Connect with us

Πολιτική

Τοποθέτηση Ιάσονα Φωτήλα ως εισηγητής στην Ολομέλεια (Βίντεο)

fotilas70888

«Προστατεύουμε τους πολίτες, προφυλάσσουμε τα σύνορά μας»

«Με το παρόν νομοσχέδιο θεσμοθετούνται διατάξεις που δεν θα αφήσουν κρίσιμους τομείς της λειτουργίας του κράτους να μείνουν χωρίς συνέχεια και θα συνεχιστεί το κυβερνητικό έργο προς όφελος των πολιτών με τομές στη λειτουργία της διοίκησης και αναγκαίες μεταρρυθμίσεις ή βελτιώσεις προηγούμενων νόμων» επισήμανε ο κ. Ιάσονας Φωτήλας, βουλευτής Αχαΐας της Νέας Δημοκρατίας, στην ολομέλεια της βουλής ως εισηγητής στη συζήτηση του Νομοσχεδίου με επείγουσες διατάξεις του Υπουργείου Υγείας, Εσωτερικών, Εργασίας κ.α.

Ο κ. Φωτήλας τόνισε ότι το νομοσχέδιο κινείται σε τέσσερις άξονες. Ο πρώτος είναι η προστασία των Ελλήνων πολιτών από τις συνέπειες της κρίσης όπου εκεί εντάσσονται οι ρυθμίσεις για την πρώτη κατοικία καθώς και οι ρυθμίσεις σε βεβαιωμένες οφειλές προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης. Ο δεύτερος άξονας που κινείται το νομοσχέδιο είναι στο θέμα της αντιμετώπισης των συνεπειών του προσφυγικού – μεταναστευτικού. Ο τρίτος άξονας που κινείται το νομοσχέδιο είναι η συνέχιση της λειτουργίας κρίσιμων τομέων του κράτους με την κάλυψη κενών σε ανθρώπινο δυναμικό που υπάρχουν σε πολλούς τομείς όπως στην υγεία, στην παιδεία και στους ΟΤΑ. Ο τέταρτος – και τελευταίος – άξονας του νομοσχεδίου είναι η υλοποίηση συγκεκριμένων μεταρρυθμίσεων που θα αποβούν προς όφελος των πολιτών. Καταλήγοντας, ο κ. Φωτήλας επισήμανε ότι υπερψηφίζουμε το συγκεκριμένο νομοσχέδιο αφού με αυτό «Υπερασπιζόμαστε την πατρίδα μας, προστατεύουμε τους πολίτες που έχουν πραγματικά ανάγκη, δίνουμε κίνητρα για εργασία και παραγωγή και προχωρούμε τις απαραίτητες αλλαγές στη λειτουργία της πολιτείας μας». 

Δείτε το βίντεο της ομιλίας: 

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας: 

Ευχαριστώ κύριε πρόεδρε,

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Με το νομοσχέδιο που συζητάμε σήμερα η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας επιτυγχάνει δύο κυρίως πράγματα: 

Θεσμοθετεί καταρχάς διατάξεις που δεν θα αφήσουν κρίσιμους τομείς της λειτουργίας του κράτους να μείνουν χωρίς συνέχεια. Γιατί σε αντίθετη περίπτωση οι συνέπειες για τους πολίτες θα ήταν ολέθριες όπως για παράδειγμα η μη λειτουργία των νοσοκομείων με το ιατρικό προσωπικό ή η μη παράταση στην προστασία της πρώτης κατοικίας και τις ληξιπρόθεσμες οφειλές των πολιτών. Και αυτό το γεγονός εξηγεί άλλωστε και το υπερεπείγον της διαδικασίας που ακολουθείται σήμερα.

Το δεύτερο που επιτυγχάνει η κυβέρνηση είναι να συνεχίσει το κυβερνητικό της έργο προς όφελος των πολιτών με τομές στη λειτουργία της διοίκησης και αναγκαίες μεταρρυθμίσεις ή βελτιώσεις προηγούμενων νόμων. 

