Auto-Moto
Στο Υφυπουργείο Αθλητισμού περνά το σήμα του Ράλλυ Ακρόπολις
Δίδεται η δυνατότητα άμεσης τροποποίησης των προκηρύξεων των αθλητικών διοργανώσεων, με πλειοψηφία 3/4 στα ΔΣ των διοργανωτριών αρχών, όπως και πέρυσι, με τροπολογία που συζητήθηκε στη Βουλή
Για την τροπολογία που αφορά στη «Μεταβίβαση εμπορικού σήματος για τη διενέργεια αγώνων του μηχανοκίνητου αθλητισμού» και στη «Δυνατότητα τροποποίησης προκηρύξεων αθλητικών διοργανώσεων με άμεση ισχύ», η οποία περιλαμβάνεται στο υπό ψήφιση σχέδιο νόμου του Υπουργείου Οικονομικών, τοποθετήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λευτέρης Αυγενάκης.
Ο Υφυπουργός Αθλητισμού επισήμανε αρχικά την τεράστια επιτυχία της επιστροφής της χώρας μας, με το Ράλλυ Ακρόπολις, στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα (WRC), τις αναπτυξιακές προοπτικές της διοργάνωσης του συγκεκριμένου εμβληματικού παγκόσμιου γεγονότος, με την τεράστια τουριστική και πολιτιστική προβολή για τη χώρα μας και την ανάγκη «να ενώσουμε τις δυνάμεις μας και να συστρατευθούμε όλοι μαζί: πολιτεία, φορείς του μηχανοκίνητου αθλητισμού, η τουριστική και πολιτιστική βιομηχανία της χώρας, αλλά και οι θεατές στα ελληνικά βουνά για να διοργανώσουμε το κορυφαίο Ράλλυ Ακρόπολις όλων των εποχών, που ανήκει σε όλη την Ελλάδα».
Ο κ. Αυγενάκης τόνισε, κατόπιν, ότι «με την προτεινόμενη διάταξη προβλέπεται, για λόγους δημοσίου συμφέροντος, η αυτοδίκαιη έκπτωση του δικαιούχου από το δικαίωμα στο σήμα και η αυτόματη μεταβίβαση του δικαιώματος στο Ελληνικό Δημόσιο, ειδικά για την περίπτωση σήματος που προορίζεται να χρησιμοποιηθεί για τη διενέργεια αγώνων του μηχανοκίνητου αθλητισμού, που έχουν παγκόσμια ή πανευρωπαϊκή εμβέλεια και το οποίο δεν χρησιμοποιήθηκε για χρονικό διάστημα άνω της πενταετίας» και εξήγησε πως «το σήμα του Ράλλυ Ακρόπολις, είναι κατασχεμένο υπέρ του άλλοτε ΙΚΑ και πλέον ΕΦΚΑ, άρα υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου για υπέρογκα χρέη της ΕΛΠΑ προς τον ΕΦΚΑ, το ύψος των οποίων ξεπερνά τα 35 εκ. ευρώ. Τι κάνουμε με απλά λόγια; Το σήμα που έχει κατασχέσει ήδη το Ελληνικό Δημόσιο, το παίρνουμε να το αξιοποιήσουμε υπέρ της χώρας».
Όσο για τη δυνατότητα τροποποίησης προκηρύξεων αθλητικών διοργανώσεων, με άμεση ισχύ, ο Υφυπουργός Αθλητισμού υπογράμμισε ότι επαναλαμβάνεται η ρύθμιση που ίσχυσε και πέρυσι (άρθρο 8 ν. 4684/2020), προκειμένου να ολοκληρωθούν ομαλά οι αθλητικές διοργανώσεις, για τις οποίες έχει συρρικνωθεί δραματικά η χρονική διάρκεια της τρέχουσας αγωνιστικής περιόδου, λόγω της αναστολής δραστηριοτήτων για την αντιμετώπιση της πανδημίας.
