδου εμπειρίας. Το συμπαγές σύστημα ζυγίζει μόνο 2 κιλά, ενώ τα επιμέρους εξαρτήματα που απαρτίζουν το συμπλέκτη και το κιβώτιο δεν διαφέρουν από εκείνα μιας συμβατικής μοτοσυκλέτας.
Κατά τη λειτουργία του, ο ηλεκτρικός συμπλέκτης της Honda είναι η επιτομή της απλότητας, καθώς καταργεί την ανάγκη χρήσης της μανέτας του συμπλέκτη για οποιαδήποτε αλλαγή σχέσης. Ο αναβάτης πρέπει απλώς να χειριστεί το μοχλό αλλαγής σχέσεων για εξαιρετικά γρήγορες και σταθερές αλλαγές, που εξασφαλίζουν επιπλέον απόλαυση στη σπορ οδήγηση. Η μανέτα του συμπλέκτη δεν χρειάζεται επίσης κατά την εκκίνηση ή την ακινητοποίηση της μοτοσυκλέτας. Το σύστημα ενεργοποιείται αμέσως μόλις τεθεί σε λειτουργία ο κινητήρας και διαχειρίζεται ομαλά και τα δύο σενάρια. Παράλληλα, εξαλείφει την πιθανότητα να σβήσει ο κινητήρας ενώ λειτουργεί, προσφέροντας επιπλέον άνεση και ξεγνοιασιά κατά την οδήγηση στην πόλη που περιλαμβάνει συχνές εκκινήσεις και στάσεις.
Πέρα από άνεση και ευκολία, το Honda E-Clutch προσφέρει απόλυτη ευελιξία. Εάν ο αναβάτης το επιθυμεί, είναι σε θέση να χειριστεί τη μανέτα του συμπλέκτη κανονικά, ανά πάσα στιγμή. Στην περίπτωση αυτή, το σύστημα Honda E-clutch θα ενεργοποιηθεί ξανά σε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο, πάνω από ορισμένες στροφές του κινητήρα – μετά από 5 δευτερόλεπτα σε χαμηλότερες στροφές. Εάν ο αναβάτης θέλει να απενεργοποιήσει το σύστημα σε μια συγκεκριμένη διαδρομή, αυτό είναι επίσης δυνατό μέσω του διακόπτη στο αριστερό γκριπ. Η αλλαγή σε χειροκίνητη (manual) λειτουργία υποδεικνύεται με το γράμμα ‘M’ στον πίνακα οργάνων.
Το Honda E-Clutch επιτρέπει επίσης στον αναβάτη να παραμετροποιήσει την ‘αίσθηση’ που λαμβάνει κατά τη λειτουργία του συστήματος, ρυθμίζοντας τη δύναμη που απαιτείται να ασκήσει στον λεβιέ για μία αλλαγή σχέσης. Διατίθενται τρεις ρυθμίσεις: HARD, MEDIUM και SOFT, καθεμία από τις οποίες μπορεί να επιλεγεί ανεξάρτητα για το ανέβασμα και το κατέβασμα των σχέσεων. Το σύστημα θα υποδείξει επίσης στον αναβάτη να κατεβάσει σχέση – μέσω ενός σχετικού συμβόλου στον πίνακα οργάνων – εάν ανιχνεύσει ότι έχει επιλεχθεί υψηλότερη σχέση για μια συγκεκριμένη ταχύτητα κίνησης.
Η 24YM CBR650R θα διατίθεται σε δύο χρωματικές επιλογές, την Grand Prix Red Tricolour και τη Matt Gunpowder Black Metallic, μαζί με μια εκτενή λίστα πρόσθετων αξεσουάρ._[Δελτίο Τύπου]
Πηγή: Sport24.gr