Εκεί εντάσσονται οι προτεινόμενες αλλαγές που προβλέπονται στη διαδικασία των Συμβουλίων Κρίσης στα νοσοκομεία στο άρθρο 4 με ηλεκτρονική κατάθεση φακέλων και με ανώτατο όριο όμως τους 5 φορείς μίας μόνο Υγειονομικής Περιφέρειας και όχι απεριόριστα όπως γινόταν έως τώρα!

Αλλά και οι αλλαγές στη λειτουργία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας ώστε να γίνει πιο αποδοτική η λειτουργία της που προτείνει το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών στα άρθρα 30 και 31.

Οι ενστάσεις που ακούστηκαν στην Επιτροπή από τα κόμματα της αντιπολίτευσης αφορούσαν κυρίως στο υπερεπείγον της διαδικασίας. 

Αναρωτιέμαι όμως, δεν είναι η προστασία της πρώτης κατοικίας πραγματική αιτία επείγουσας νομοθέτησης; 

Δεν είναι η παράταση στη ρύθμιση οφειλών προς τα ασφαλιστικά ταμεία ή η νέα ευκαιρία που δίνεται σε αυτούς που έχασαν τη ρύθμιση των 120 δόσεων ανάγκη επείγουσας διαδικασίας; 

Θα αφήσουμε τα νησιά μας χωρίς ιατρικό – παραϊατρικό προσωπικό και συνοριοφύλακες τη στιγμή που όλοι γνωρίζετε τη διαμορφωμένη κατάσταση με ευθύνη κυρίως της γείτονος χώρας και του κυρίου Ερντογάν;

Άρα, λοιπόν, οι ρυθμίσεις που εισάγονται είναι στη μεγάλη τους πλειοψηφία αναγκαίες για τη συνέχισης της λειτουργίας του κράτους. Άλλωστε πολλοί βουλευτές της αντιπολίτευσης – μείζονος και ελάσσονος – αναγνώρισαν, παρά την κριτική τους, ότι αρκετές από τις προτεινόμενες διατάξεις είχαν χαρακτήρα επείγον. 

Και ξέρετε – ας είμαστε ειλικρινείς – ο εναλλακτικός δρόμος που θα ακολουθούσαμε θα ήταν αυτός των ατελείωτων τροπολογιών δεκάδων σελίδων την τελευταία κυριολεκτικά στιγμή που έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, με πρωτεργάτες τους κ.κ. Πολάκη και Σπίρτζη.

Αλλά εμείς στη Νέα Δημοκρατία δεν θέλουμε να ακολουθήσουμε αυτή την κοινοβουλευτική διαδικασία! 

Φέρνουμε λοιπόν σε ένα ενιαίο κείμενο όλες τις διατάξεις από διαφορετικά Υπουργεία που εμπλέκονται στο επείγον της νομοθέτησης και δίνουμε την ευκαιρία έστω και σε αυτά τα στενά νομοθετικά όρια να ακουστούν όλες οι απόψεις και να ακολουθήσει συζήτηση από όλες τις πτέρυγες του κοινοβουλίου.

Επί της ουσίας τώρα το νομοσχέδιο περιλαμβάνει επείγουσες διατάξεις από 15 Υπουργεία.

Τέσσερις είναι οι άξονες που κινείται το νομοσχέδιο. 

Ο πρώτος είναι η προστασία των Ελλήνων πολιτών από τις συνέπειες της κρίσης. 

Εκεί εντάσσονται οι ρυθμίσεις για την πρώτη κατοικία του Υπουργείου Οικονομικών του άρθρου 53, στους οποίους δίνεται μία τελευταία παράταση από πλειστηριασμούς έως και το τέλος Απριλίου. 

Είναι γνωστό ότι έχουν γίνει ευνοϊκές ρυθμίσεις από την κυβέρνηση με συγκεκριμένες διατάξεις και καλούμε τους δανειολήπτες να κάνουν – έστω και τώρα – ρύθμιση, καθώς θα βοηθηθούν και αυτοί αλλά και η οικονομία της χώρας από τη ρύθμιση των κόκκινων δανείων.

Στην προστασία των πολιτών από την κρίση εντάσσεται η ρύθμιση που γίνεται από το Υπουργείο Εργασίας σε βεβαιωμένες οφειλές προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, κατά πέντε μήνες, δηλαδή έως την 31/5/2020, με το άρθρο 39. 