Η τροπολογία αναφέρει:
«Α. Μεταβίβαση εμπορικού σήματος για τη διενέργεια αγώνων του μηχανοκίνητου αθλητισμού
1. Ο δικαιούχος εμπορικού σήματος, το οποίο χρησιμοποιείται για τη διενέργεια αγώνων του μηχανοκίνητου αθλητισμού, που έχουν παγκόσμια ή πανευρωπαϊκή ή γενικά μεγάλη σημασία, εφόσον συντρέχει η προϋπόθεση της περ. α’ της παρ.2 του άρθρου 50 του ν. 4679/2020 (Α’ 71), εκπίπτει αυτοδικαίως από το δικαίωμά του ολικά και το δικαίωμα επί του σήματος μεταβιβάζεται χωρίς άλλη διατύπωση στο Ελληνικό Δημόσιο.
2. Το Ελληνικό Δημόσιο δύναται να ζητήσει την εγγραφή της μεταβίβασης στο μητρώο σημάτων και την εξάλειψη κάθε εμπράγματου βάρους και κατάσχεσης.
3. α) Απαγορεύεται η περαιτέρω μεταβίβαση του σήματος προς οποιοδήποτε φυσικό ή νομικό πρόσωπο.
β) Επιτρέπεται η παραχώρηση της χρήσης του σήματος από το Ελληνικό Δημόσιο προς τρίτους έναντι ανάλογου ανταλλάγματος.
Β. Δυνατότητα τροποποίησης προκηρύξεων αθλητικών διοργανώσεων με άμεση ισχύ
1. Για την αγωνιστική περίοδο 2020-2021, κατά παρέκκλιση κάθε αντίθετης ρύθμισης και ιδίως των απαγορεύσεων που θεσπίζονται με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 101Δ και της παρ. 3 του άρθρου 131 του ν. 2725/1999 (Α΄ 121), επιτρέπεται η τροποποίηση, με άμεση ισχύ, των κανονισμών διάρθρωσης, οργάνωσης και διεξαγωγής όλων των πρωταθλημάτων (ομαδικών, ατομικών, ερασιτεχνικού και επαγγελματικού αθλητισμού) πλην των τεχνικών κανονισμών αθλημάτων, καθώς και των σχετικών με τα πρωταθλήματα αυτά προκηρύξεων.
2. Οι τροποποιήσεις της παρ. 1 γίνονται με απόφαση που λαμβάνεται με πλειοψηφία των τριών τετάρτων (3/4) του συνόλου των μελών του διοικητικού συμβουλίου ή της εκτελεστικής επιτροπής της οικείας αθλητικής ομοσπονδίας ή της διοργανώτριας αρχής, κατά περίπτωση και δεν εγκρίνονται ούτε επικυρώνονται από τη γενική συνέλευση, κατά παρέκκλιση κάθε αντίθετης καταστατικής ή κανονιστικής ρύθμισης.
Το παρόν δεν εφαρμόζεται αν πρόκειται για αθλητική ομοσπονδία ή διοργανώτρια αρχή στην οποία έχει διοριστεί προσωρινή διοίκηση».
Ολόκληρη η τοποθέτηση του κ. Αυγενάκη:
«Όπως γνωρίζετε, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ (WRC) επέστρεψε μετά από οκτώ χρόνια στη χώρα μας. Φέτος, το Σεπτέμβριο, η Ελλάδα θα φιλοξενήσει την κορυφαία διοργάνωση Ράλλυ στον κόσμο.
Οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων, οι κορυφαίοι οδηγοί στον κόσμο, δεκάδες τηλεοπτικά δίκτυα και φίλοι του Ράλλυ Ακρόπολις απ’ όλο τον κόσμο θα ξαναζήσουν ένδοξες στιγμές στα ελληνικά βουνά, και τις ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Ακρόπολις στην ελληνική περιφέρεια.
