Connect with us

Άλλες Ειδήσεις

Χωρίς διόδια o νέος αυτοκινητόδρομος της Πελοποννήσου – Πού θα κατασκευαστεί

autokinitodromos 1

Χωρίς διόδια o νέος αυτοκινητόδρομος της Πελοποννήσου – Πού θα κατασκευαστεί

Ο νέος οδικός άξονας χωρίς διόδια στην Πελοπόννησο θα αυξήσει και κατά 35 χλμ. τη μέση ταχύτητα κίνησης.

Γρηγορότερα αλλά και ασφαλέστερα θα κινούνται οι κάτοικοι αλλά και οι τουρίστες στην Πελοπόννησο μετά την ολοκλήρωση του οδικού έργου Καλαμάτα, Ριζόμυλος, Πύλος και Μεθώνη ο οποίος συμβασιοποιήθηκε παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, του πρώην Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, αλλά και του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Γιώργου Καραγιάννη, σε σχετική εκδήλωση στην Καλαμάτα.

Θα αυξήσει κατά 35 χλμ./ώρα τη μέση ταχύτητα κυκλοφορίας

Ο νέος οδικός άξονας χωρίς διόδια θα αυξήσει κατά 35 χλμ./ώρα τη μέση ταχύτητα κυκλοφορίας μειώνοντας κατά πολύ τις χρονοαποστάσεις μεταξύ των τουριστικών περιοχών και του αεροδρομίου της Καλαμάτας.

Ωστόσο παρά την αύξηση της μέσης ωριαίας ταχύτητας κίνησης ο νέος δρόμος «υπόσχεται» ότι θα μειώσει κατά 75% τα τροχαία ατυχήματα γεγονός που θα συμβάλει στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

Ο κ. Καραγιάννης έκανε λόγο για μία σημαντική ημέρα που σηματοδοτεί την απόφαση της Πολιτείας να επιταχύνει την αναβάθμιση των υποδομών για τη Μεσσηνία τηρώντας τις δεσμεύσεις της και επιβεβαιώνοντας την ορθότητα και τη δυναμική του Ειδικού Σχεδίου Αναβάθμισης των Υποδομών για όλη την Πελοπόννησο ενώ εστιάζοντας στο νέο οδικό έργο τόνισε ότι: «Αφορά την κατασκευή – αναβάθμιση του άξονα μήκους περίπου 49 χιλιομέτρων, το οποίο θα περιλαμβάνει τα ακόλουθα τρία διακριτά τμήματα:

· Καλαμάτα – Ριζόμυλος μήκους 16,4 χλμ.

· Ριζόμυλος – Πύλος μήκους 24,4 χλμ.

· Πύλος – Μεθώνη μήκους 7,9 χλμ.».

Τα οφέλη του έργου

Ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε ότι: «Διευκολύνει την προσβασιμότητα της Δυτικής και Νοτιοδυτικής Μεσσηνίας σε σχέση με τη πρωτεύουσα Καλαμάτα, τον Διευρωπαϊκό Άξονα Μεταφορών Αθήνας – Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας – Σπάρτης, και το Αεροδρόμιο “Βασίλης Κωνσταντακόπουλος”. Παράλλλα λόγω της αύξησης της μέσης ταχύτητας κυκλοφορίας κατά μέσο όρο 35 χλμ/ ώρα, μειώνονται οι χρονοαποστάσεις μεταξύ των τουριστικών περιοχών και του αεροδρομίου της Καλαμάτας. Ακόμα, το έργο ενισχύει και την ανάπτυξη του αγροτικού τομέα και ιδιαίτερα της αγοράς των ευπαθών αγροτικών προϊόντων Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης για τα οποία η βελτίωση της προσβασιμότητας αποτελεί κρίσιμο παράγοντα.»

Σημαντική θα είναι η συμβολή και στην οδική ασφάλεια καθώς, σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη ο νέος δρόμος αναμένεται να μειώσει τα ατυχήματα κατά 75% στο τμήμα της νέας αρτηρίας με διαχωρισμένο οδόστρωμα και κατά 40% στο μη διαχωρισμένο τμήμα του ενώ σημαντική θα είναι και η συνεισφορά του έργου στην τοπική οικονομία καθώς κατά την περίοδο της κατασκευής του, ο οδικός άξονας, θα δημιουργήσει ακόμα 625 θέσεις εργασίας και περίπου 100 θέσεις εργασίας κατά την 26ετή περίοδο λειτουργίας του συμβάλλοντας στη μείωση της ανεργίας.

Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα

Ιδιαίτερη ήταν η αναφορά του κ. Καραγιάννη στο γεγονός ότι το έργο θα πραγματοποιηθεί μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα καθώς με αυτό τον τρόπο θα υψηλά επίπεδα συντήρησης και λειτουργίας για τριάντα έτη, στο πρότυπο όλων των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων της χώρας και μάλιστα χωρίς την ύπαρξη διοδίων!

Μάλιστα, ο κ. Καραγιάννης υπενθύμισε ότι: «Τα πρώτα οδικά ΣΔΙΤ που “έτρεξαν” στη χώρα προχώρησαν από την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Ήταν μία δύσκολη εξίσωση όπου έπρεπε οι υπηρεσίες του Δημοσίου, οι μελετητές, οι κατασκευαστές, οι σύμβουλοι και το τραπεζικό σύστημα να συλλειτουργήσουν με σχετική ταχύτητα και τη μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα. Και αυτό έγινε, δικαιώνοντας την επιλογή μας να ακολουθήσουμε αυτή τη μέθοδο κόντρα σε ιδεοληψίες του παρελθόντος που είχαν κόστος και σε χρόνο και σε χρήμα».

Σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υποδομών το Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη λειτουργεί συνδυαστικά και συμπληρωματικά με τα έργα υποδομών που υλοποιούνται στην άμεση περιοχής επιρροής και ενημέρωσε για την πορεία τριών σημαντικών έργων στη Μεσσηνία.

«Έχουμε ανάδοχο για το έργο της Παράκαμψης Γιάλοβας, ένα έργο που αφορά στη βελτίωση τμήματος μήκους 3,5 χλμ της υφιστάμενης 9ης εθνικής οδού Κυπαρισσία – Φιλιατρά – Πύλος και στην κατασκευή νέου τμήματος μήκους 4,2 χλμ για την παράκαμψη του οικισμού της Γιάλοβας, στον Δήμο Πύλου – Νέστορος. Το έργο έχει προϋπολογισμό 40,5 εκατ. ευρώ και αναμένεται να κατασκευαστεί σε δύο έτη» επισήμανε επίσης ο κ. Καραγιάννης.

Επίσης, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών έκανε γνωστό ότι:

«Τον Αύγουστο του 2023 αναμένεται να ολοκληρωθεί το έργο της βελτίωσης της 9ης Ε.Ο. και η κατασκευή της επαρχιακής οδού Σουληνάρι – Κρεµµύδια – Κορυφάσιο, ένα έργο που χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Επίσης έχει δοθεί εντολή στον Παραχωρησιούχο της Ολυμπίας Οδού για την εκπόνηση μελετών στο τμήμα Πύργος – Αλφειός – Καλό Νερό – Τσακώνα, ένα έργο που ουσιαστικά δρομολογείται μετά την επίλυση των γνωστών πλέον ζητημάτων του Πάτρα – Πύργος.

Με την ολοκλήρωσή του θα αλλάξει ριζικά ο χάρτης των μετακινήσεων στη Πελοπόννησο, ενεργοποιώντας τον δυτικό άξονα από την Πάτρα στον Πύργο και ύστερα στην Κυπαρισσία και την Καλαμάτα μέσω των έργων που υλοποιούμε. Όλα αυτά τα έργα υπηρετούν μία συγκεκριμένη αναπτυξιακή λογική, εντάσσονται σε ένα ευρύτερο περιφερειακό και εθνικό σχέδιο και το κυριότερο, έχουν συγκεκριμένο αποτύπωμα σε οικονομικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό επίπεδο».

carandmotor.gr

 

Διαβάστε επίσης: Ε.Ο.Ε.Δ.: Σημαντική η προσφορά στο Θρησκευτικό Πανηγύρι της Ι.Μ. Αγίας Ελεούσας

Advertisement

Τελευταία νέα →

AgrinioTimes ©2014