Αλλά και η δυνατότητα που δίνεται με το ίδιο άρθρο στους οφειλέτες που είχαν ενταχθεί σε προηγούμενη ρύθμιση του ν. 4611/2019 και την απώλεσαν αφού θα μπορούν υπό προϋποθέσεις, να επανενταχθούν στη ρύθμιση οφειλών προς τον ΕΦΚΑ. 

Και παρατείνεται με το άρθρο 41 – έως τις 31 Δεκεμβρίου 2020 – η προθεσμία εντός της οποίας εκκαθαρίζονται και πληρώνονται από τον ΕΦΚΑ όλες οι ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις του κλάδου Υγείας των ΦΚΑ που εντάχθηκαν στον ΕΟΠΥΥ προς τα φαρμακεία και λοιπούς συμβεβλημένους ιδιώτες παρόχους υπηρεσιών υγείας.

Προστατεύουμε, τέλος, με το άρθρο 10 τις οφειλές των παρόχων υγείας λόγω του clawback που τους είχε οδηγήσει πραγματικά σε απόγνωση τα προηγούμενα χρόνια με δυνατότητα αποπληρωμής έως 120 δόσεις.

Ο δεύτερος άξονας που κινείται το νομοσχέδιο είναι στο θέμα της αντιμετώπισης των συνεπειών του προσφυγικού – μεταναστευτικού.

Το πρώτο που κάνουμε εδώ είναι να προστατεύσουμε τα σύνορά μας. Είναι γνωστή η πολιτική της κυβέρνησής μας για το προσφυγικό – μεταναστευτικό – την έχουμε εξαγγείλει εδώ και μήνες και δεν θέλω να την επαναλάβω. Αναγκαία συμπλήρωση αυτής της πολιτικής είναι η πρόσληψη συνοριοφυλάκων και αυτό κάνουμε με την διάταξη του άρθρου 17 και τη σύσταση στην ΕΛΑΣ 800 θέσεων Συνοριακών Φυλάκων ορισμένου χρόνου με χρήματα που θα διατεθούν από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Εσωτερικής Ασφάλειας. 

Και δίνουμε οικονομικά κίνητρα με τα άρθρα 8 και 9 στους ιατρούς και σε όλους τους επαγγελματίες υγείας που απασχολούνται ή πρόκειται να απασχοληθούν σε Κέντρα Υποδοχής και Ταυτοποίησης (ΚΥΤ) προσφύγων.

Ο τρίτος άξονας που κινείται το νομοσχέδιο είναι η συνέχιση της λειτουργίας κρίσιμων τομέων του κράτους όπως είπα στην αρχή του νομοσχεδίου. 

Κύριες και κύριοι συνάδελφοι,

Είναι γνωστά τα κενά σε ανθρώπινο δυναμικό που υπάρχουν σε πολλούς τομείς όπως στην υγεία, στην παιδεία και στους ΟΤΑ. 

Έχουμε συγκεκριμένο σχέδιο και ήδη ο Υπουργός Εσωτερικών έχει εξαγγείλει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα προσλήψεων σε αυτούς τους κρίσιμους τομείς προκειμένου να διασφαλιστεί το δημόσιο συμφέρον, δηλαδή η απρόσκοπτη λειτουργία για παράδειγμα των νοσοκομείων και των λοιπών φορέων της υγείας. 

Στα πλαίσια αυτά είναι αναγκαίες οι ολιγόμηνες ή ετήσιες παρατάσεις που προβλέπονται σε φορείς του Υπουργείου Υγείας για σίτιση, εστίαση και φύλαξη ώστε να δοθεί χρόνος να ετοιμαστούν οι νέες συμβάσεις που θα υπογραφούν.

Η ίδια αρχή της προστασίας του δημόσιου συμφέροντος μέσω της απρόσκοπτης λειτουργίας του κράτους ακολουθείται και στις διατάξεις που προβλέπουν παράταση θητείας στους πυροσβέστες 5αετούς υπηρεσίας, στους εποχικούς πυροσβέστες αλλά και στην δυνατότητα απόσπασης προσωπικού στην τόσο σημαντική όπως αποδείχτηκε Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.