Τα φώτα του παγκόσμιου motorsport και του αθλητισμού γενικότερα στρέφονται ξανά στην Ελλάδα. Στην αναγεννημένη και φωτεινή Ελλάδα που ακτινοβολεί σε όλον τον κόσμο!
Το μεγαλύτερο παγκόσμιο γεγονός, ο ιστορικός μας αγώνας, με την αδιάλειπτη παρουσία του από το 1952 που θα φιλοξενήσει φέτος η χώρα μας, το ράλι Ακρόπολις, μετά από οχτώ χρόνια απουσίας, επιστρέφει έχοντας μάλιστα εξασφαλίσει την παρουσία του στο θεσμό για τη διετία 2021-2022.
Η εξέλιξη αυτή αποτελεί την επισφράγιση πολύμηνων ενεργειών. Η Ελλάδα πέτυχε να ανοίξει διάλογο με την Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) και την εταιρεία διαχείρισης και προώθησης του WRC, ήδη από την περασμένη άνοιξη, μεταξύ άλλων χάρη στην αποδεδειγμένα ορθή διαχείριση της πανδημίας, που σχολιάστηκε θετικά από όλα τα διεθνή Μέσα.
Καθοριστικότερο ρόλο, ωστόσο, έπαιξε η θερμή υποστήριξη από την πλευρά της Κυβέρνησης, η οποία, αξιολογώντας την ιστορική αξία του αγώνα, τη συμβολή του στη θετική προβολή της χώρας στο εξωτερικό και τον επίσης θετικό οικονομικό του αντίκτυπο, υπόγραψε μνημόνιο συνεργασίας με τον WRC Promoter, το Δεκέμβριο του 2020.
Παρόλες τις ενδείξεις ότι αυτό που προσπαθούσαμε να καταφέρουμε ήταν αδύνατο, εμείς τα καταφέραμε. Ως χώρα, κάναμε το πρώτο βήμα. Αναλάβαμε τη διοργάνωση ενός κορυφαίου αθλητικού γεγονότος!
Σήμερα, ο στόχος μας είναι κοινός: Να διοργανώσουμε το κορυφαίο Ράλλυ Ακρόπολις όλων των εποχών και να επιτύχουμε την καλύτερη διοργάνωση του θεσμού για το 2021.
Για να επιτύχει το εγχείρημά μας αυτό, είναι αναγκαίο να ενώσουμε τις δυνάμεις μας και να συστρατευθούμε όλοι μαζί: πολιτεία, φορείς του μηχανοκίνητου αθλητισμού, η τουριστική και πολιτιστική βιομηχανία της χώρας, αλλά και οι θεατές στα ελληνικά βουνά.
Όλοι μαζί, και ο καθένας ξεχωριστά οφείλουμε να βάλουμε το λιθαράκι μας για την άρτια και πάνω από όλα ασφαλή διοργάνωση του εθνικού μας αγώνα.
Η πολιτεία, για πρώτη φορά στα χρονικά της διοργάνωσης, αναλαμβάνει να εγγυηθεί το οικονομικό και οργανωτικό σκέλος του αγώνα.
Για τη διοργάνωση του Ράλλυ Ακρόπολις έχει ήδη συσταθεί Οργανωτική Επιτροπή, η οποία εργάζεται πάνω στο σχεδιασμό και στην υλοποίησή του.
Πιστεύουμε στην τεράστια αναπτυξιακή δυνατότητα ενός εμβληματικού παγκόσμιου γεγονότος με τεράστια τουριστική και πολιτιστική προβολή για τη χώρα μας και βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση να εκπληρώσουμε την υπόσχεση που δώσαμε στον ελληνικό λαό και τους φίλους του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού.
Με την προτεινόμενη διάταξη, ειδικά για την περίπτωση σήματος που προορίζεται να χρησιμοποιηθεί για τη διενέργεια αγώνων του μηχανοκίνητου αθλητισμού, που έχουν παγκόσμια ή πανευρωπαϊκή εμβέλεια, το οποίο δεν χρησιμοποιήθηκε για χρονικό διάστημα άνω της πενταετίας, προβλέπεται, για λόγους δημοσίου συμφέροντος, η αυτοδίκαιη έκπτωση του δικαιούχου από το δικαίωμα στο σήμα και η αυτόματη μεταβίβαση του δικαιώματος στο Ελληνικό Δημόσιο.
Άλλωστε, η παρ.2 του άρθρου 50 του ν. 4679/2020, ο οποίος αποτελεί μάλιστα και ενσωμάτωση ευρωπαϊκής οδηγίας, προβλέπει ότι ο δικαιούχος του σήματος εκπίπτει από το δικαίωμά του, είτε λόγω μη χρήσης του σήματος, είτε επειδή το σήμα έχει καταστεί κοινόχρηστο, είτε επειδή χρησιμοποιείται με τρόπο, που ενδέχεται να παραπλανήσει το κοινό.
Όπως αντιλαμβάνεστε, λόγοι δημοσίου συμφέροντος, επιβάλλουν τη μεταβίβαση του δικαιώματος στο Ελληνικό Δημόσιο η οποία λαμβάνει χώρα προς εξυπηρέτηση, αποκλειστικά και μόνο, του Κράτους και όχι ιδιωτών. Υπενθυμίζω πως το σήμα είναι ανενεργό επί σειρά ετών!
Όπως έχω ξαναπεί και σε αυτό φαντάζομαι ότι υπάρχει συμφωνία μεταξύ των πολιτικών δυνάμεων, το Ράλλυ Ακρόπολις ανήκει στην Ελλάδα. Για τον λόγο αυτό, στη διάταξη, απαγορεύεται ρητά, η περαιτέρω μεταβίβαση του σήματος.
Θυμίζω δε, πως το σήμα του Ράλλυ Ακρόπολις, είναι κατασχεμένο υπέρ του άλλοτε ΙΚΑ και πλέον ΕΦΚΑ, άρα υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου για υπέρογκα χρέη της ΕΛΠΑ προς τον ΕΦΚΑ, το ύψος των οποίων ξεπερνά τα 35 εκ. ευρώ.
Τι κάνουμε με απλά λόγια; Το σήμα που έχει κατασχέσει ήδη το Ελληνικό Δημόσιο, το παίρνουμε να το αξιοποιήσουμε υπέρ της χώρας.
Όσο για τη δυνατότητα τροποποίησης προκηρύξεων αθλητικών διοργανώσεων με άμεση ισχύ:
Λόγω της προσωρινής αναστολής των αθλητικών δραστηριοτήτων για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας, έχει συρρικνωθεί δραματικά η χρονική διάρκεια της τρέχουσας αγωνιστικής περιόδου 2020-2021.
Προβλέπεται, λοιπόν, ειδικά για την τρέχουσα αγωνιστική περίοδο 2020-2021 η δυνατότητα στις αρμόδιες διοργανώτριες αρχές να τροποποιήσουν τους κανονισμούς διάρθρωσης, οργάνωσης και διεξαγωγής όλων των πρωταθλημάτων, καθώς και τις προκηρύξεις των πάσης φύσεως πρωταθλημάτων με άμεση ισχύ, προκειμένου να ολοκληρωθούν ομαλά οι αθλητικές διοργανώσεις που έχουν διακοπεί λόγω COVID-19.
Οι σχετικές αποφάσεις θα λαμβάνονται μεν από τα οικεία διοικητικά συμβούλια ή τις εκτελεστικές επιτροπές, αλλά με αυξημένη πλειοψηφία των 3/4.
Επιπλέον, για να αντιμετωπίσουμε πιθανή παρερμηνεία της διάταξης, εξαιρούμε τους τεχνικούς κανονισμούς των αθλημάτων και βέβαια δεν μπορούμε να δώσουμε τόσο μεγάλη εξουσιοδότηση προς τυχόν προσωρινές διοικήσεις διοργανωτριών αρχών γι’ αυτό και τις εξαιρούμε».