Ο τέταρτος – και τελευταίος – άξονας του νομοσχεδίου είναι η υλοποίηση συγκεκριμένων μεταρρυθμίσεων που θα αποβούν προς όφελος των πολιτών.

Εκεί εντάσσονται ρυθμίσεις όπως για παράδειγμα η ενίσχυση του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας με οχήματα και οικονομικά κίνητρα ώστε να μπορέσει να επιτελέσει πιο εύκολα τον ελεγκτικό του ρόλο στις επιχειρήσεις προς όφελος των εργαζομένων. 

Θυμάμαι εδώ τις καταγγελίες της αξιωματικής αντιπολίτευσης και προσωπικά του κ. Τσίπρα για τη δήθεν αποδυνάμωση του ΣΕΠΕ. Και τι πραγματικά έχουμε με αυτό το νομοσχέδιο; Περαιτέρω ενδυνάμωσή του και των εργαζομένων της υπηρεσίας στην εργασία των!

Μεταρρυθμίσεις γίνονται και από το Υπουργείο Εσωτερικών ώστε να μπορέσει η κινητικότητα να μην λειτουργήσει εις βάρος των νησιών και των ορεινών μας περιοχών, αλλά και από το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών.

Μίλησα πιο πάνω για τις αλλαγές στη λειτουργία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας στα άρθρα 30-31, αλλά υπάρχουν επίσης διατάξεις που βοηθούν ώστε να υλοποιηθεί τάχιστα το νέο αεροδρόμιο στο Ηράκλειο της Κρήτης – άρθρο 29 – αλλά και του άρθρου 33 ώστε να προχωρήσει τάχιστα ο διαγωνισμός για την προμήθεια αστικών λεωφορείων στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη.

Θυμίζω ότι είναι διαγωνισμός της προηγούμενης κυβέρνησης που είχε ακυρωθεί από την Αρχή Εκδίκασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ). 

Δεν χρειάζεται νομίζω να προσθέσω περισσότερα στο πόσο ωφέλιμο θα είναι για τους πολίτες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης η ενίσχυση του στόλου των αστικών λεωφορείων.

Τέλος, και επειδή το επισπεύδον Υπουργείο είναι το Υγείας επιτρέψτε μου να ολοκληρώσω τις παρεμβάσεις που γίνονται με μία σημαντική αλλαγή που εισαγάγει ο αρμόδιος Υπουργός.  

Είναι η διάταξη του άρθρου 14 που επιτρέπει ποσά που έχουν εγγραφεί στους εγκεκριμένους ετήσιους προϋπολογισμούς των νοσοκομείων του ΕΣΥ για εφοδιασμό τους με υλικά και υπηρεσίες και υπερβαίνουν το ύψος των αναγκαίων για το σκοπό αυτό πιστώσεων, να μπορούν πλέον με απόφαση του Διοικητή της αρμόδιας ΥΠΕ να μεταφέρονται κατά το υπερβάλλον (ποσό) σε άλλα νοσοκομεία εντός της ιδίας ΥΠΕ που το έχουν ανάγκη.   

Ή, σε περίπτωση που η μεταφορά του υπερβάλλοντος ποσού αφορά νοσοκομεία διαφορετικής ΥΠΕ, η μεταφορά να γίνεται με απόφαση του Υπουργού Υγείας μετά από εισήγηση του Διοικητή του οικείου Νοσοκομείου προς την αρμόδια ΥΠΕ. 

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, 

Από τα παραπάνω γίνεται φανερό ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας υλοποιεί παρά τις δυσκολίες και τις ασφυκτικές ημερομηνίες που έχει να αντιμετωπίσει το έργο της.

Υπερασπιζόμαστε την πατρίδα μας, προστατεύουμε τους πολίτες που έχουν πραγματικά ανάγκη, δίνουμε κίνητρα για εργασία και παραγωγή και προχωρούμε τις απαραίτητες αλλαγές στη λειτουργία της πολιτείας μας. 

Υπερψηφίζουμε το παρόν νομοσχέδιο. 

Σας ευχαριστώ.

Advertisement

Τελευταία νέα →

AgrinioTimes ©2014